Hallo,
Een aantal maanden geleden begon mijn auto, een golf 5 met een 1.6 8V blok, tijdens het stationair draaien met een probleem dat de motor op 1 cilinder begon te lopen. Motormanagement lampje begon te branden en de ESP ging uiteraard uit. Dit gebeurd bij elke storing. Direct naar huis gereden en storing uitgelezen. Het was overslag in cilinder 1. Bougie eruit gehaald en inderdaad bougie van cilinder 1 was volledig verkoold zoals te zien is in de afbeelding. Als gevolg hiervan de bougies vervangen, motor geflushed en het nogmaals aangekeken. Helaas was het na 500 km weer raak. Ditmaal in combinatie met een laag oliepeil wat een logisch gevolg is want dit olie ging natuurlijk allemaal verloren in cilinder 1 waardoor de bougie overslag uiteindelijk heeft. Na dit probleem heb ik nog geprobeerd om de kleprubbers te vervangen maar ook dit had helaas geen zin. Door de garage nog een compressietest uit laten voeren. Maar zoals in de afbeelding te zien is was ook hier niks mis mee. Sterker nog in cilinder 1 was de compressie het hoogst... Nu ben ik vrij eigenwijs en wil ik er eigenlijk nog niet aan dat mijn olieschraapveer gebroken is. Heeft iemand nog ervaringen of een idee wat dit kan zijn met uiteraard een eventuele oplossing voordat ik een ander draaiend gedeelte van een motorblok koop?
Ik hoor graag van iemand van jullie!
Groet Nick
Geplaatst door Nberg (0) , lid sinds 2 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
bert klein (85) PRO, 2 jaar geleden
Bobine bougie kabel meestal de boosdoener
Vacuumslang rembekrachtiger lekkage
Carterontluchting vacuumlek bij draaiende moter olievuldop los draaien moet deze los liggen , en niet vast gezogen worden.
Bij deze compressie waarden moet de moter goed willen draaien , injectors al getest.
al olie ververst? en een potje wings repair olie erbij geprobeerd ? . na het zien van jouwn bogies op je foto , is er iets met de verbranding niet pluis ,, vaak met zuigerveren merk je wel extreem olie verbruik .. - sebastiaankiewiet@gmail.com (0), 2 jaar geleden
Nberg (0), 2 jaar geleden
Hallo Bert, Allereerst bedankt voor je snelle reactie! Helaas heb ik al deze eventuele problemen al bij de kop gehad. En dit zonder resultaat. Alles heeft er de schijn van dat er iets anders aan de hand is. Heb je misschien nog andere tips en of oplossingen?
kaleido 1 (1620) PRO, 2 jaar geleden
Dat de compressie bij cilinder 1 het hoogst is is logisch alle olie die mee naar boven komt geeft extra afdichting.
Een lektest geeft meer zicht op de slijtage van de motor.
kaleido 1 (1620) PRO, 2 jaar geleden
Als de zuigerveren/zuiger/cilinder slecht zijn, zal dat bij een lektest ook naar voren komen , vast zittende zuigerveren of een ovale cilinder dichten niet af.