Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig om het probleem met mijn koppeling op te lossen maar het blijft terug komen.
Kortgeleden is de koppeling vervangen met daarbij ook de hulp koppeling cilinder en hoofdkoppelings cilinder. Hydraulisch Systeem ontlucht. Na het ontluchten doet de koppeling het even zonder problemen maar een paar straten verder als je voor de stoplichten staat te wachten met koppeling ingetrapt zakt de koppeling druk weg, nu zet ik elke keer de auto in zijn vrij als ik ergens moet wachten.
Als ik de koppeling pedaal ingetrapt hou voor langere rijd blijft het pedaal dus plat op de grond, als ik dan het pedaal terug haal en 1 a 2 keer pomp heb ik weer even druk en kan ik weer gewoon rijden totdat ik weer ergens langere tijd het pedaal ingetrapt moet houden. Ik zie nergens olie lekkage, wat kan dit probleem veroorzaken?
Het systeem is nu inmiddels al 5 keer ontlucht met een machine op druk en 3 keer dmv het ouderwetse pompen met de voet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vrees dat 1 van de cilinders inwendig lekt en de druk dus laat lopen als er aan de buitenkant geen lekkage is te zien.
Is lastig te zeggen welke het is , ik vermoed die op de bak.
Ja dat dacht ik ook, beide cilinders ook al opnieuw vervangen voor wederom een nieuw exemplaar, zelfs de leiding tussen de cilinders vervangen maar het probleem blijft. Ik had geprobeerd de originele hulpcilinder te krijgen maar die was niet leverbaar, zou het kunnen zijn dat de aftermarket cilinders een te korte slag naar buiten maken waardoor er lucht langs de zuiger in de cilinder naar binnen gezogen kan worden?
1 jaar
Kun je ze afstellen soms zit bij de oudere vw modellen er een moer op de drukstift misschien zit hier een fout of afstel mogelijkheid.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar