Volkswagen Passat: motor gaat in noodloop over de 3000 toeren.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel

motor gaat in noodloop bij 3000 toeren vanaf 3de versnelling. uitlezen met vag-com gaf slechts 1 fout: sensor coolant tempatuur (n65) open or too short to plus.

kan deze fout aan de basis liggen van dit probleem?

jelle_85

Geplaatst door jelle_85 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb je ook en log van kanaal 3 en 11 gemaakt tjidens het rijden ?
Kan zijn dat luchmassameter niet meer helemaal goed is en deze geeft dan geen foutmelding die je kan uitlezen.

jelle_85 (0), 15 jaar geleden

probeer ik morgen even te doen. zou dit lukken met ongeactiveerde versie van vagcom of moet ik eerst license kopen omlog te kunnen maken? heb programma pas van vandaag daarmee...

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

nee, gaat prima met de 3.11 freeware
Meer info zie: www.gerritspeek.nl

Hoe maak je een log?

De basis voorwaarden voor een goede log zijn: warme motor, 3e versnelling (!), plankgas van 1000 tot 4000 rpm. N.B. met constante snelheid meet je niks, alleen met volgas zie je de begrenzingen van de gevraagde waardes en die wil je weten. Omdat je een log maakt kan je nu bij ieder toerental je gegevens terug vinden die je in de Groups van de Measureblocks hebt ingesteld. De gemeten Groups uit de Measureblocks worden in een log op tijdsvolgorde weergegeven.

Hoe doe je dat?
Zoek een mooie rustige rechte weg uit waar je wel 100km/u kunt halen zonder gekke fratsen onderweg. Maak zo'n log altijd met z'n tweeen, want sturen met 100 km/u en op de laptop kijken en klikken gaan erg slecht samen. Rij de auto fatsoenlijk warm, parkeer 'm aan de kant, start de laptop, start VAG-COM en ga naar Select en Engine (01). Na de instelling van de Groups [bv, LMM, hoeveelheid ingespoten brandstof en turbodruk (bij Golf en Passat is dat resp. kanaal 03, 08 en 11), bij sommige TDI's zijn dat andere kanalen] in de Measureblocks kun je beginnen met het loggen van de gegevens. Je kan eventueel de logfile een herkenbare naam geven, bijvoorbeeld: Logs\Henks LMM test.CSV. Tip: Zet alvast de cursor op de Start knop. Rij rustig in de 3e versnelling (ca. 1000 toeren), stamp het gaspedaal onderin en druk gelijktijdig op de linkermuisknop waarvan de cursor al gepositioneerd was op de Start button in VAG-COM. Terwijl de auto doortrekt in toeren is VAG-COM druk bezig om de gegevens op te slaan. Het mooie van VAG-COM is dat de Start- en de Stopknop op dezelfde plaats zitten. Bereik je de 4000 toeren (dat is meer dan genoeg), druk dan weer op de linkermuisknop om de log te stoppen.

jelle_85 (0), 15 jaar geleden

ik heb vandaag een log gemaakt van de 3 kanalen. maar hoe open ik die nu?
tevens kreeg ik bij afslaan van de turbo deze foutcode:
17958-charge pressure: control deviation
p15503510 intermittent.
iemand enig idee wat deze code veroorzaakt?
groeten

stijnvw (0), 15 jaar geleden

uitleg foutcode 19598: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17...

log kan je openen met excel

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Afhankelijk van de excel versie die je hebt zul je hoogstwaarschijnlijk het gemaakte bestand met csv converter moet converteren. Pas dan kun je deze met excel openen.

jelle_85 (0), 15 jaar geleden

Ik heb vandaag de N75 klep vervangen en probleem is opgelost. Allemaal bedankt voor jullie hulp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.