close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Motor houd in

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: AGP

Hallo collega,s

Wij hebben hier een SDI met een AGP motor

Wij hebben er nu 2 x een gebruikte computer ingezet omdat er dmv het uitlezen motorregel-eenheid geblokkeerd tevoorschijn komt
en klep brandstofonderbreking > welke ook al vernieuwd is
En als foutcode,s nr 17978 en 1237 < brandstofklep >

De motor loopt wel maar heeft geen vermogen meer

Is het toeval dat het eerst een paar maanden goed is met een andere computer of is er wat anders aan de han d ???

Wat ook vreemd is dat de startmotor zeer traag draait > ook deze is al vernieuwd , en er zit al een nieuwe accu in !

Hebben deze klachten met elkaar te maken >> ????

Wie heeft hier ervaring mee

Alvast bedankt

Geplaatst door

Hoogterp (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

foutcode: 17978 P1570
nl Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem

Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
de motor start, maar slaat onmiddellijk weer af

Mogelijke oorzaken:
geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
de motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
de ECU is onjuist
de ECU krijgt geen stroom
startblokkering defect of er zit een fout in
de sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren

Mogelijke oplossingen:
pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
check stroomvoorzien op de ECU
de ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.

Extra info:
Als er geen andere gerelateerde fouten in de startblokkering zijn opgeslagen en de startblokkering gerelateerde meetwaardeblokken zijn in orde (behalve dat de start van auto niet is toegestaan), probeer dan een 'koude start'. Haal beide stroomkabels van de accu af. Houd beide uiteinden van de stroomkabels gedurende 15 seconden tegen elkaar aan (een eind uit de buurt van de accu!). Verbind dan weer de accu. (Example)


foutcode: 17645 P1237
nl Injector 1 onderbreking

Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oplossingen:
Kontroleer de bedrading en alle aansluitingen
Kontroleer / vervang injector

Tiguan 0
badge

15 jaar

Hallo beste Tiquan
Bedankt voor je snelle reactie

Maar hoe verklaar je dan dat het eerst een paar maanden na een andere computer goed gaat ?

Hoogterp 0
badge

15 jaar

01237




Kraftstoffabschaltventil -N109





mechanischer Fehler
- N109 defekt, undicht oder klemmt
- verminderte Leistung
- Motorstillstand
- N109 prüfen
=>Seite 01-67, Stellglieddiagnose


Unterbrechung/Kurzschluß nach Masse
- N109 defekt
- Leitungsunterbrechung bzw. Kurzschluß nach Masse

controleer de zwart/witte draad van de brandstofstop naar de ecu en leg evt een draad om de kabelboom heen naar de ecu. gr john

Hallo jongens bedankt voor jullie meedenken

Om een of andere twijfelachtige reden stond de brandstofpomp niet goeg op tijd

Het is nog een raadsel hoe dit kan , maar we zijn inmiddels 3 weken verder en hebben nog geen klachten gehoord

Hoogterp 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.