close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen CADDY 51 KW BESTEL 2,0 SDI: Start slecht

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BST, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 51

Hallo,

Het volgende probleem is dat hij slecht start na bijv. een nacht stil staan.
Nu is het een bekend probleem bij deze motoren dat de verstuivers in de kop uitslaan. ( heeft meer als 200.000 km gelopen)
Ik heb ook al de verstuivers eruit gehad en nieuwe ringen met bouten gemonteerd en het slechte starten was weg.
Dit heeft maar heel kort geduurd en het probleem was weer terug.
Ik wil nu een gereviseerde kop met stalen bussen gaan monteren.
Wie heeft hier ervaring mee of tips en/of ideeen over???

Groeten RH

Geplaatst door

Hendriks4307 (50)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt leuk,stalen bussen maar helaas treden er nog wel eens problemen op,de bussen gaan los zitten na verloop van tijd en dan kan je weer gaan beginnen.
Ik zou voor een originele ruilcilinderkop gaan, wel wat duurder maar goed.

jaker 0
badge

6 jaar

Bedankt Jaker

Neem jou reactie zeker mee in mijn besluit ben benieuwd wat er nog meer voor reacties en/of tips komen !!!!

Wat Jaker zegt klopt idd. het gaat ook weleens fout.
Maar veelal gaat het goed en zingt het z'n tijd wel uit.

Natuurlijk is een nieuwe kop het allerbeste maar ook het allerduurste, mede gezien de economische waarde van de Caddy wat minder interessant.
Het is een afweging die je voor jezelf moet maken..

www.kleingunnewiek.nl (levert een perfecte kop)

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Hoi Paul,

Een nieuwe kop is idd vrij duur en hij heeft tenslotte meer als 200.000 km gedraaid.
De gereviseerde kop met bussen ga toch wel een aantal km's mee of is hij weer verrot na 100.000 km?
Verder kan toch alles over gezet worden betreft pompverstuivers, de bouten van pompverstuivers en tuimel-as zijn recent vervangen moeten die ook weer vernieuwd worden?
Uiteraard moeten de ringen enzo wel weer vervangen worden.

Advies en tips altijd welkom !!!

Je zegt pompverstuivers overzetten. Zoals je nu kunt zien aan de verstuivers is er rondom materiaal weg, tja....
Wat wil zeggen dat de oude verstuivers niet optimaal in de bussen gaan passen.

Het is altijd beter dan de situatie nu maar dan nog steeds niet 100%....

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Snap wat je bedoel Paul maar een pompverstuiver kost al gauw dik €500 per stuk. Als je het echt perfect wil doen moet er een nieuwe kop op incl. nieuwe pompverstuivers maar dat is de auto het niet meer waard.

Gr RH

Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben en/of advies, tips ?

De meeste ervaring zal zijn ''goedkoop = duurkoop'' maar soms moet je wat.......
Je zou ook nog voor een goede gebruikte kop kunnen gaan...

Grt. paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Ga een gereviseerde kop met stalen bussen monteren bedankt voor de reacties!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.