close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Motor Management lampje brand

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V BBY

Motor Management lampje ging branden. Uitgelezen; twee codes 16706 Toerentalsensor/Krukas positie sensor en 16785 EGR Klep. Beide vervangen en codes gereset. Na een paar dagen lampje weer aan en dezelfde foutcodes. Motor loopt prima tot een paar dagen geleden. Tijdens het rijden schokken waarbij de toerenteller helemaal uitvalt naar nul maar de motor blijft lopen. Motor uitzetten, starten en de toerenteller doet het weer. Maar het Motor management lampje blijft branden.
Kan het zijn dat de foutkodes worden geinitieerd door de ECU?? ik hoor dat dat vaak de boosdoener is die dan onterecht storingen van EGR klep, toerentalsensor en soms ook het gasklephuis weergeeft?
Groet
Raymond

Geplaatst door

kitszr (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

16706 - Sensor motortoerental (G28), geen signaal
Dat "geen signaal" klopt wel met wat je ziet, de toerenteller valt naar 0.
Als de sensor al vernieuwd is (door een originele sensor) zou ik naar de bedrading gaan kijken.

oldford 0
badge

9 jaar

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb ook nog een 16785; doorstroom EGR klep te hoog of te laag. Die EGR klep is ook vervangen. Kan het echt niet de
ECU zijn? Deze is namelijk gemonteerd onder de parafaan en is erg gevoelig voor water!

kitszr 0

9 jaar

16785 P0401
Uitlaatterugvoersysteem (EGR), doorvoer te klein

Verwijder pijpje onder gasklephuis en waarschijnlijk zit deze aansluiting helemaal verstopt met kool (onder gasklephuis) dit doorprikken en 9 van de 10x klaar.
Die andere storing is oorzaak uitvallen en je hebt de sensor al vv dus blijft of de bedrading over of de motor ecu maar denk eerder de bedrading, tenminste uit ervaring is dat vaak een boosdoener.
Gaan meten dus door iemand die weet hoe hij moet gaan meten.

ricky 10
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.