Volkswagen VW Touran: Luchtinlaatcollector vast

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,0 tdi

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn vw touran2,0 tdi.Deze trilt op stationair toerental en heb ook geen topsnelheid max 160 km/h.Er zit ook een nieuwe LLM in.
Ik heb de egr klep gedemonteerd om te kuisen en wilde ook de luchtinlaatcollector eraf halen,maar na dat ik alle vijzen eruit had kreeg ik de collector er nog niet af.
Ik wilde niet echt forceren.Is dit normaal dat deze zo vast zit of is deze vastgelijmd? Iemand raad?

Thx,

ruben1

Geplaatst door ruben1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Touran? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=ruben1]Hallo,

Ik heb een probleem met mijn vw touran2,0 tdi.Deze trilt op stationair toerental en heb ook geen topsnelheid max 160 km/h.Er zit ook een nieuwe LLM in.
Ik heb de egr klep gedemonteerd om te kuisen en wilde ook de luchtinlaatcollector eraf halen,maar na dat ik alle vijzen eruit had kreeg ik de collector er nog niet af.
Ik wilde niet echt forceren.Is dit normaal dat deze zo vast zit of is deze vastgelijmd? Iemand raad?

Thx,[/quote]
Heb je de auto uitgelezen op storing voor dat je gaat sleutelen??

Vijzen?? = zijn bouten/moeren
Collector?? = Inlaatspruitstuk soms zit het vast / of je hebt nog een Vijzen over het hoofd gezien kijk goed

Groet Tiguan

ruben1 (0), 16 jaar geleden

Hallo Tiguan,

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, en sorry voor de slechte woord keuze.

Ik had duidelijk een egr foutmelding( systhem de echappement kwam er op) en de wagen stotterde rond de 2000 toeren.
Ik ben toen naar de garage gereden en het enige wat ze gedaan hebben is de foutmelding gereset en twee nieuwe dichtingen op de aanzuigbuizen gezet omdat deze lekte.
Na 500 meter te hebben gereden ging deze al terug aan.Dus 100 euro de boom in.
Daarom ben ik beginnen te lezen op internet over de EGR klep en heb heel wat gevonden.
Ik ben dan maar zelf gaan sleutelen en heb een plaatje geplaatst voor de EGR klep.
Na de testrit merkte ik dat het stotteren rond de 2000 toeren weg was,maar de wagen heeft nog steeds geen topsnelheid en blijft nog steeds trillen op stationairtoerental(soms stilletjes,soms hard)
Daarom heb ik de EGR klep gedemonteerd en gekuist,ook het inlaatspruitstuk wilde ik kuisen maar deze zat vast en wilde niet verder forceren.
Zaterdag ga ik opnieuw proberen en zal kijken of ik geen bouten over het oog gezien heb.

Nogmaals bedankt om het beantwoorden van mijn vraag.

Ruben,

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

zitten de klemmen van de inllaat wel goed vast
of zit er misschien een scheur(tje) in een slang

ruben1 (0), 16 jaar geleden

Hoi Jerry,

Bedoel je een scheurtje in de vacum slangen of luchtinlaat slangen?
Kan het helpen als ik de vacum slangen vervang?
Is het normaal dat er zoveel olie in de luchtinlaat slangen zit?

Thx,

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

vacuum slangen zou ik zeker vervangen
en de inlaat slangen goed nakijken
en wat is veel olie
als er zoveel olie inzit moet je ook een hoog olie verbruik hebben

kees cor (0) PRO, 16 jaar geleden

hoi ruben trilt hij alleen stationair of ook op toeren .
kan ook een steker van kabel op pompverstuiver zijn.
driecilinders die dan maar goed werken .
je zegt dat je de egrklep hebt afgeslooten maar heb je dan geen stooringslampje dat brand ??.
wat is je bouwjaar en motor type .
zit altijd wel wat olie in de slangen .
is je massavliegwiel ook de boosdoender rammelt of klappert hij ook statoinair.
vr gr kees cor

ruben1 (0), 16 jaar geleden

Hoi kees cor,

Het is een vw touran 2,0tdi van 11/2003
Op toeren denk ik niet dat hij trilt.
Hij trilt soms lichtjes en soms heel hard, soms ook niet op stationair toerental.
Het lampje brande al van de EGR (Zie citaat hogerop), en het zal niet meer uitgaan nu ik de EGR heb afgesloten.(tenzij ik het laat uitprogrammeren bij fasttech)
Of de steker er goed opzit kan ik toch niet zien? of wel?
Als het aan het massavliegwiel ligt, zou hij dan niet altijd trillen?
Ik ga zaterdag nogmaals proberen het luchtinlaatspruitstuk te demonteren en te kuisen.
Ik vraag mij af waar de egr sensor zit,en hoe komt het als je een plaatje zet dat er een foutmelding komt.Waar meet hij dit.

Tiguan, Jerry en kees cor bedankt om mij te helpen zoeken

Thx, Ruben

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

Bij moderne auto's gaat inderdaad het storingslampje branden als je de EGR afdicht met een plaatje. En dat lampje krijg je alleen maar uit als je het plaatje weer weg haalt.

Groet Tiguan.

ruben1 (0), 16 jaar geleden

Volgens Tuning center Fasttech kan je die foutmelding eruit programmeren??

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=ruben1]Volgens Tuning center Fasttech kan je die foutmelding eruit programmeren??[/quote]
dat kan kloppen
Die overschrijft in de ECU de functionaliteit van de EGR. Daarna levert dicht maken met een plaatje geen foutcode meer op.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.