close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GTI 16V: Motor houd in net boven de 2000 toeren en slaat daaronder vaak a

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 ltr 16V

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik een probleem dat de motor ineens geen fut meer heeft. Wanneer ik dan gas geef (net boven de 2000 toeren) houd de motor gigantisch in (net of er totaal geen brandstof ingespoten word) en als het toerental naar stationair moet zakken doet de motor daar langer over als anders. Zodra het toerental op stationair opgevangen moet worden zakt deze snel door en slaat de motor af. E.e.a. is dan soms in 1 keer, soms meerdere malen, door het opnieuw starten van de motor op te lossen. Het probleem doet zich niet continue voor. Soms rijdt de auto probleemloos, soms moet ik op een stukkie van een kilometer of 2 wel 10 keer opnieuw starten. Kan iemand mij op het juiste spoor zetten??
B.v.d.

Geplaatst door

Humm (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat eerst je storing geheugen uitlezen en kijk je bougiekabels is na.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Dag Humm,

heb ik ook gehad...strontvervelend, ik heb het wel opgelost. De veroorzaker was het voedingsrelais voor de comp.

Deze bevindt zich in positie 3 van relaiskast met de aanduiding 30 erop.Als deze niet werkt is je ontsteking van slag en krijg je dus van dit soort klachten. Vervelend aan deze storing is dat als je je comp. laat uit lezen deze fout niet aangegeven wordt. Als je zeker wilt weten dat het dit relais is voordat je deze aanschaft kun je een kabeltje maken tussen waar je 30 aansluiting en waar je 87 aansluiting van het relais hoort te zitten. Probleem opgelost dan wel een nieuw relais halen...NIET ZO ROND BLIJVEN RIJDEN....trekt sowieso je accu leeg...relais kost ong. 15 euro en klik je er zo in. Heeft de VW dealer hem niet op voorraad kun je hem ook bij de Seat dealer halen. Zit ook in een Ibiza Cupra en Toledo GT bouwjaar ongeveer 95,

Laat ff weten of het geholpen heeft,

Hans

Toledo GT 0

18 jaar

[quote=jan T]laat eerst je storing geheugen uitlezen en kijk je bougiekabels is na.

groetjes jan.[/quote]
Hallo Jan,

Bedankt dat je me wilt helpen.

Ik heb alle kabels doorgemeten. de kabels vertonen geen doorslagsporen de weerstand bedroeg 5,6 tot 5,8 kOhm voor resp. de kortse en de langste kabel.
Lijkt me goed dus.

Groeten Humm

Humm 0

18 jaar

[quote=toledo11500]Dag Humm,

heb ik ook gehad...strontvervelend, ik heb het wel opgelost. De veroorzaker was het voedingsrelais voor de comp.

Deze bevindt zich in positie 3 van relaiskast met de aanduiding 30 erop.Als deze niet werkt is je ontsteking van slag en krijg je dus van dit soort klachten. Vervelend aan deze storing is dat als je je comp. laat uit lezen deze fout niet aangegeven wordt. Als je zeker wilt weten dat het dit relais is voordat je deze aanschaft kun je een kabeltje maken tussen waar je 30 aansluiting en waar je 87 aansluiting van het relais hoort te zitten. Probleem opgelost dan wel een nieuw relais halen...NIET ZO ROND BLIJVEN RIJDEN....trekt sowieso je accu leeg...relais kost ong. 15 euro en klik je er zo in. Heeft de VW dealer hem niet op voorraad kun je hem ook bij de Seat dealer halen. Zit ook in een Ibiza Cupra en Toledo GT bouwjaar ongeveer 95,

Laat ff weten of het geholpen heeft,

Hans[/quote]
Hallo Hans,

Bedankt dat je me wil helpen.

Dit probleem heb ik ook eerder gehad en inderdaad toen een paar maal laten uitlezen zonder resultaat. Men heeft toen na enig speurwerk een "hoofdvoedingrelais" als de veroorzaker gevonden. Is dit de zelfde als het relais voor de comp? Hierna heeft de auto een tijd weer als een zonnetje gereden. Echter helaas.......... nu doet het probleem zich weer voor. Het enige wat nu anders is als voorheen is dat de motor, wanneer het probleem de kop op steekt, afslaat (bij laag toeren bijv. bij optrekken) zodra ik het gaspedaal aanraak.

Ik heb een week geleden ruim 1000 km gereden. Elke keer na het tanken, de motor staat dan even stil, had ik gedurende de eerste 10 a 15 min weer flinke problemen. Daarna was het probleem weer weg tot de eerstvolgende "benzine stop". Heel vreemd.

Eergister was een kompleet drama... motor sloeg om de haveklap af en daarna meerdere malen moeten starten om em weer aan de praat te krijgen :-((

Als je het over een ander relais hebt laat t ff weten dan ga ik zeker een nieuw exemplaar halen.

Groeten,

Humm

Humm 0

18 jaar

Dag Humm, volgens mij hebben we het over hetzelfde relais. Hij is genummerd met 30 en zit in positie 3 van je zekeringkast....als je je er zeker van wil maken dat dit relais goed is kun je hem bruggen zoals ik in mijn eerste reactie had gemeld. Probleem kan ook door je bobine veroorzaakt worden....het is niet altijd zo dat een bobine in 1 keer het niet meer doet...verliest voordat ie het defenitief niet meer doet ook al spanning....vooral met een warme motor heb je dan problemen....kan alleen geen verband leggen tussen het tanken en jou probleem. Om een en ander uit te sluiten zou je je auto als ie warm is eens net zo weg moeten zetten als bij het tanken en dan zonder te tanken starten en eens kijken wat er dan gebeurt. Heb je dan hetzelfde probleem zou het de voornoemde bobine wel eens kunnen zijn. Start je auto zonder tanken wel probleemloos moet je het zoeken in waarschijnlijk een filter in je tank [als die er in zit] of voor je pomp waar door het tanken vuil in komt [dwarrelt misschien van de bodem van je tank op ]. Ik zal eens kijken op mijn Etos/Etka cd rom of ze iets van een filter in de tank of voor de pomp aangeven. Laat het je snel weten, meld mij ff hoe het met stoppen zonder tanken is afgelopen,

Suc6, Hans

Toledo GT 0

18 jaar

Oke ik heb nu de brug gemaakt tussen de contacten 30 en 87. Met een schakelaar ertussen welliswaar. Op hoop van zegen. We gaan 't proberen.
Ik zal snel met de resultaten komen.

Humm 0

18 jaar

Helaas................ ook met de brug erin doet het probleem zich nog voor. :-( Verder zoeken dan maar.

Humm 0

18 jaar

Dag Humm,

je moet eens proberen om je auto stil te zetten [net zoals wanneer je tankt] je tankdop verwijderen en na ongeveer 3 minuten weer terug plaatsen, NIET TANKEN......kijken of het probleem zich dan ook voor doet, zou erop kunnen wijzen dat je accumulator kapot is [niet goed meer werkt] en je systeem doordat je tankdop verwijderd is geweest zijn druk verliest,

laat maar ff weten,

Hans

Toledo GT 0

18 jaar

waarom 3 minuten hans ? 3 sec is toch ook voldoende..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Dag Stefan,

dat we zeker weten dat de druk er af is....alles tussen 3 sec. en 7 uur zou ook kunnen....als het systeem maar de tijd krijgt om zijn druk te verliezen......je zou dan om het zeker te weten ong.dezelfde tijdsduur als met het tanken aan moeten houden...3 minuten lijkt me een leuke tijdspanne, 3 seconden kan ook....moet dan alleen gepost worden in rubriek; Proffesionals Merk;Ferrari Motor:V8 500 Pk en het probleem zou zich voor moeten doen tijdens de pitstop
Humm zou vervangen moeten worden door Shummi

Geen haast, relax

Hans

Hans

Toledo GT 0

18 jaar

Dag Hans,

Het probleem doet zich niet specifiek voor bij het tanken. Dat was een ervaring tijdens een een lange rit. Elke x als ik moest tanken stopte ik de motor. Na het tanken startte de motor gewoon goed. Maar na een paar kilometer begon de motor weer een tijdje te protesteren. Dan trapte ik het gaspedaal een tijd flink in en wonder boven wonder verdween het inhouden weer.

Op kortere ritjes komt het probleem ook voor. zonder dat de tankdop los is geweest.
Laatst heb ik op zo'n moment het gaspedaal tergend langzaam in getrapt, de motor had toen wel de neiging om "goed" te volgen.

Het probleem doet zich voor ongeacht of ik een voole of bijna lege tank heb.

Een "koude start" werkt ook altijd goed.

Als de motor afslaat start deze heel slecht. Vaak helpt het om de sleutel uit het contact te halen , te herplaatsen en weer te starten. Maar ik kan je verzekeren dat dit geen pretje is als je midden op een rotonde staat......
Ik kan er in iedergeval geen tabak van maken :-(
Ik heb het vacuum systeem helemaal nagelopen en elk slangetje wat ik niet vertouwde vernieuwd (voor dezekerheid.)

Groeten,

Humm

Humm 0

18 jaar

Dag Humm,

ik ben ook de weg kwijt.....zou nog je bobine kunnen zijn. Eigenlijk ook je temperatuursensor, zou kunnen dat deze verkeerd doorgeeft aan je ECU waardoor de indruk gewekt wordt in je ECU dat je motor nog steeds koud is en de brandstof/lucht verhouding zo rijk wordt dat een koude motor er perfect op loopt maar in jouw geval met warme motor de motor eigenlijk verzuipt.
Zou verklaren waarom tie afslaat en vooral waarom tie moeilijk weer aan de gang is te krijgen.
Je zou je temp.sensor eens los kunnen halen en kijken of dit met warme motor je probleem oplost. Zoniet, zou je de temperatuursensor ook nog kunnen bruggen om te kijken of dat iets oplevert. De sensor waar ik over praat is een witte die onder je onstekingshuis zit. Check ook ff of als je deze gebrugd hebt er ook iets van spanning of massa wordt doorgegeven [dit is niet veel, dus heb je een spanningszoeker met een lampje zal dit a; in koude of b; in warme toestand maar amper/zwak gaan branden] Er zou van koud naar warm sowieso iets aan deze spanning/massa moeten veranderen,

Suc6 en laat me ff weten,

Hans

Toledo GT 0

18 jaar

Hallo Hans,

Ik heb de stekker van de temperatuursensor onder de verdelerkap (de witte.) getrokken en daarna de motor gestart. De motor was al redelijk warm. Ik heb met een multimeter de weerstand gemeten van de sensor. Tijdens het warmer worden zakte de weerstand van 1,7 kOhm (ongeveer) naar 1,3 kOhm en toen was de weerstand ineens oneindig groot (sensor defect??) Met de stekker los van de sensor liep de motor voor mijn gevoel belabberd (kan natuurlijk een moment opname zijn.) Motor gestopt. Ik heb hierna een brug gestoken in de stekker. Motor weer gestart .. de motor liep veel mooier. Ik heb de brug voorlopig ff laten zitten en moet zeggen.... tot nu toe...... geen motor problemen... nog ff afwachten.

Groeten,

Humm

Humm 0

18 jaar

Dag Humm,

mooi zo......kan, als het zo blijft, alleen maar de sensor zijn. Als de aanvoer naar je sensor niet goed zou zijn vanwege storing/slecht contact zou het gebrugd ook shit moeten zijn. Probeer het maar eens als ie echt koud is.....zou dan goed moeten starten maar belabberd van zijn plek moeten komen. Slippende koppeling, hoog stationair is het te doen. Is dit het geval zou ik mijn sensor maar us vervangen.
Sowieso, als je verschil merkt[met warme motor] is het niet onverstandig deze te vervangen. Koud is een slechte graadmeter omdat, zoals je al had opgemerkt, de spanning naarmate de motor warmer wordt steeds wisselt/veranderd

Laat maar ff weten,

Hans

Toledo GT 0

18 jaar

ik heb ongeveer het zelfde probleem met mijn auto een gti met een 2.0e motor .
heb een vraag heeft die van jou ook als ie uit valt en je probeerd hem opnieuw te starten dat je niet altijd de brandstof pomp hoord brommen .en as je een tijdje wacht dat de auto zo start
ben benieuwd wat het bij jou was gr arno

editionn94 0

18 jaar

Hoera...

Na het vernieuwen van de koelwater temperatuursensor rijd de auto "voor alsnog" als een zonnetje. Zo te zien het lek boven :-)

Hans, bedankt voor je tips :-))



Hallo Arno..

Ik hoor de brandstofpomp dan niet / dan wel "brommen" bij het inschakelen van het contact. Denk dat er dan de ene x wel, de andere x niet genoeg brandstofdruk was? Starten was ook geen peil op te trekken. De ene x kon ik em in 1 x weer aan de praat krijgen. de andere x moest ik meerdere pogingen wagen. Zo te zien was bij mij het probleem niet de pomp maar de KW temp sensor. Misschien heb je het zelfde probleem.

Success, hoop dat je het probleem snel boven water krijgt...

Groeten,

Humm

Humm 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.