👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Motor Management lampje ging branden. Uitgelezen; twee codes 16706 Toerentalsensor/Krukas positie sensor en 16785 EGR Klep. Beide vervangen en codes gereset. Na een paar dagen lampje weer aan en dezelfde foutcodes. Motor loopt prima tot een paar dagen geleden. Tijdens het rijden schokken waarbij de toerenteller helemaal uitvalt naar nul maar de motor blijft lopen. Motor uitzetten, starten en de toerenteller doet het weer. Maar het Motor management lampje blijft branden.
Kan het zijn dat de foutkodes worden geinitieerd door de ECU?? ik hoor dat dat vaak de boosdoener is die dan onterecht storingen van EGR klep, toerentalsensor en soms ook het gasklephuis weergeeft?
Groet
Raymond
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
16706 - Sensor motortoerental (G28), geen signaal
Dat "geen signaal" klopt wel met wat je ziet, de toerenteller valt naar 0.
Als de sensor al vernieuwd is (door een originele sensor) zou ik naar de bedrading gaan kijken.
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb ook nog een 16785; doorstroom EGR klep te hoog of te laag. Die EGR klep is ook vervangen. Kan het echt niet de
ECU zijn? Deze is namelijk gemonteerd onder de parafaan en is erg gevoelig voor water!
9 jaar
16785 P0401
Uitlaatterugvoersysteem (EGR), doorvoer te klein
Verwijder pijpje onder gasklephuis en waarschijnlijk zit deze aansluiting helemaal verstopt met kool (onder gasklephuis) dit doorprikken en 9 van de 10x klaar.
Die andere storing is oorzaak uitvallen en je hebt de sensor al vv dus blijft of de bedrading over of de motor ecu maar denk eerder de bedrading, tenminste uit ervaring is dat vaak een boosdoener.
Gaan meten dus door iemand die weet hoe hij moet gaan meten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar