hallo,
Ik heb het volgende probleem , motor loopt ruw en onregelmatig als hij koud is
zodra motor op ca 80 graden is en zet hem stop en start overnieuw loopt hij
perfect.
Bij uitlezing geeft hij storing p 0300 , p 0304 ,p 0306 aan, bij resetten blijven deze fouten dan weg,
maar zodra motor koud is geweest komen ze weer terug. ik heb al nieuwe boegies en geprobeert de bobines te wisselen
echter zonder resultaat.
Kan mij misschien iemand verder helpen,
bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misfires kunnen ook het gevolg zijn van een te arm mengsel.
Heb je al een dag op benzine gereden. Dan de volgende morgen ook nog even op benzine blijven rijden tot de motor warm is.
Heb je dan ook probelemen/foutcodes?
Controleer de kant van cylinder 4,5,6 goed op aanwezigheid van lekken. Kapotte pakkingen, poreuze/geschuerde slangetjes, etc.
Is de Freeze Frame data bekeken bij de foutcodes? Vertelt je bij welke belasting en misschien temperatuur het gebeurt.
Bij deze motoren is de distributieketting een zwak punt.
Controleer in de meetwaarde de nokkenas/krukas verhouding, is deze niet goed dan ketting ketting vervangen.
Deze motoren kunnen niet zo goed tegen LPG. Waarschijnlijk moet de klepspeling gesteld worden. Een te kleine klepspeling is het eerste merkbaar bij koude motor. Hoeveel km is er op LPG gereden ?
12 jaar
[quote=Harald4118]Waarschijnlijk moet de klepspeling gesteld worden. Een te kleine klepspeling is het eerste merkbaar bij koude motor.[/quote]
Klepspeling is niet afstelbaar...
Gr. paul
Maar het is nog altijd mogelijk dat de speling te klein is, dus toch maar even meten. Als er niet (meer) kan gesteld worden en de speling is te klein, zal koprevisie nodig zijn.
12 jaar
Harald,
Laat maar zien aan de hand van een wekplaatshandboek o.i.d dat de kleppen van een touareq afstelbaar en of meetbaar zijn.
Gr john
Allen,
Het is enkel mijn bedoeling de topicstarter een mogelijke hint te geven voor de oorzaak van het probleem. Hoe je dit praktisch aanpakt bij deze motor, weet ik niet want ik heb er zelf geen (vermits hij volgens mij dus niet op LPG kan). Het is niet omdat je de kleppen niet kan stellen of de speling niet kan meten, dat deze niet te klein kan zijn. Zoals blijkbaar de mensen hieronder reeds ondervonden hebben. Ik weet natuurlijk niet of dit de oorzaak van het probleem is, maar als je niets anders vindt, de auto al wat km's op LPG gedaan heeft en je weet dat de motor er eigenlijk niet geschikt voor is, is het misschien toch nuttig dit na te gaan.
Volgens meerdere berichten is de motor niet geschikt om op LPG te lopen :
http://www.autogas-lpg-portal.de/modules...
http://www.radarforum.de/forum/lofiversi...
http://www.t5-board.de/board/t5-alternat...
Het is niet mijn bedoeling hier een discussie over te starten, dus dit is mijn laatste post voor dit onderwerp.
Succes met de oplossing,
Harald.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touareg of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar