close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lt 35: merktekens brandstofpomp

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: ANJ

Heb hier een lt 35 ANJ motor waarvan de riem kapot is en de kop gedemonteerd
De distributieriem geeft geen problemen maar waar staat ergens het merkteken van de pomp ook langs binnen zie ik geen merktekens. iemand een duidelijke afbeelding?
alvast bedankt

Geplaatst door

asx (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dacht met een afstelpen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Boutje aan de zijkant van de pomp iets losdraaien en het plaatje verwijderen.Bout er weer indraaien als het streepje van het pompwiel op merkteken staat. Dan valt het boutje in een uitsparing van de pompas.

Gr. Ary

Ary 0
badge

16 jaar

inspuitbegin moet op ca 55 staan in de basisstand. succes

Hallo, vlak boven het blokkeerboutje aan de zijkant van de pomp staat een streepje in het zilverkleurige pomphuisdeel. Inspuitpompwiel heeft een kerfje in het wiel staan, moeilijk te zien maar te voelen met de vinger; kerf staat op het 'rechtopstaande' deel van het wiel aan de NIET moerzijde. Merktekens tegen over elkaar zetten. Microklok in pomp monteren. Nulpunt opzoeken van de slag waarin de merktekens tegenover elkaar staan, klok op nul zetten. Pomp linksom (gezien vanuit autointerieur) 0.55 mm draaien ,afgelezen op de microklok. As blokkeren met boutje in pomphuis (tussenleg plaatje verwijderen).

Pompriem monteren. Bovenste en onderste rol monteren. Onderste rol zo zetten dat deze ongeveer in de middenstand van zijn draaibereik staat. Nokkenaswiel monteren, bout handvast zetten. Bovenste spanner spannen (tegen de klok in). Motor op nulpunt 1e cilinder zetten (nokkenas sleuf boven). Nokkenasbout vastdraaien (160 nm). Blokkeerboutje in inspuitpomp los draaien. plaatje er weer tussen leggen en blokkeerboutje vastzetten. Microklok verwijderen. Motor dynamisch afstellen met testkast. Uiteraard distributie van voorzijde motor eerst monteren (nokkenas afstelling) en daar alles definitief vastzetten.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

staat inmiddels in elkaar; bedankt voor de duidelijkheid
lopen doet hij nog niet want ik mis nog een verstuiver die bij een van de vorige eigenaren is blijven liggen
ik neem aan dat de 5e cilinder een verstuiver met een draadje heeft?

asx 0
badge

16 jaar

Hallo, inderdaad met een draadje. Connector zit als het goed is op de stalen steun, op de plek waar de oliepeilstokhouder het motorblok in gaat. Succes verder.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

Alleen is het niet cilinder 5 maar nr 4 die die met een draadje heeft (naaldslag sensor) Anders zit je straks met je verstuiver leidingen

klapband 0
badge

16 jaar

het is toch de laatste verstuiver met een draadje
hij loopt inmiddels
allen bedankt voor de info

asx 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.