Auto was onder rijden af geslagen.Deauto uit gelezen geen fout codes data bekeken na genoeg geen raildruk 8bar retour slang van de pomp af komt veel brandstof uit retour pomp .Sensor uit de pomp gehaald allemaal gruis van aluminium pomp stuk deze vv door een gebruikt exemplaar staten nog steeds niets en nog steeds geen brandstof druk ja iets meer als voor heen 30bar maar nog steeds veel retour uit de pomp zelf ,iemand een tip voor de op lossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is dit al een commenrail inspuiting zo ja dan moet door dat er ijzer in zit veel meer vervangen worden want dit gruis zit dan overal.
vaak komt dit doordat er benzine getankt is en op gereden dan kom je later met problemen.
groetjes jan.
[quote=jan T]vaak komt dit doordat er benzine getankt is en op gereden dan kom je later met problemen[/quote]
Niet alleen door evt verkeert getankt te hebben, ook de huidige diesel is daarvan de oorzaak (bevat geen zwavel meer)
Gr. paul
Ja dit is een commenrail maar is het normaal dat je de retour op de pomp los neemt er tijdens het starten veel retour brandstof uit de pomp zijde komt uit de retour van af de rail en injectoren komt na genoeg geen retour
gr Harry
vandaag pomp druk gemeten ongeveer 1550bar maar komt brandstof uit injectors terwijl de stekkers en brandstof leidings los genomen zijn injectors er uit gehaald laat ze testen
Hoe kun je nu wel brandstofdruk hebben Harry? Heb je die sensor ook nog weer losgehaald om te zien of er er gruis in de pomp zit> En hoe is de brandstof in je filter?
Ik heb dit eerder meegemaakt met een Audi A6.. Bij uitbouwen van de tank bleek er allemaal slijpsel in de tank te liggen van de kapotte pomp. Heb onder garantie ALLES waar diesel doorheen gaat moeten vervangen. Vanaf brandstoftank tot verstuivers.
Advies... Kijk even in de tank of deze vrij is an slijpsel..
ik heb nu rechtstreeks op de pomp gemeten Siem die geeft de wel de juiste druk maar krijg geen druk op de rail
We zijn in middels al weer een paar weken verder nieuwe injectors gemonteerd alles laten inleren bij een vw specialist maar zij komer ook zo niet uit we weten inmiddels wel dat de injectoren niet aan gestuurd worden.iemand nog een idee?
Pomp weer losgehaald en gekeken naar gruis?? Filter al bekeken? Bas en Jan gaven al aan dat dit wel eens veel meer gevolgen kan hebben dan alleen de pomp.
Wel pompdruk, maar geen volume is geen druk in de rail. En geen druk in de rail, dan kun je wel nieuwe injectors gaan monteren maar die zullen ook niet doen als er geen raildruk is Harry.
als er geen raildruk word gemeten worden de injectoren niet aangestuurd. zou de raildruk fysiek meten.
is die er wel dan geeft de druksensor niet goed door. is die er niet dan mogelijk drukregelklep n276 op de rail defekt.
grt, j.e
knijp de retourslang eens dicht tijdens starten, als ie dan wel aanslaat zal idd die regelklep wel defect zijn.
Hallo de auto weer op gehaald bij vw .toen een nieuwe start gemaakt weer voor aan begonnen met zoeken eerst de rail druk meten met externe meter geen druk 8bar druk rechtstreeks op de pomp gemeten ook geen druk pomp los gehaald bouwde geen druk op in de plunjer een andere plunjer in de pomp gemonteerd alles af gemonteerd starten en lopen.Ik vermoed dat er toch nog een stukje gruis via de retour in de pomp is gekomen want ik had eerst wel pomp druk in ieder geval het probleem is op gelost wel geleerd als de pomp vol gruis zit je beter pomp en injectors in een keer te vervangen.
bedankt voor het mee denken. vrgr Harry
Mooi Harry. Bedankt ook voor je feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Tiguan of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar