motor houd in boven de 3000 toeren.
Computer uitgelezen : code P 1020 brandstofdruk regeling, regeldruk overschreden
Druksensor op brandstofrail verv. en druksensor in vacuumleiding verv.
Motor loopt nu tot 3000 toeren normaal zonder stotteren, bij hogere toeren trekt de motor niet meer en begint te stotteren.
Luchtmassameter verv. - geen resultaat motor loopt zelfs slechter.
weet iemand hier raad mee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kun je de gewenste en werkelijke brandstofdruk vinden in de meetblokken?
Lees die dan eens uit tijdens een proefrit.
Dit staat bij Gerrit Speek op de site:
Mogelijke oorzaken:
* Regeling brandstofdruk fout
* Sensor Brandstofdruk (G247) defect
* Regelklep Brandstofdruk (N276) defect
* Fuel Supply Pre-Mesh clogged
Mogelijke oplossingen:
* Check regeling brandstofdruk
* Check Sensor Brandstofdruk (G247)
* Check Regelklep Brandstofdruk (N276)
* Check/Clean Fuel Supply Pre-Mesh
Extra info:
* Controleer Meetwaarde blok 140
* Controleer 5V voeding voor de Druksensor
* Indien aangetroffen in een Audi A4/S4/RS4/Cabriolet (8E/8H), 2.0l FSI (AWA): Check TPI 2007116.
o Check/Clean Brandstof Tank en Pre-Mesh van de Electrische Brandstof Pomp.
o Electric Fuel Pump Main-Mesh not wide enough, replace Electric Fuel Pump with superseding Part with wider Mesh.
o Check/Replace Fuel Pressure Regulation Valve (only in Combination with Stainless Steel Fuel Rail).
Het probleem is opgelost.
Na het meten van de brandstofdruk bleek dat de druk in de rail tussn de 5 en 10 bar schommelde , de druk moet 61 bar zijn.
Dus hebben we de brandstofpomp die door de nokkenas wordt aangedreven vervangen.
Probleem opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar