Het volgende: Mijn Golf 4 uit 2001, 2.0 LPG, 150000 km liep ineens op 3 poten. Ook op benzine. Bij een warme motor werd het iets minder.
Bougies vervangen, nieuwe bougiekabels. Niet opgelost.
Compressie gemeten en nog gecheckt op verbrande klep: allemaal ok.
Nu is het zo dat als ik de stekker van de luchtmassameter los trek de motor gewoon goed loopt. De motor loop ook goed als ik de hele luchtbuis loshaal.
Is nu de LMM defect? Of toch iets anders? Uitlezen gaf geen resultaat...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dus er stond ook geen storing van de lmm in terwijl hij met lopende motor is los gekoppeld ?
Toen de stekker los getrokken werd gaf ie wel een storingsmelding, maar daarvoor met de stekker er nog op niet.
15 jaar
Met een EOBD-tester de fueltrims controleren en de hoeveelheid aangezogen lucht. Het lijkt er op dat idd de luchtmassameter defect is.
Zijn er nog andere mogelijkheden dan een defecte LMM? Heb geen zin om 100 euro uit te geven aan zo'n ding terwijl het probleem niet verholpen is daarna...
15 jaar
Als je de stekker loshaalt en de motor loopt dan wel goed dan kun je voor 90% zeggen dat de luchtmassameter defect is.En bij dit blok (en zoveel andere) kwam dit nog wel eens voor.....
Net de luchtmassameter vervangen. Probleem blijft...
Als ik trouwens de luchtbuis net achter de luchtmassameter loshaal loopt ie ook goed. Als ik de luchtfilter loshaal, dus voor de lmm, blijft ie net zo slecht lopen...
15 jaar
[quote=bram82]Net de luchtmassameter vervangen. Probleem blijft...
Als ik trouwens de luchtbuis net achter de luchtmassameter loshaal loopt ie ook goed. Als ik de luchtfilter loshaal, dus voor de lmm, blijft ie net zo slecht lopen...[/quote]
Zit de nieuwe luchtmassameter er nu nog op?
Dan eerst een heel stuk gaan rijden,kans dat hij steeds beter gaat lopen als het inderdaad aan de luchtmassameter zou liggen.
Hij zit er nog op. Ik rij morgen 35km naar mn werk. Ik zal morgenavond weer een update doen.
15 jaar
Vandaag 2x 35 km gereden en het probleem is er nog steeds.
Iemand een andere oplossing misschien?
15 jaar
luchtlekkage tussen luchtmassameter en cilinderkop.
probeer eens andere bougie kabels wij zijn al twee keer op de koffie gekomen met nieuwe bougie kabels van bosch alles vervangen want bougiekabels moesten goed zijn . net opgezet . spruitstuk pakking vervangen slang rembekrachting .bougies pakking onder sengelpoint enz.
hoor het nog wel .
gr kc
Bougiekabels zijn net vervangen...
Ik hoor volgens mij wel ergens een sissend geluid als de motor draait. Zou dit ergens een lekkende vacuumleiding kunnen zijn? Kan dit verklaren dat de motor wel goed loopt als ik de lmm loshaal?
Zijn er standaard merkeigen setjes te koop voor het vervangen van vacuumleidingen, of zijn dit algemene slangen (per meter bijv?)
15 jaar
als je de lmm los haalt gaat hij in noodloop en spuit een hoeveelheid brandstof in aan de hand van de gasklepstand. dit is veel groffer waardoor hij rijker loopt en wel op 4 pitten draait.
sluit je de lmm aan gaat hij daarop regelen, dit is heel precies, en hij gaat zeker stationair naar zo arm mogelijk toe. luchtlekkage betekend bij de betreffende cilinder te arm en conclusie is een onbrandbaar mengsel.
Zoek het in een van de slangen die op het spruitstuk zijn aangesloten.
Beter een late reactie dan niet:
Het probleem is opgelost. Oorzaak: kapotte Bobine.
14 jaar
Dat is waar..
Bedankt voor de feedback!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar