We hebben hier een passat die net niet genoeg ontkoppeld - nieuwe koppelingsset (schijf-druklager) geplaatst nu 20.000km later doet hetzelfde probleem zich voor. Het geheel weer gedemoneerd aan de schijf en drukgroep is niets te zien - Koppelingspomp gedemonteerd en deze ingedrukt met een tang - op de pedaal gedrukt en pompje maakt goede druk.
Is iemand bekend met dit probleem? Graag reactie
mvgr Jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wellicht is de hefboom van het druklager ingesleten op de kogel of waar de stift van de cilinder op drukt.
Of roest op de prise-as/toplager, waardoor die licht mee blijft draaien. Meegemaakt bij een 1998 model, maar misschien is dit zelfde constructie?
Was de oude set versleten?Vervangen door origineel vw of aftermarket?Pompje aan pedaal nog goed?
Let even goed op dat hefboompje, daar kan een heel klein scheurtje in zitten waardoor deze iets meebuigt.
nieuwe drukgroep geplaatst en probleem is opgelost - toch raar dat deze na ongeveer 20.000 km terug stuk is - nu maar afwachten
bedankt voor het meedenken
Jos
Heb je de eerste keer dan alleen de koppelingsplaat en druklager vervangen Jos?
Lijkt me toch om safe te gaan het beste om altijd een komplete set dus incl. drukgroep te vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar