Beste lezers,
Wellicht iemand bekend met onderstaande;
Wat trillings issues met golf 6 gehad. Bleek dat er 2 achterbanden waren met hoogte slag (reeds vervangen). In de zoektocht de wielen van de auto laten finish balanceren (op de auto) bij een banden specialist. Alle 4 gebalanceerd, op de juiste methode (vooras met beide wielen omhoog, achteras beide achterwielen omhoog). zeer minimale onbalans (5 gram), gecorrigeerd.
Is het mogelijk met deze methode een meer 'resonerende' trilling te veroorzaken?
Dealer vind niets vreemds.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=remco]Is het mogelijk met deze methode een meer 'resonerende' trilling te veroorzaken?[/quote]
Hoogteslag is niet weg te balanceren.
Het euvel is op te lossen door de banden te vervangen.
Gr. paul
Excuus, zie nu dat mij bericht wat onduidelijk is.
De achterbanden zijn reeds vervangen, echter lijkt er een trilling te zijn ontstaan tijdens finish balanceren. Uberhaupt mogelijk?
10 jaar
Velgen niet ovaal? Kun je goed zien op het balanceerapparaat.
Velgen zijn in goede staat, banden ook (achter nieuw).
Op los balanceren (balanceer apparaat) waarde rond 0.
10 jaar
Heb je de wielen onder de auto gedraaid? Zie je dan ook hoogteslag? Zitten er op de velgen juiste centreer ringen?
Nog een vraag. Waar voel je trillen? Voor of juist achter?
10 jaar
Dank voor jullie reacties.
Bij draaien wielen onder de auto geen hoogteslag meer waarneembaar, centreer ringen aanwezig. (zijn de originele velgen)
Trilling is vooral in de bodem duidelijk waarneembaar.
10 jaar
Duidelijk. Maar meer aan de voorkant? Dat scheelt zoeken en onnodige adviezen.
10 jaar
[quote=remco]Dank voor jullie reacties.
Bij draaien wielen onder de auto geen hoogteslag meer waarneembaar, centreer ringen aanwezig. (zijn de originele velgen)
Trilling is vooral in de bodem duidelijk waarneembaar.[/quote]
Originele velgen met centreerringen?? Welk type velg en welke maat?
Wat voor band heb je gemonteerd? Merk en maat.
Net als Henk kijk ik van op dat de originele velgen centreer ringen nodig hebben. Toch denk ik dat er ergens ander zit. TS zegt trilling in de bodem.Ondanks mijn vraag om iets preciezer te zijn, lees ik nergens een antwoord er op. Toch zal het meer voor of juist achter gevoeld moeten worden. Als het meer aan de voorkant is zou ik dan ook aandrijfassen controleren. Gezien al het gebalanceer van de wielen.
10 jaar
Als alles wat je gedaan heb niet helpt dan moet je de velgen en banden vergeten want dan zit het in de aandrijving. Waarschijnlijk hoor je ook geluiden en alleen als de auto trilt.
Wat je moet doen is de voorwiellagers en de aandrijfassen goed laten controleren en anders zit het in de bak. Van de golf geven de 6versn. bakken wel eens problemen en dan
vermoedelijk de differentieellagers of het kroon en pignon tandwiel. Dit kan alleen door een bakrevisie bedrijf gerepareerd worden of een ruilbak.
Voel je het altijd of soms?
Bij welke snelheid komt die trilling?
Veranderd die trilling als je op dat moment gas geeft of juist loslaat?
Inderdaad, originele velgen met centreerringen dat klopt niet, dan zijn het aftermarkt velgen.
Excuus voor de verlate reactie. dank voor jullie reacties!
Velgen / Banden verwacht ik ook niet meer, gezien vervanging en balanceren (los en op de auto)
De trilling is voorin duidelijk waarneembaar (bestuurder).
Het lijkt bij vooral hogere snelheden erger, krijg er last van mij voeten van...
Ik heb het idee dat dit is ontstaan na finish balanceren, maar in hoeverre dat logisch / mogelijk is?
De trilling verandert niet bij gas geven / gas los laten.
Er zijn geen geluiden waarneembaar.
Het betreft overigens een 5 bak.
10 jaar
aanvullend:
banden (zowel voor als achter)
195/65 r15 continental premium 5 91T op originele velgen
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar