Volkswagen Golf II : motor is afgeslagen bij 3500 toeren en heeft geen vonk meer

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: PF

de motor(met digifant) is tijdens het rijden (120 km/h) afgeslagen en start sindsdien niet meer.
als het contact ingeschakelt wordt trekt de middelste kabel op de verdeler een vonk, als je hem op kleine afstand van de kop houd.
draai je de sleutel verder draait de startmotor gewoon rond en is het vonken over.
Hallgever, regelapparaat, bobine, contactblok, relais 32 en ontstekingsmodul vervangen zonder resultaat.
alle aardekabels zijn gecontroleerd en het regelapparaat krijgt spanning tijdens het starten.
geen kabelbreuk tussen hallgever en regelapparaat!

ben voor alle informatie dankbaar!

tB

Geplaatst door tB (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

blijegeit (0) PRO, 15 jaar geleden

je hoort pas een vonk te krijgen als je daadwerkelijk gaat starten, en niet eerder... denk toch dat je daar nog even naar moet kijken... dus meten achter op je contactblokje of alle singnalen wel goed gaan.... dus geen onderbreking van spanning of wat dan ook...

't is lastig, maar 't is een begin.


mvg

tB (0), 15 jaar geleden

Ik heb er al een nieuw origineel startblok in gezet en het probleem blijft hetzelfde, heb hetzelfde probleem al eens eerder gehad toen ik een schadegolf had gekocht die niet liep.
in deze auto bleek geen regelapparaat te zitten, dus dacht ik dat of het regelapparaat of het relais kapot zou zijn dat het regelapparaat van spanning voorziet.
Beide heb ik meerdere keren gewisselt, zonder resultaat.

blijegeit (0) PRO, 15 jaar geleden

ik zeg ook niet dat het contactblokje defect is.. maar dat er een signaal niet klopt ergens waardoor je wagen al vonkt voor je gaat starten... (ik neem aan dat je allemaal nieuwe delen hebt gemonteerd???)

tB (0), 15 jaar geleden

contactblokje nieuw en der rest van de delen uit een draaiende auto met dezelfde onderdeelnummers, het is immers niet te doen als je alles tegen nieuw moet gaan vervangen bij een auto van die leeftijd.........

de Dokter (0), 15 jaar geleden

zit er nog wel een distributieriem om?
draait de rotor wel tijdens het starten?

tB (0), 15 jaar geleden

ja hoor, riem zit er keurig om

de Dokter (0), 15 jaar geleden

leg eens een draad vanaf de plus accu naar de plus bobine en probeer hem dan nog eens te starten.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=de Dokter]zit er nog wel een distributieriem om?
draait de rotor wel tijdens het starten?[/quote]
draait de rotor van de stroomverdeler ook rond als je start.......

Ooit eens meegemaakt dat het pennetje dat de verbinding tussen de rotoras en de vork die in het tandwiel van de oliepomp steekt afgebroken was doordat het binnenwerk in de stroomverdeler vastgelopen was.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.