Volkswagen Golf 3 Td (1900): Mazoutpomp

Bouwjaar: 1992

Na een vervanging van de distributieriem trekt mijn auto niet zo goed meer en draait hij ook niet zo goed.
Na een beetje zoeken en de mazoutpomp eens naar en van de motor heen te bewegen draaide hij wat beter. Zou het kunnen dat ik het tandwiel van de mazoutpomp een tandje moet herplaatsen? nu staat de mazoutpomp zo kort mogelijk bij de motor.
Kan iemand mij hier bij helpen?

Tommy33900

Geplaatst door Tommy33900 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

de pomp weer op oude plaats zetten en vervolgens de distributie weer op tijd zetten

en alles weer goed timen!

paul,

Tommy33900 (0), 18 jaar geleden

Dat is het probleem, de tandwielen, nog ergens anders is niets afgetekend. De motor staat goed, nokkenas staat goed samen met vliegwiel en krukas. (gedaan door de eerste cilinder helemaal naar boven te zetten) Maar die mazoutpomp daar blijf ik met sukkelen. enig idee hoe ik dit goed kan afstellen? of waar ik moet op letten?
Thx

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

als je er niks vanaf weet stel dan je vraag alvorens je eraan begint! (dit kan je een hoop motorschade besparen)

eerst zul je de motor optijd moeten zetten! dan de brandstofpomp blokeren dmv, een pen ook de nokkenas blokkeren, dan het nokkenas tandwiel lossen van de nokkenas!

vervolgens de riem monteren deze vervolgens spannen vervolgens de bout van het nokkenas tandwiel vast zetten! en borg gereedschap weer verwijderen!

paul,

Tommy33900 (0), 18 jaar geleden

Ok, dit heb ik ondertussen gedaan, alles staat goed, ben speciaal ff bij vw zo een paar tools gaan halen om het allemaal goed te doen. Starten gaat al beter, maar nog steeds het probleem met de pomp. volgens vw zou het eventueel kunnen dat ik het tandwiel van mij mazoutpomp een tandje terug of vooruit moet zetten maar ze weten niet in welke richting. de pomp staat nu zo kort mogelijk tegen de motor.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

richting ?? indien de pomp weer op zijn oude plaats staat en je steekt de pen erin staat deze redelijk optijd!

paul,

Tommy33900 (0), 18 jaar geleden

ja hoe moet ik het uitleggen...
Hij start hoor maar de mazoettoevoer moet bijna volledig openstaan voor hij fatsoenlijk blijft draaien. en dat was ervoor niet. aan het toerental-vijsje zijn we niet geweest.
Ik sta echt voor een raadsel want zoals hij nu ineenstaat was hij ervoor ook.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

het zou kunnen wezen dat indien de pomp nu goed staat de rest niet optijd staat! daarom lossen we het nokkenas tandwiel ook dit om de boel mede zuiver te kunnen timen..

je hebt er echt borg gereedschap bij nodig! en een beetje kennis van zaken...

paul,

Tommy33900 (0), 18 jaar geleden

Oke hier ben ik weer ;-) Alles staat pikobello volgens vw. ben er mee tot daar gereden, maar kheb dus nog altijd het probleem met mijn pomp. Volgens hun zou het te maken kunnen hebben dat mijn db riem meer tandjes heeft en dat je daardoor de pomp een stukje moet verzetten, maar hier hadden ze geen tijd voor. hoe moet ik dit eventueel doen? naar voor of naar achter?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.