Heb hier een lt 35 ANJ motor waarvan de riem kapot is en de kop gedemonteerd
De distributieriem geeft geen problemen maar waar staat ergens het merkteken van de pomp ook langs binnen zie ik geen merktekens. iemand een duidelijke afbeelding?
alvast bedankt
Geplaatst door asx (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen LT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
dacht met een afstelpen
Ary (0) PRO, 15 jaar geleden
Boutje aan de zijkant van de pomp iets losdraaien en het plaatje verwijderen.Bout er weer indraaien als het streepje van het pompwiel op merkteken staat. Dan valt het boutje in een uitsparing van de pompas.
Gr. Ary
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
inspuitbegin moet op ca 55 staan in de basisstand. succes
Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden
Hallo, vlak boven het blokkeerboutje aan de zijkant van de pomp staat een streepje in het zilverkleurige pomphuisdeel. Inspuitpompwiel heeft een kerfje in het wiel staan, moeilijk te zien maar te voelen met de vinger; kerf staat op het 'rechtopstaande' deel van het wiel aan de NIET moerzijde. Merktekens tegen over elkaar zetten. Microklok in pomp monteren. Nulpunt opzoeken van de slag waarin de merktekens tegenover elkaar staan, klok op nul zetten. Pomp linksom (gezien vanuit autointerieur) 0.55 mm draaien ,afgelezen op de microklok. As blokkeren met boutje in pomphuis (tussenleg plaatje verwijderen).
Pompriem monteren. Bovenste en onderste rol monteren. Onderste rol zo zetten dat deze ongeveer in de middenstand van zijn draaibereik staat. Nokkenaswiel monteren, bout handvast zetten. Bovenste spanner spannen (tegen de klok in). Motor op nulpunt 1e cilinder zetten (nokkenas sleuf boven). Nokkenasbout vastdraaien (160 nm). Blokkeerboutje in inspuitpomp los draaien. plaatje er weer tussen leggen en blokkeerboutje vastzetten. Microklok verwijderen. Motor dynamisch afstellen met testkast. Uiteraard distributie van voorzijde motor eerst monteren (nokkenas afstelling) en daar alles definitief vastzetten.
Groet Jan227
asx (0) PRO, 15 jaar geleden
staat inmiddels in elkaar; bedankt voor de duidelijkheid
lopen doet hij nog niet want ik mis nog een verstuiver die bij een van de vorige eigenaren is blijven liggen
ik neem aan dat de 5e cilinder een verstuiver met een draadje heeft?
Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden
Hallo, inderdaad met een draadje. Connector zit als het goed is op de stalen steun, op de plek waar de oliepeilstokhouder het motorblok in gaat. Succes verder.
Groet Jan227
klapband (0) PRO, 15 jaar geleden
Alleen is het niet cilinder 5 maar nr 4 die die met een draadje heeft (naaldslag sensor) Anders zit je straks met je verstuiver leidingen
Beste antwoord, geplaatst door asx (0) PRO, 15 jaar geleden
het is toch de laatste verstuiver met een draadje
hij loopt inmiddels
allen bedankt voor de info