close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen CADDY 51 KW BESTEL 2,0 SDI: montage gereviseerde kop!

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BST, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 51

Hallo,

Wie kan mij vertellen dat als je een gereviseerde kop aan het monteren ben met een nieuwe koppakking en kopbouten en je de aanhaal proceduren verkeerd gedaan hebt, deze nog een keer opnieuw mag doen met dezelfde pakking en bouten?
Is de cilinderkop dan gelijk krom, zijn de bouten en pakking gelijk verziekt of val dit mee en moet je alles nieuw?

Groeten Hendriks

Geplaatst door

Hendriks4307 (50)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Auto heeft niet gedraaid en had het in de gaten toen ik de kopbouten aan het aandraaien was in de goede volgorde alleen te vast!

hoe vast heb je ze wel niet gezet dan? het is 35Nm, 60Nm en daarna 2 keer 90graden. dat is in mijn ogen toch al wel redelijk vast.

Harry

Ik had me eigen vergist in graden had in me hoofd dat een kwart slag 45 graden was in plaats van 90 graden, hoe ik erbij kwam weet ik niet!
Het is dom weet het vandaar de vraag!!

4e Fase had ik het door en ben ik gestopt!

Heb ze toen gelijk allemaal opgelost en weer opnieuw met de juiste waarde en volgorde vast gezet!!

Best nieuwe bouten kopen, het zijn rekbouten, parking normaal geen probleem

benny daems 0

6 jaar

Door die te kleine hoek heb je de bouten de eerste keer niet overstrekt .

Om vergissing te voorkomen zet dan na de tweede fase een merkteken ( verfstip ) op de boutkoppen .

Dan in fases doordraaien tot 180 graden verder .

Volgens mij blijft dit goed gaan.

Vr. Groet.

Punt 50
badge

6 jaar

Punt

Ik heb ze wel vaster gezet omdat ik in me hoofd had dat een kwart slag 45 graden was dus heb dat bij de 3e gelijk 2 keer gedaan waardoor ik al gelijk op de 180 graden dus zat en volgens mij heb ik in de laatste fase 4e dus een aantal weer zo gedaan snap je! toen had ik door dat het niet klopte vandaar om advies set bouten kost ook weer €40

.

Heb dus bij de 3e fase waarbij ze dus 90 graden moesten een halve slag gegeven dus 180 graden terwijl ik in me hoofd had op dat moment dat dat 90 graden was.

Heb de bouten daarna wel in de juiste volgorde op de juiste manier aangehaald maar zullen ze nu gelijk opgerekt/uitgerekt zijn?

dom dom dom

Dus mijn vraag is moet ik nu gelijk weer nieuwe bouten erin doen en kan de pakking blijven zitten?

Als het een groot risico is moet ik helaas weer een andere koppakking en kopboutset erin zetten liever dan dat over een tijdje weer de koppakking eruit lig!!

Bouten zijn rekbouten, als je ze terug losdraait klopt het moment niet meer

benny daems 0

6 jaar

Oke Benny

Dus jij zeg alleen nieuwe kopbouten pakking kan nog wel?

waarom zou t aanhaalmoment niet meer kloppen als je ze los draaid? er zijn ook motoren met rekbouten waarbij de rekbout tijdens de aanhaalprocedure weer losgedraaid moet worden. zou t persoonlijk als alles nu volgens voorschrift vastzit zo laten.

Oke Harry bedankt voor je reactie!

Je hebt me berichten na jou eerste reactie ook gelezen en gezien wat ik fout had gedaan?
Jij denk dat het dus geen probleem moet zijn!

.

heb alles gelezen idd

Oke Harry bedankt voor jou advies!

Afwachten Is ook een oplossing zoeken, hopelijk voor niets zorgen gemaakt

benny daems 0

6 jaar

Gereviseerde kop met modificatie( stalen bussen) gemonteerd.
De tijd zal het leren hoe het afloop er wordt gezegd dat het goed moet zijn !!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.