close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lt 35: slaat af en slaat dan niet aan foutcode 17969 hoeveelheidsjuster

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi

deze auto slaat af en slaat dan niet meer aan ,even wachten, dan weer starten blijft hij lopen een paar keer gasgeven en dan is het weer klaar

foutcode 17969 hoeveelheidsjustering (regelverschillen
foutcode 17970bovenstelimied bereikt

pomptimg en spanning correct, is het de pomp??????

Geplaatst door

albert1977 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Stopmagneet?

E.T.Wiersum 0

15 jaar

die is het niet, want daar krijg je niet die foutcode van

we hebben ook de pomp rechtstreeks diesel gegeven veranderd niets

hij geeft soms ook volgas en slaat dan af

albert1977 0
badge

15 jaar

Dan ziet het er idd naar uit dat het de pomp is.

E.T.Wiersum 0

15 jaar

Hallo, inderdaad kan het de brandstofpomp zijn, wat ook nog wel eens voorkomt is dat er een overgangs weerstand zit in de stekkertjes van de brandstofpomp connector. Deze loopt vanaf de brandstofpomp naar de onderzijde van het motorblok, daar waar de oliepijlstokhouder het motorblok ingaat, zit hij via een 10 polige stekker op de motorkabelboom geklikt. De stekkertjes in deze 10 polige connector zijn vaak het probleem. Contactspray kan helpen, maar vaak helpt alleen de stekkertjes te vervangen.

Alleen de bek vormige stekkertjes vervangen is vaak voldoende, deze zijn over het algemeen het probleem. Deze stekkertjes zitten ook in de iso stekker tbv de radio spanningsverzorging. De stekkertjes die in de contra connector zitten alleen reinigen mbv contactspray. Om de stekkertjes uit de connector te kunnen halen eerst de (paarskleurige) blokkering zijwaarts uit het stekkerblok eruit schuiven.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

15 jaar

foutcode: 17969 P1561
nl Inspuitregelaar (regelaar voor de brandstofhoeveelheid in de brandstofpomp) (N146) regelverschil.
du Mengensteller (N146) Regeldifferenz
en Quantity Adjuster (N146) Deviation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Inspuitpomp defect
Draadbreuk of kortsluiting

Is er soms een electronische modificatie (powerbox?) aanwezig die de brandstofhoeveelheid beinvloed? Als er inderdaad een powerbox aanwezig is komt het waarschijnlijk doordat het kontakt een keer kort achterelkaar in, en weer uit, en weer in geschakeld is. Dan is namelijk de tijdvertraging in de powerbox nog in werking en komt bij het inschakelen de QA tegen zijn eindwaarde aan. Tijdens het inschakelen wordt namelijk het 'mengstellwerk' door de ECU getest en vol aangestuurd. Vervolgens wordt er gekeken welke waarde er terugkomt uit de pomp. Als de powerbox dan al is ingeschakeld krijg je deze fout.
Foutmeldig resetten, het is alleen een melding en heeft verder geen invloed.

Met dank aan Gerrit Speek.

berendonck 0
badge

15 jaar

het probleem is opgelost revisie pomp en 5 nwe verstuivers, loop weer als een nieuwe

albert1977 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.