close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: missfire ontsteking

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: aus 16 -16v

auto heeft missfire op cilinders loopt op 2,5 cil
bobine ,kabels ,bougies,nokkenassensor en distributie vervangen motor draaid soepel rond rijden ook maar na een paar km voel je hem weer in houden eerst sporadisch en dan mil aan en constant heb hem uit gelezen en geeft aan missfire op vermogensuitgang 4e cil .
ben bij de volkswagen geweest en die kwamen met het grote nieuws missfire op de 4e maar hadden dit nog nooit mee gemaakt.
Dus help wie me helpen kan heb een hijgende klant in me nek


groetjes Ed



16684 P0300 cilinderoverslag sporadisch
16685 P0301 cil.1 cilinderoverslag sporadisch
16688 P0304 cil.4 ......................................
17756 P1348 ontstekingsuitgang 1 onderbreking sporadisch
17757 P1349 ........................... 2 ...................................

het moment dat de storing zich het meest openbaard is bij ongeveer 2400 toeren continu

Geplaatst door

ed-pd (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een misfire kan ook duiden op een haperende / vervuilde injector.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

bij het los trekken van de kabel op de bobine is er duidelijk te horen en te zien dat de bobine daar geen vermogen levert dus een injector geloof ik niet echt in
ik had de hoop dat de kapote spanrol van de distributie de oorzaak was maar nee

ed-pd 0
badge

16 jaar

[quote=ed-pd]bij het los trekken van de kabel op de bobine is er duidelijk te horen en te zien dat de bobine daar geen vermogen levert dus een injector geloof ik niet echt in
ik had de hoop dat de kapote spanrol van de distributie de oorzaak was maar nee[/quote]
Wat is de foutcode die is uit gelezen ? Een misfire had ik begrepen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=paulkelder][quote=ed-pd]bij het los trekken van de kabel op de bobine is er duidelijk te horen en te zien dat de bobine daar geen vermogen levert dus een injector geloof ik niet echt in
ik had de hoop dat de kapote spanrol van de distributie de oorzaak was maar nee[/quote]
Wat is de foutcode die is uit gelezen ? Een misfire had ik begrepen.

Gr. paul[/quote]
heb de ecu los liggen nou en de auto ff aan de kant geschoven maar zal later op de dag wel ff de code's opschrijven en bekend maken



alvast bedankt Ed

ed-pd 0
badge

16 jaar

Mischien stekker lambdasonde losmaken+proefrit doen.
Injektors toch best debiet+sproeipatroon (laten)controleren.
Zie Renault Twingo onrustig stationair.
Probleem was l.sonde+injektors.

auto-peter 0
badge

16 jaar

[quote=paulkelder][quote=ed-pd]bij het los trekken van de kabel op de bobine is er duidelijk te horen en te zien dat de bobine daar geen vermogen levert dus een injector geloof ik niet echt in
ik had de hoop dat de kapote spanrol van de distributie de oorzaak was maar nee[/quote]
Wat is de foutcode die is uit gelezen ? Een misfire had ik begrepen.

Gr. paul[/quote]
dit zijn de fouten: 16684 P0300 cilinderoverslag sporadisch
16685 P0301 cil.1 cilinderoverslag sporadisch
16688 P0304 cil.4 ......................................
17756 P1348 ontstekingsuitgang 1 onderbreking sporadisch
17757 P1349 ........................... 2 ...................................

ed-pd 0
badge

16 jaar

Komen de fouten 17756 en 17757 ook vanzelf terug? Of zijn deze het resultaat van de bobines uit te trekken met lopende motor? Indien deze spontaan terugkomen zal het idd wel aan de ontsteking liggen en niet aan de injectoren.

Rosse 0

16 jaar

heb iets in die aard meegemaakt met idem motor. Was na groot onderhoud. Bleek dat dit nog voorkwam en dat de gasklep moest gereinigd worden. bleek dat hij daar valse lucht trok. Maar dat probleem heeft zich vanzelf opgelost....

jhl 0
badge

16 jaar

[quote=Rosse]Komen de fouten 17756 en 17757 ook vanzelf terug? Of zijn deze het resultaat van de bobines uit te trekken met lopende motor? Indien deze spontaan terugkomen zal het idd wel aan de ontsteking liggen en niet aan de injectoren.[/quote]
dit zijn constant terug kerende fouten maar alles aan de ontstekking is nu nieuw

ed-pd 0
badge

16 jaar

[quote=jhl]heb iets in die aard meegemaakt met idem motor. Was na groot onderhoud. Bleek dat dit nog voorkwam en dat de gasklep moest gereinigd worden. bleek dat hij daar valse lucht trok. Maar dat probleem heeft zich vanzelf opgelost....[/quote]
kan maar dan zou ik niet een wezelijk verschil van vonk sterkte hebben op de bobine

ed-pd 0
badge

16 jaar

Effe alles op een rij. Hoeveel km. doet deze wagen per dag? Als hij korte trajecten doet is het aangewezen uw klant te zeggen dat hij enkele grote trajecten dient te doen

jhl 0
badge

16 jaar

Volgens mij kan je er van uitgaan dat codes 17756 en 17757 de oorzaak zijn van de misfires. Het gaat namelijk om een electrisch probleem dat de ECU ook zo registreerd. Een misfire is een gevolg, en kan dus meerdere oorzaken hebben. Foutcodes 17756 en 17757 zijn echter redelijk duidelijk:

17756/P1348/004936 - Ignition Coil Power Output Stage 1: Open Circuit
Possible Causes: Coil Pack faulty
Possible Solutions: Check Coil Pack

17757/P1349/004937 - Ignition Coil Power Output Stage 2: Open Circuit
Possible Causes: Coil Pack faulty
Possible Solutions: Check Coil Pack

Rosse 0

16 jaar

[quote=Rosse]Volgens mij kan je er van uitgaan dat codes 17756 en 17757 de oorzaak zijn van de misfires. Het gaat namelijk om een electrisch probleem dat de ECU ook zo registreerd. Een misfire is een gevolg, en kan dus meerdere oorzaken hebben. Foutcodes 17756 en 17757 zijn echter redelijk duidelijk:

17756/P1348/004936 - Ignition Coil Power Output Stage 1: Open Circuit
Possible Causes: Coil Pack faulty
Possible Solutions: Check Coil Pack

17757/P1349/004937 - Ignition Coil Power Output Stage 2: Open Circuit
Possible Causes: Coil Pack faulty
Possible Solutions: Check Coil Pack[/quote]
bedankt maar dat is allemaal al nieuw en nog blijft hij de fout volhouden

ed-pd 0
badge

16 jaar

Aangezien je ECU "Open Circuit" registreert wil dit zeggen dat hij toch ergens een slecht contact heeft. Dit gaat hij echt niet zelf bedenken :-)

Ik zou het volgende doen:

- bedrading controleren tussen ontstekingstrafo en ECU
- onstekingstrafo nogmaals vervangen (omruilen?)
- ECU vervangen (mogelijk beschadigd geraakt bij testen voor ontsteking?)

Vooral het feit dat het vooral optreed bij warme motor lijkt me toch richting ontstekingstrafo te wijzen. Waarom werd de ontstekingstrafo vervangen? Had hij voor het vervangen ook deze 2 foutcodes?

Ik zou je graag meer info geven over deze foutcode, maar ik vind maar zeer weinig van deze 16klepper. Werd blijkbaar maar een 5tal maanden verkocht, en alleen in de golf en de bora.

Rosse 0

16 jaar

jongens bedank voor al jullie oplossingen we hebben het probleem gevonden na lang zoeken het bleek een klein foutje in de ecu te zijn dus na vervanging van deze hebben we weer een tevreden klant.

groeten Ed

ed-pd 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.