Goedenavond mensen,
Mijn auto wordt niet warm, de verwarmingsmeter loopt niet op.
Onder het rijden blijft de verwarmingsmeter bij de eerste 2 streepjes staan.
Ik heb er naar gekeken maar als leek kom ik er niet erg uit.
Ik denk dat er te weinig koelvloeistofinzit, kan dit het probleem zijn?
Of de verwamingsthermostaat is kapot.
Verder wou ik graag nog wtene waar de koelvloeistof in moet op welke plek (afbeelding iemand?)
En als laatste vroeg ik me af waar de verwarminsgthermostaat zit.
Iemand enig idee en wat er verder moet gebeuren?
Bij voorbaat dank,
Karel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit niet te weinig koelvloeistof in want dan word de motor alleen maar veel te heet uiteindelijk.
Laat hem eens een 10 minuten stationair draaien,gaat dan wel de temperatuurmeter omhoog naar de 90 graden,dan is de thermostaat defect.
[quote=ricky]Zit niet te weinig koelvloeistof in want dan word de motor alleen maar veel te heet uiteindelijk.
Laat hem eens een 10 minuten stationair draaien,gaat dan wel de temperatuurmeter omhoog naar de 90 graden,dan is de thermostaat defect.[/quote]
Denk dat termostaat defect is , (blijft open staan), daarom zal hij ook wel koed blijven.
Maar je weet niet waar het koelvloeistof in moet?? Staat ook in de handleiding!
Meestal als je klep open doet en je staat voor de auto is het rechts boven een doorzichtige tank met blauwe dop. Staat min/max op.
Bijvullen als motor warm is.
Groet Hans
15 jaar
ja dappere hans gewoon bijvullen als motor warm is vertel er wel even bij dat er een barretje druk op staat als je de dop eraf draait vliegt de koelvloeistof je om de oren
dit kun je alleen doen als je ervaren bent
altijd koelvloeistof bijvullen als de motor koud is
tankje zit als je voor de auto staat aan de linker kant rond tankje
[quote=poppekast]ja dappere hans gewoon bijvullen als motor warm is vertel er wel even bij dat er een barretje druk op staat als je de dop eraf draait vliegt de koelvloeistof je om de oren
dit kun je alleen doen als je ervaren bent
altijd koelvloeistof bijvullen als de motor koud is
tankje zit als je voor de auto staat aan de linker kant rond tankje[/quote]
Ben het ten dele met je eens ,
A: inderdaad staat er druk op , maar als je die dop er voorzichtig af draait dan vloel je de druk ontsnappen.
B: Bijvullen doe jij altijd met koude motor??
Ben ik het niet mee eens, als hij koud is is het nivo van de koelvloeistof gezakt, maar koelvloeistof heeft de eigenschap dat deze uitzet als hij warm word, dus ik zou al tijd met warme motor bijvullen dat hij op nivo staat.
Groet
15 jaar
[quote=hcaluwe][quote=poppekast]ja dappere hans gewoon bijvullen als motor warm is vertel er wel even bij dat er een barretje druk op staat als je de dop eraf draait vliegt de koelvloeistof je om de oren
dit kun je alleen doen als je ervaren bent
altijd koelvloeistof bijvullen als de motor koud is
tankje zit als je voor de auto staat aan de linker kant rond tankje[/quote]
Ben het ten dele met je eens ,
A: inderdaad staat er druk op , maar als je die dop er voorzichtig af draait dan vloel je de druk ontsnappen.
B: Bijvullen doe jij altijd met koude motor??
Ben ik het niet mee eens, als hij koud is is het nivo van de koelvloeistof gezakt, maar koelvloeistof heeft de eigenschap dat deze uitzet als hij warm word, dus ik zou al tijd met warme motor bijvullen dat hij op nivo staat.
Groet[/quote]
de beste manier om een bende onder je auto te krijgen en je fikken te verbranden is de dop eraf draaien als de fan aanslaat.
[quote=ricky]Zit niet te weinig koelvloeistof in want dan word de motor alleen maar veel te heet uiteindelijk.
Laat hem eens een 10 minuten stationair draaien,gaat dan wel de temperatuurmeter omhoog naar de 90 graden,dan is de thermostaat defect.[/quote]
kan wel degelijk zijn dat de kachel niet warm wordt door een te lage stand van de koelvloeistof. hoe kan ie anders z'n warmte kwijt door de kachel?
[quote=maarten4874][quote=ricky]Zit niet te weinig koelvloeistof in want dan word de motor alleen maar veel te heet uiteindelijk.
Laat hem eens een 10 minuten stationair draaien,gaat dan wel de temperatuurmeter omhoog naar de 90 graden,dan is de thermostaat defect.[/quote]
kan wel degelijk zijn dat de kachel niet warm wordt door een te lage stand van de koelvloeistof. hoe kan ie anders z'n warmte kwijt door de kachel?[/quote]
Snap even niet wat je bedoeld.......leg eens uit.
[quote=hcaluwe][quote=poppekast]ja dappere hans gewoon bijvullen als motor warm is vertel er wel even bij dat er een barretje druk op staat als je de dop eraf draait vliegt de koelvloeistof je om de oren
dit kun je alleen doen als je ervaren bent
altijd koelvloeistof bijvullen als de motor koud is
tankje zit als je voor de auto staat aan de linker kant rond tankje[/quote]
Ben het ten dele met je eens ,
A: inderdaad staat er druk op , maar als je die dop er voorzichtig af draait dan vloel je de druk ontsnappen.
B: Bijvullen doe jij altijd met koude motor??
Ben ik het niet mee eens, als hij koud is is het nivo van de koelvloeistof gezakt, maar koelvloeistof heeft de eigenschap dat deze uitzet als hij warm word, dus ik zou al tijd met warme motor bijvullen dat hij op nivo staat.
Groet[/quote]
De heer Blbla uit bal klaagt over dat de auto NIET warm wordt.
En uhhh bijvullen als hij koud is, tot max vullen en wat er dan eventueel toch te veel in zit gooit hij er wel uit via z'n overstort. Het hele spul staat onder druk als hij warm is. Daardoor verhoogd het kook punt. Als je flink aan het trappen bent geweest, als hij dus goed heet is. kan de koelvloeistof gaan koken als je de dop er af draait. Dan moet je in elk geval bijvullen, en als het verkeerd wil ook een aantal delen van je lichaam laten verzorgen bij een brandwonden centrum.
Waar het tankje zit weet ik niet
15 jaar
[quote=ricky]Zit niet te weinig koelvloeistof in want dan word de motor alleen maar veel te heet uiteindelijk.
Laat hem eens een 10 minuten stationair draaien,gaat dan wel de temperatuurmeter omhoog naar de 90 graden,dan is de thermostaat defect.[/quote]
Met een defecte thermostaat zal de motor nooit 90 graden worden stationair omdat dat dat ding dan te vroeg open gaat of in het slechtste geval open blijft staan en de sensor op je radiateur voor je koel vin veel lager is dan 90 graden
15 jaar
[quote=Erwin72][quote=ricky].[/quote]
Met een defecte thermostaat zal de motor nooit 90 graden worden stationair omdat dat dat ding dan te vroeg open gaat of in het slechtste geval open blijft staan en de sensor op je radiateur voor je koel vin veel lager is dan 90 graden[/quote]
Leg dit eens uit.....
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Erwin72][quote=ricky].[/quote]
Met een defecte thermostaat zal de motor nooit 90 graden worden stationair omdat dat dat ding dan te vroeg open gaat of in het slechtste geval open blijft staan en de sensor op je radiateur voor je koel vin veel lager is dan 90 graden[/quote]
Leg dit eens uit.....
Gr. paul[/quote]
Omloop snelheid van je koelvloeistof door je radiateur omdat de thermostaat niet goed is.
Groet Erwin.
15 jaar
[quote=Erwin72][quote=paulkelder][quote=Erwin72]
Met een defecte thermostaat zal de motor nooit 90 graden worden stationair omdat dat dat ding dan te vroeg open gaat of in het slechtste geval open blijft staan en de sensor op je radiateur voor je koel vin veel lager is dan 90 graden[/quote]
Leg dit eens uit.....
Gr. paul[/quote]
Omloop snelheid van je koelvloeistof door je radiateur omdat de thermostaat niet goed is.
Groet Erwin.[/quote]
paul vraagt of je het uitlegt.
[quote=johndoornbosch][quote=Erwin72][quote=paulkelder]
Leg dit eens uit.....
Gr. paul[/quote]
Omloop snelheid van je koelvloeistof door je radiateur omdat de thermostaat niet goed is.
Groet Erwin.[/quote]
paul vraagt of je het uitlegt.[/quote]
Heeft dit nog meer uitleg nodig dan? Als de koelvloeistof sneller door je radiateur gaat koelt het ook iedere keer flink af en stationair heb je weinig warmte ontwikkeling dussss
15 jaar
[quote=Erwin72]Heeft dit nog meer uitleg nodig dan? Als de koelvloeistof sneller door je radiateur gaat koelt het ook iedere keer flink af en stationair heb je weinig warmte ontwikkeling dussss[/quote]
Het klopt niet......., maar leg uit hoe je er bij komt...??
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Erwin72]Heeft dit nog meer uitleg nodig dan? Als de koelvloeistof sneller door je radiateur gaat koelt het ook iedere keer flink af en stationair heb je weinig warmte ontwikkeling dussss[/quote]
Het klopt niet......., maar leg uit hoe je er bij komt...??
Gr. paul[/quote]
Trek de thermostaat er eens uit. Het zelfde als een thermo staat die los blijft staan. Start de auto en wacht af. wel geduld hebben want het gaat lang duren en dan slaat je koel vin aan, dan is de max temp wel bereikt en die sensor is nooit 90 graden
15 jaar
motor wordt wel warm alleen zal temp zakken als je rijdt lijkt me
Stationair wordt de motor wel warm, indien je gaat rijden zal de temperatuur afnemen / dalen
Gr. paul
[quote=paulkelder]Stationair wordt de motor wel warm, indien je gaat rijden zal de temperatuur afnemen / dalen
Gr. paul[/quote]
Sensor van je koel vin is toch iets van 45 graden. Dan komt het hele gebeuren toch nooit aan de 90 graden?
15 jaar
[quote=Erwin72][quote=paulkelder]Stationair wordt de motor wel warm, indien je gaat rijden zal de temperatuur afnemen / dalen
Gr. paul[/quote]
Sensor van je koel vin is toch iets van 45 graden. Dan komt het hele gebeuren toch nooit aan de 90 graden?[/quote]
En geloof het of niet maar de temp meter van mijn passat zakt als ik van de snelweg af kom en hem daarna stationair laat draaien dus is hij dan geen 90 graden meer. En ja er zit een nieuwe thermostaat in. Dus met een defecte thermostaat zal dit nog erger zijn
15 jaar
[quote=Erwin72]En geloof het of niet maar de temp meter van mijn passat zakt als ik van de snelweg af kom[/quote]
De meter zakt......, maar daalt dan ook werkelijk de temperatuur??
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Erwin72]En geloof het of niet maar de temp meter van mijn passat zakt als ik van de snelweg af kom[/quote]
De meter zakt......, maar daalt dan ook werkelijk de temperatuur??
Gr. paul[/quote]
Nee de temp meter liegt. Als hij wel liegt heb je nog een probleem Als de thermometer achter het huis (buiten temp) zakt dan wordt het toch ook kouder?
15 jaar
poppekast schreef:
ja dappere hans gewoon bijvullen als motor warm is vertel er wel even bij dat er een barretje druk op staat als je de dop eraf draait vliegt de koelvloeistof je om de oren
dit kun je alleen doen als je ervaren bent
altijd koelvloeistof bijvullen als de motor koud is
tankje zit als je voor de auto staat aan de linker kant rond tankje
Ben het ten dele met je eens ,
A: inderdaad staat er druk op , maar als je die dop er voorzichtig af draait dan vloel je de druk ontsnappen.
B: Bijvullen doe jij altijd met koude motor??
Ben ik het niet mee eens, als hij koud is is het nivo van de koelvloeistof gezakt, maar koelvloeistof heeft de eigenschap dat deze uitzet als hij warm word, dus ik zou al tijd met warme motor bijvullen dat hij op nivo staat.
Groet
Offline
Als ik bv waterpomp vervangen heb dan laat ik de motor 1 uur draaien zonder koelvloeistof, moet toch bijvullen als motor warm is,dan is hij pas echt warm!!
[quote=Erwin72][quote=ricky]Zit niet te weinig koelvloeistof in want dan word de motor alleen maar veel te heet uiteindelijk.
Laat hem eens een 10 minuten stationair draaien,gaat dan wel de temperatuurmeter omhoog naar de 90 graden,dan is de thermostaat defect.[/quote]
Met een defecte thermostaat zal de motor nooit 90 graden worden stationair omdat dat dat ding dan te vroeg open gaat of in het slechtste geval open blijft staan en de sensor op je radiateur voor je koel vin veel lager is dan 90 graden[/quote]
Of hij nou open blijft staan of niet,de motor wordt ten alle tijden minimaal 90 graden tijdens stationair.Wat denk je als je een goede thermostaat hebt en je laat de auto een tijdje stationair draaien,dan staat hij ook helemaal open om zoveel mogelijk circulatie te hebben (motor word steeds warmer en warmer),als circulatie niet meer helpt dan gaat koelvin pas aan.
Tijdens rijden hoeft hij niet helemaal open te staan want dan is er de constante rijwind.Dus als hij tijdens rijden helemaal open blijft staan is er teveel koeling (rijwind en volledige circulatie),dus het doel van de thermostaat is dat hij zodanig open staat dat de motor een constante temperatuur behoud,gaat dus meer dicht tijdens rijden en meer open bij minder rijwind.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar