auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: Toerenteller Probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Beste VW-Adepten!

Ik heb paar maanden geleden mijn eerste wagen gekocht, een Golf 3 Variant (Diesel, 1.9 motor). ik ben er op zich kei blij mee, alleen heb ik een vraagje ivm de toerenteller. Dat de wagen niet als snelste optrekt, daar kan ik al bij al nog inkomen, maar wat ik vaak voorheb is het volgende:

Vanaf dat ik in derde (maar meestal vanaf 4e/5e) ben en optrek (gewoon om verder op te schakelen), gaat de toerenteller steevast fel naar omhoog (tot ongeveer 4500 toeren), dit voor een aantal seconden, en daarna gaat ie meestal terug naar ongeveer 3000 ofzo. Dan duurt het nog wel even voor de snelheid van de auto ook echt helemaal op punt is. Vanaf dat je dan in 5e bent en 120 rijdt, gebeurt er eigenlijk niet veel meer, en rijdt hij als een droom.

Ik zou durven denken dat dit een probleem is met de aandrijfriem, maar zeker ben ik niet. Hebben jullie misschien een idee?

Alvast bedankt!

Brats

Geplaatst door

Brats (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik denk mijn beste dat uw koppeling kapot aant gaan is , hoeveel km heeft die auto?

Hooghe jozef 0

15 jaar

ja, koppeling slipt.
kijken naar afstelling en anders zal hij vervangen moeten worden denk ik.

kan niet geregeld worden ,volledig vervangen die handel is de enige goede oplossing dan ben je weer lange tijd tevreden met uw wagen

Hooghe jozef 0

15 jaar

hij heeft zo'n 230duizend KM gedaan. maar ok, ik dacht al wel dat het zoiets ging zijn, dus ben niet geheel verrast. En als ik hem vervang vermoed ik dat ik wel safe zit voor lange tijd, want de rest lijkt mij prima te werken (lichten, remmen, ...).

Iemand weet hoeveel dit zo ongeveer moet kosten bij een garage?

MVG

Brats

Brats 0

15 jaar

Brats..

Koppeling samen vervangen met drukgroep en lager..een koppelingsset dus.

Wel even zeker zijn dat het dit wel daadwerkelijk is..

Als hij dit doet met die toeren,ruik je dan nooit een vieze geur in de auto ?

Prijzen van de koppeling kun je opzoeken op : www.partsbase.nl

Montage prijzen verschillen nogal qua dealer / garage..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Stefan (en anderen uiteraard),

heb nog nooit iets geroken in mijn wagen, tenzij de (heerlijke) geur van ochtendlijke rush to work-sigaretten.

Heb net even met een garagist contact gehad en die zei me toch te rekenen op zo'n 500eu, en als ik het probleem uitlegde zei ook hij dat het zeer waarschijnlijk de koppeling was.

Brats 0

15 jaar

Wat je eens kunt proberen..

rij bv 40-50 km/h in de 2 versnelling,trap met 1 voet rustig op de rem,met de ander geef je gas,maar hou hem op die snelheid.

Als het toerental dan weer omhoog vliegt kun je er rustig vanuit gaan dat het probleem in de koppeling zit.

En die prijs kan wel kloppen ja.

Succes..

stefan84 0

15 jaar

beetje handig en beetje sleutels en zo..... setje kompleet van valeo of lucas kost 125e wel een beetje werk aan , in garage zeker 500e je zult zien !!!

Hooghe jozef 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.