Volkswagen Golf IV: massavliegwiel of aandrijfassen ?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi 81kw

Hallo,

mijn golf 4 1,9 tdi 81kw trilt(schud) heel erg bij optrekken maar dat soms ook weer niet heel vaak als je onderin optrekt dan trilt hij extreem.
verder bij normaal rijden geen probleem voel je niets en de moter loopt stationair ook erg netjes ,

nu hoor ik de een zeggen van het is je massavlieg wiel,
en de ander zegt het zijn je aandrijfassen of homokineten maar die hoor je niet tikken in de bochten of wat dan ook.

hoe kan ik het het probleem vast stellen wat het is iemand tips of dit soort gelijk meegemaakt reageer aub

DDriver

Geplaatst door DDriver (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

manneke1 (0), 14 jaar geleden

hallo denny,
heb je toevallig de koppeling een keer vervangen?
heel vaak komt het voor als je goedkopere (imitatie) koppelingen monteerd, dat ze kunnen gaan trillen bij het optrekken.
aan de aandrijfassen (homokineten) zal het niet aan liggen, want die knakken of tikken meestal bij het belasten van de wielen.

gr paul

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Je bedoeld dus vanuit stilstaand en dan optrekken en dat hij dan gaat trillen/schokken/schudden?
Dus niet als je de koppeling al los hebt en dan pas gas geeft,dus doortrekken dan eigenlijk,dan is het er niet?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Binnenste homokineet kan best kapot zijn,deze hoeft niet te tikken of te knakken..zit er speling op trouwens ? anders kom je hem aan het demonteren en de boel schoon aan het maken,en controleren of de spiebanen niet beschadigd zijn o.i.d.

Gr Stefan

DDriver (0), 14 jaar geleden

[quote=ricky]Je bedoeld dus vanuit stilstaand en dan optrekken en dat hij dan gaat trillen/schokken/schudden?
Dus niet als je de koppeling al los hebt en dan pas gas geeft,dus doortrekken dan eigenlijk,dan is het er niet?[/quote]
hij trilt ook gewoon als je op de snelweg rijd en dan zeg maar weer doortrekt dan doet hij het ook,en als je normaal rijd voel je het niet,maar soms voel je het ook niet en als ik de koppeling heel snel loslaat dan is het wel gelijk weg

DDriver (0), 14 jaar geleden

[quote=manneke1]hallo denny,
heb je toevallig de koppeling een keer vervangen?
heel vaak komt het voor als je goedkopere (imitatie) koppelingen monteerd, dat ze kunnen gaan trillen bij het optrekken.
aan de aandrijfassen (homokineten) zal het niet aan liggen, want die knakken of tikken meestal bij het belasten van de wielen.

gr paul[/quote]
hallo,

neen deze heb ik nog niet vervangen zover ik weet heeft de vorige eigenaar dat ook niet gedaan,

hij heeft nu 291 gelopen

DDriver (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Binnenste homokineet kan best kapot zijn,deze hoeft niet te tikken of te knakken..zit er speling op trouwens ? anders kom je hem aan het demonteren en de boel schoon aan het maken,en controleren of de spiebanen niet beschadigd zijn o.i.d.

Gr Stefan[/quote]
ik durf nie te zeggen als er speling op de assen zit want hij is verlaagd en op de brug hebben ze niets gevoeld wel getest maar niets gezien qua speling,

maar is dat een kwaal dat die kapot gaan?
en kan hij dan zo erg schudden het is soms ook niet dat is het rare van het verhaal.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

9 van de 10x zijn het de binnendste homokineten van de aandrijfassen die versleten zijn als de neus gaat schudden bij gasgeven,en hoe meer de motor moet leveren,hoe meer hij dan gaat schudden.
Maja,dan zou het altijd aanwezig moeten zijn.

DDriver (0), 14 jaar geleden

[quote=ricky]9 van de 10x zijn het de binnendste homokineten van de aandrijfassen die versleten zijn als de neus gaat schudden bij gasgeven,en hoe meer de motor moet leveren,hoe meer hij dan gaat schudden.
Maja,dan zou het altijd aanwezig moeten zijn.[/quote]
ja dat zou ik ook denken,

maar er zijn mensen die zeggen met een kapot massavliegwiel trilt je hele moter ook tijdens stationair draaien,
alleen dat doet hij niet,

en bij het starten schud hij een keer en als ik dat bij een andere golf voel wel met de nieuwe inspuiting die voel je totaal niet met het starten

manneke1 (0), 14 jaar geleden

effe iets stoms, maar we hebben het nu allemaal over koppeling, aandrijfassen enz.
maar is niet toevallig een motorsteun kapot, want je zegt dat ie bij het starten ook trilt.
ik heb het toevallig bij een golf 3 vr6 gehad, en achteraf bleek een motorsteun kapot te zijn.

gr paul

DDriver (0), 14 jaar geleden

ik zou het niet durven zeggen ik kan het wel keer controleren,
maar omdat hij best wel verlaagd is dacht ik zelf eerst ook aan de homokineten,

maar de motersteunen zou kunnen maar is het zo dat je hem eigelijk niet moet voelen met het starten?
want je ziet de moter dan ook echt keer flink op en neer gaan

manneke1 (0), 14 jaar geleden

hoi denny,
ik heb zelf ook een golf 4 tdi, maar bij het starten voel ik vrijwel niks.
duw en trek eens gewoon met je handen aan de motor.
hij mag wat op en neer gaan, maar niet overdreven of te soepel.
als ik het zo hoor kan het dan ook geen homokineet zijn, want je hebt het probleem al bij het starten van de motor
kijk de motorsteunen maar eens na.
ik heb een zwaar vermoeden dat het daar aan ligt.

gr paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.