Heb hier een lt 35 ANJ motor waarvan de riem kapot is en de kop gedemonteerd
De distributieriem geeft geen problemen maar waar staat ergens het merkteken van de pomp ook langs binnen zie ik geen merktekens. iemand een duidelijke afbeelding?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dacht met een afstelpen
Boutje aan de zijkant van de pomp iets losdraaien en het plaatje verwijderen.Bout er weer indraaien als het streepje van het pompwiel op merkteken staat. Dan valt het boutje in een uitsparing van de pompas.
Gr. Ary
inspuitbegin moet op ca 55 staan in de basisstand. succes
Hallo, vlak boven het blokkeerboutje aan de zijkant van de pomp staat een streepje in het zilverkleurige pomphuisdeel. Inspuitpompwiel heeft een kerfje in het wiel staan, moeilijk te zien maar te voelen met de vinger; kerf staat op het 'rechtopstaande' deel van het wiel aan de NIET moerzijde. Merktekens tegen over elkaar zetten. Microklok in pomp monteren. Nulpunt opzoeken van de slag waarin de merktekens tegenover elkaar staan, klok op nul zetten. Pomp linksom (gezien vanuit autointerieur) 0.55 mm draaien ,afgelezen op de microklok. As blokkeren met boutje in pomphuis (tussenleg plaatje verwijderen).
Pompriem monteren. Bovenste en onderste rol monteren. Onderste rol zo zetten dat deze ongeveer in de middenstand van zijn draaibereik staat. Nokkenaswiel monteren, bout handvast zetten. Bovenste spanner spannen (tegen de klok in). Motor op nulpunt 1e cilinder zetten (nokkenas sleuf boven). Nokkenasbout vastdraaien (160 nm). Blokkeerboutje in inspuitpomp los draaien. plaatje er weer tussen leggen en blokkeerboutje vastzetten. Microklok verwijderen. Motor dynamisch afstellen met testkast. Uiteraard distributie van voorzijde motor eerst monteren (nokkenas afstelling) en daar alles definitief vastzetten.
Groet Jan227
staat inmiddels in elkaar; bedankt voor de duidelijkheid
lopen doet hij nog niet want ik mis nog een verstuiver die bij een van de vorige eigenaren is blijven liggen
ik neem aan dat de 5e cilinder een verstuiver met een draadje heeft?
Hallo, inderdaad met een draadje. Connector zit als het goed is op de stalen steun, op de plek waar de oliepeilstokhouder het motorblok in gaat. Succes verder.
Groet Jan227
Alleen is het niet cilinder 5 maar nr 4 die die met een draadje heeft (naaldslag sensor) Anders zit je straks met je verstuiver leidingen
het is toch de laatste verstuiver met een draadje
hij loopt inmiddels
allen bedankt voor de info
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar