dag mensen ik ben nieuw op deze site.
ik heb een probleem met mij hij trekt goed door maar ineens krijgt hij weinig vermogen en trekt dan weer door als je rustig gas geeft gebeurt er niks maar met plank gas gaat hij in noodloop als ik de motor afzet en weer ga starten dan heb ik weer vermogen
wie o wie kan mij helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
Eerst (rijdend) uit laten lezen.
Het kan te veel oorzaken hebben om hier een antwoordt op de geven.
Met vriendelijke groet,
Jan-Aize
Heb onlangs hetzelfde probleem gehad bij mijn passat TDI AHU 66KW uit 1999 . heeft me de nodige grijze haren bezorgd omdat alles er op leek dat de turbo kaduuk was.
De analyse die in elsawin werd voorgesteld gaf aan dat de turbo vervangen moest worden (lees : andere auto kopen)
De trick is inderdaad om met z'n 2en een ritje te gaan maken en met vagcom de turbodruk te meten (heel veel info te vinden op de site van gerritspeek)
Waarschijnlijk is de turbodruk te hoog en schiet de ecu in noodloop ( http://www.gerritspeek.nl/vag-com_lmm-tu... )
Ik heb toch besloten om bij de dealer een N75 magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing te halen(45 euro) ( http://www.gerritspeek.nl/vag-com_n75.ht... ) en heb deze vervangen. Heb direct de vaccuumslangetjes 2 cm ingekort en met nieuwe slangklemmen vast gezet.
dat was de oplossing (in mijn geval)
Het kan bij jou ongetwijfeld anders zijn, maar een nieuwe turbo kost een veelvoud van het magneetventieltje.
suc6
15 jaar
Bedankt voor jullie reacties ik weet het ook niet ik heb wel een n75 gekocht, die ik vandaag wil proberen en hoop dat het lukt want wil over 2 weken op vakantie met de auto en niet dat ik elk keer zonder vermogen sta
15 jaar
laat het resultaat even weten
15 jaar
hallo ik heb het geprobeerd maar heb nog steeds het zelfde probleem ik ga morgen even de slangen controleren van A t/m Z ik laat je het wel weten mvg dennis
15 jaar
Hoi,
laat hem nou eerst eens uitlezen, want straks heb je geen geld meer om op vakantie te gaan (en een kofferbak vol onderdelen die je niet gebruikt)
Groeten Jan-Aize
15 jaar
Goedenavond,
Als we over variabele turbo praten dan zit waarschijnlijk je variabele geometrie van de turbo vast
het beste is dan turbo demonteren en goed schoonmaken want hij zit dan vol met roet.
Je kunt het ook voelen met de hand of je het stangetje bij je turbo kunt bewegen gaat dit zwaar dan weet je het probleem !!!!!!!!!!!!!!1
Groeten Gerard
15 jaar
Al het waarschijnlijke is uit te sluiten door de auto rijdend uit te lezen............, daar begin je normaal ook mee.
Zolang dat niet gebeurt, wordt gissen missen met alle overbodige kosten vandien!!
Gr. paul
En, probleem al opgelost?
15 jaar
Ik denk schoepjes vast. Ben er welz eker van eigenljik, doe eens 2 busjes forte in je tank en als je geluk hebt, kom je er zo vanaf anders wordt het demonteren en reinigen/vervangen greetz
Ik kan je melden dat de var.geometr. van de turbo ook vast zat, de dealer alleen kon vervangen 900 e , ex BTW en montage, ,alhoewel ik er niet in geloofde een busje reiniger in de tank heb gedaan , opgereden en nog 1000 km als een slak gereden(Inhouden bij 138km/u, plotseling op de grote weg harder kon rijden!!! alles weer probleemloos! bij mij werkt het.
ik blij, gr MB
15 jaar
Ik kan je melden dat de var.geometr. van de turbo ook vast zat, de dealer alleen kon vervangen 900 e , ex BTW en montage, ,alhoewel ik er niet in geloofde een busje reiniger in de tank heb gedaan , opgereden en nog 1000 km als een slak gereden(Inhouden bij 138km/u, plotseling op de grote weg harder kon rijden!!! alles weer probleemloos! bij mij werkt het.
ik blij, gr MB
15 jaar
[quote=martineric]Ik kan je melden dat de var.geometr. van de turbo ook vast zat, de dealer alleen kon vervangen 900 e , ex BTW en montage, ,alhoewel ik er niet in geloofde een busje reiniger in de tank heb gedaan , opgereden en nog 1000 km als een slak gereden(Inhouden bij 138km/u, plotseling op de grote weg harder kon rijden!!! alles weer probleemloos! bij mij werkt het.
ik blij, gr MB[/quote]
Als ik het goed begrijp dus is het met die busjes in de tank te doen opgelost?? greetz
Ik zou het je niet kunnen verklaren,Alhoewel ik er nog sceptisch over ben ,ik had het geprobeerd met de bedoeling om later de turbo los te halen en de kool er uit dan te hale,en dit te ondernemen in de tussentijd,daar een ander forumlid dit adviseerde..... niet geschoten is ALTIJD mis
flesje kost wel 16,- e
gr en succes!
15 jaar
Ja kijk, ik zal je dit zeggen éh, ik werk bij VW dealer en ik heb dit al best veel gedaan, bij golfjes, sharan, enz enz veel ervan komen niet meer terug voor het probleem als dit niet helpt wordt het wel iets anders jah, maar goed, ik ben blij voor u en je hebt weer hennig wat geld gespaard hé Greetz
En Forté is toch één van de betere spullen die wel doet wat op de verpakking staat, het kost wel een paar euro maar het is wel perfect spul! Gebruik het ook altijd, en nog altijd geen klagen erover..
De troep die in de automaterialenzaak te koop staat, is niks maar meer aangelengde rommel.
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]En Forté is toch één van de betere spullen die wel doet wat op de verpakking staat, het kost wel een paar euro maar het is wel perfect spul! Gebruik het ook altijd, en nog altijd geen klagen erover..
De troep die in de automaterialenzaak te koop staat, is niks maar meer aangelengde rommel.
Gr Stefan[/quote]
meer kan ik er ook niet aan toevoegen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar