Volkswagen Passat: motor lampje brand oranje

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 turbo

al aantal keren bij vw geweest voor me lampje , storing blijft terug komen na ongeveer 3 dagen rijden,auto rijd voorderest echt als een speer, nu is hij woendag voor onderzoek geweest bij vw en hebben ze alles nagelopen en de gasklep gecalibreert dit zonder kosten voor mij, mag wel gezegt worden een keer, maar er is toch een ding waar de monteur aan twijfelt, dat is het drukregelventiel die zuigt lucht aan door een klein gaatje dit hoort wel volgens de monteur maar hij vind dat deze te hart zuigt. kan deze storing hier door komen het regelventiel is morgen binnen daar gaat het niet om, maar ik word hier onzeker van en houd niet van lampjes op me klok, uitlezen is leuk maar er word geen code aangegeven wel staat er mengsel cilinderbank 1 te arm, kan dit door dit drukventiel komen.nogmaals auto loopt echt heel goed voor de rest.

denreijer

Geplaatst door denreijer (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

Controleer eerst de carterventilatie.
Komt voor dat het tuitje breekt met als deze storing tot gevolg.

Gr. paul

denreijer (0), 9 jaar geleden

dat ben ik vergeten te zeggen sorry, carterontluchting is bekeken bij vw en pijpje onder inlaat spruitstuk was defect deze is vervangen en trechter pijpje oliepeilstok ook vervangen bij vw

denreijer (0), 9 jaar geleden

motor loopt perfect maar met de climatronic op econ heb ik wel opgemerkt dat als hij warm is en je komt op een stoplicht af om te stoppen dat de toeren heel even naar ongeveer 1000 tot 1100 toeren gaat en dan weer normaal dit is ongeveer een seconden of 4

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

Wat ook voorkomt is overmatig koolafzetting op de kleppen, motor loopt dan min of meer op 3 1/2 cilinder.
Auto aan de CO meter hangen dan weet je meer....

Gr. paul

denreijer (0), 9 jaar geleden

dat begrijp ik paul en dat gaat ook gebeuren, maar ik weet zeker dat hij op vier pitten loopt

denreijer (0), 9 jaar geleden

en het beruchten slutche probleem bij deze auto is ook totaal niet van toepassing daar is hij in 2008 voor behandeld

denreijer (0), 9 jaar geleden

maar beste paul wat doet dat drukregelventiel eigenlijk dan , want hij sist wel redelijk hart en valt mij eigenlijk nu ook wel op, je hoort hem echt goed

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Sissend geluid is valse lucht dus krijg je ook automatisch de storing systeem te arm omdat de motor meer lucht krijgt dan nodig is dus een arm mengsel. Als hij niet meer sist is het probleem waarschijnlijk verholpen. Geen idee over welke klep je het hebt maar dit zal gerust jouw probleem zijn denk ik.

denreijer (0), 9 jaar geleden

beste ricky drukregelklep vw nm 06a129101a , google dit nummer en dan denk ik dat je het wel weet. nieuwe zit er nu tussen en deze sist ook maar veel minder en hij hoort ook te sissen volgens vw vanmiddag word hij gereset en dan maar afwachten. merk wel dat hij nu al niet meer naar 1100 toeren gaat zo als ik eerder in me meldingen heb gezegt,maar voel wel bij stagionair lopen de motor een licht schokje geeft af en toe ,mischien komt dat om dat hij nog niet gereset is hoop ik.maar met rijden hij gaat als een speer

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=denreijer]mischien komt dat om dat hij nog niet gereset is hoop ik.maar met rijden hij gaat als een speer[/quote]
Het is net als met pijn in de buik...., alleen wrijven helpt niet.
Hier is iets mis, alleen de foutcode wissen gaat hier niets aan veranderen.

Gr. paul

denreijer (0), 9 jaar geleden

probleem voor 100 procent opgelost net terug van vw alles loopt en doet het perfect toeren staan ook hoe het hoort en lekkeren test rit gemaakt met monteur. dus geen pijn in me buik meer en bedankt voor de tips mensen

denreijer (0), 9 jaar geleden

o ja , co meting was ook in orde.

denreijer (0), 9 jaar geleden

effe een update, lampje is uit gebleven maar liep toch wat onrustig vond ik , na controlle bij vw brandstoffilter en koelvloeistofsensor vervangen auto loopt echt nu perfect, heb hem nog niet mee gekregen om dat ze hem nog willen testen als hij koud is maandag ochtend, nu zoon heerlijken vw up meegekregen zonder kosten vind ik wel netjes van vw

M.Wildeman (0), 6 jaar geleden

Beste denreijer,
Ik weet dat het bijna 4 jaar geleden is maar wil toch weten of het probleem opgelost was.
Ik heb zelf een Passat 1.8 TFSI uit 2008 en afgelopen week ging ook het motor lampje oranje branden. VW Martin Schilder dacht eerst aan een sensor en hebben deze vervangen. Kosten €167. Probleem dus niet opgelost. Auto liep niet lekker bij stationair draaien. Dus dan maar vier bougies vervangen. Kosten €130.
Probleem leek opgelost tot ik even op en neer naar Zaandam reed. Motor lampje weer branden dus terug naar VW. weer uitgelezen en wisten niet waar het aan lag. Om er achter te komen moeten ze een uitgebreid inspectie en test uitvoeren en dat zou behoorlijk wat gaan kosten zelfs misschien meer dan €1000.-!!!
Ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem die jij had.
Bij een warme motor als ik moet stoppen bij een stoplicht of kruising blijft de motor rond de 1200 toeren en na een paar seconden zakt deze terug naar 700 / 800 toeren.
Daarom wil ik weten of het bij jou alles weer on orde was want dan kan ik de zelfde onderdelen laten vervangen die jij heb laten doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.