motor loopt op 3 cilinders.
witte rook dit is onverbrande brandstof.
compressie is 22 bar
in overleg revisie zijn het de klepstoters.
deze vervangen.
verstuivers kon het niet zijn ?
(kunnen ze daar ook niet testen.)
motor loopt nog beroerd. ze zeggen na enige tijd.
ben er nog niet geweest.
zij denken dat het nu uit de motor komt.
heeft iemand nog een idee of heeft zoiets mee gemaakt.
tot zover alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is het storinggeheugen uitgelezen voor dat er aangesleuteld werd.
en waarom kan het niet aan een verstuiver liggen bij een pomp verstuiver gebeurt dat regelmatig hoor.
groetjes jan.
snap het niet erg , de compressie is goed van alle cilinders? geen waterlekage, maar na de rep liep de motor wel een poosje op 4 cilinders dan? vertuivers toch maar laten testen , volgens mij kun je beter naar een dealer gaan of naar iemand die er echt verstand van heeft ,
want gissen is missen dat blijkt wel
maar we wachten af gr jan
Zo en zo altijd als eerste het storingsgeheugen uitlezen en dan pas verder kijken.
Is dit gedaan? En zo ja welke storing(en)?
wellicht is het beroemde kabelboompje de boosdoener. gr john
Heb je de egr koeler al gecontroleerd op inw. lekage
Evt koel slangen v/d koeler door koppelen en opnieuw proberen
bedankt voor jullie berichten alvast.
hij is uitgelezen op storing maar hij gaf geen fout.
zodoende hebben ze niet verder naar de verstuivers gekeken.
groetjes Ernst
Een keer een gebroken klepveer meegemaakt. Stationair wel redelijke compressie maar op toeren slecht lopen.
Timing echt 100%?
Zit mij af te vragen, een Golf 3 met PV motor uit 2001 met 150pk? Gechipt of wellicht een misverstand van mijn kant?
[quote=marcel7031]Een een gebroken klepveer meegemaakt. Stationair wel redelijke compressie maar op toeren slecht lopen.
Timing echt 100%?
Zit mij af te vragen, een Golf 3 met PV motor uit 2001 met 150pk? Gechipt of wellicht een misverstand van mijn kant?[/quote]
Denk dat je een Golf IV bedoeld?
Golf III werd niet meer gemaakt in 2001!
Of het is een Golf III met een motor uit 2001 , dat is ook mogelijk.
15 jaar
hallo
het is inderdaad een golf IV
hydr klepstoters vervangen.
is het niet
ps stationaai of iets op toeren maakt niets uit.
rev bedr denkt versleten zuiger en te hooge carterdruk.
ben het daar nog niet mee eens.
het blijft uit cil 4 Distr b zijde nog onverbrande brandstof te zijn.
uitgeslagen pompverstuiver lijkt me nog niet.
denk zelf verstuiver lek.
is deze zo te wisselen met bv. cil 3 om te zien of dan 4 wel werkt en 3 dan niet.
of mag dit niet vanwege de basis afstelling.
groetjes Ernst
ja dat is wel tedoen maar aardig wat werk.
je moet dan ook de bouten vervangen en nieuwe ringen voor de verstuivers monteren.
groetjes jan.
Ik had het over klepveren die onder de stoters zitten. De stoters zorgen voor een correcte klepspeling en regelen niet de veerdruk.
Ligt het pistonlager er niet uit? Komt wel eens voor bij pompverstuiver motoren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar