deze LT slaat slecht aan,
Het betreft een LT 35 tdi,
Gloei eenheid al vervangen,
4 Polige temperatuursensor al vervangen,
Als je de stekker van deze temp. sensor lostrekt dan gloeit hij wel, en slaat hij ook direct aan!
Wie herkend dit probleem, en heeft voor mij de oplossing?
M.v.g.Pieter de Jager
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distributietiming al nagekeken?
Gloeien zal hij pas doen vanaf +/- 5 graden, doordat je de temp-sensor los trekt, denkt de ECU dat het steenkoud is en spuit hij meer brandsof in en slaat aan (rookt dan meest wel enorm.
Mogelijke oorzaken: Startsnelheid (accu en of startmotor) / Brandstoffilter verstopt / Koelvloeistof-temperatuur-sensor.
Maar lees hem eerst eens uit op fout-code's (zo een conclusie trekken is allemaal wat vaag).
Hallo, zoals al gezegd distributie timing en ook afstelling brandstofpomp controleren.
Groet Jan227
Hallo,
Inderdaad, de distributie timing van de brandstof pomp was verlopen.
Juist afgesteld en hij slaat weer goed aan.
Alleen maandag ochtend nog even afwachten.
Allen vriendelijk bedankt voor het meedenken.
m.v.g.Pieter de Jager
let op timing verloopt niet zomaar.
of je distributie riem is straal versleten of je krukas tandwiel is uitgeslagen op de borg spie komt veel voor!
[quote=johan01]let op timing verloopt niet zomaar.
of je distributie riem is straal versleten of je krukas tandwiel is uitgeslagen op de borg spie komt veel voor![/quote]
Krukas tandwiel heeft volgens mij niets te maken met de timing van de brandstof pomp? deze zit bij een lt achterop de motor en loopt van de nokkenas via 2 rollen naar de brandstofpomp.
Afgesteld en hij loopt als een zonnetje
M.v.g.Pieter
[quote=p.k.8330][quote=johan01]let op timing verloopt niet zomaar.
of je distributie riem is straal versleten of je krukas tandwiel is uitgeslagen op de borg spie komt veel voor![/quote]
Krukas tandwiel heeft volgens mij niets te maken met de timing van de brandstof pomp? deze zit bij een lt achterop de motor en loopt van de nokkenas via 2 rollen naar de brandstofpomp.
Afgesteld en hij loopt als een zonnetje
M.v.g.Pieter[/quote]
dan zit je goed mis pieter,als het krukastandwiel vergaat op de krukas wat denk je dan wat er met de distributietiming gebeurt? heeft dan ook invloed op het inspuittijdstip. gr john
Volgens mij is gewoon 1 van de rollen verlopen, hiermee stel je de pomp timing af. Beide rollen onder en boven zijn exentrisch.
Pieter
meestal betekent het dat de vervroeging van de pomp de plunjer dus aan slijtage onderhevig is . als dat zo is dan komt hij binnen afzienbare tijd terug
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar