Hoi,
2 jaar geleden is mijn hallsensor kapot gegaan. Daarmee ben ik stil komen staan langs de snelweg, de ANWB had hem tijdelijk gemaakt en heb toen een andere gehaald op de sloop.
Deze heeft het 2 jaar gedaan en enkele weken geleden begon hetzelfde probleem. De motor viel eens in de 100km stil, na enkele startpogingen deed hij het weer.
Ik was het beu dus ik denk ik haal een nieuwe via winparts.
Kreeg hem binnen en heb hem gelijk gemonteerd. Echter liep de motor helemaal niet lekker met de nieuwe stroomverdeler.
Ja de bougiekabels etc. zaten op de goede plek.
Je kunt de stroomverdeler iets of wat stellen, dus ik ben strepen gaan markeren op de stroomverdeler en de motor en hem beetje bij beetje gaan afstellen. Na dagen lang ermee rond gereden te hebben (ik rijd best veel), kwam ik tot de conclusie dat dit niet ging werken. Hij schokt enorm, stationair liep hij rond de 1500rpm en hij miste enorm wat vermogen in een bepaald toeren bereik (tussen de 2000 en 3000rpm).
Ik heb daarom de oude erop gemonteerd en voila! Hij deed het weer als een zonnetje. Dus ik op de sloop weer een andere gehaald en het product van winparts teruggestuurd.
Nu heeft deze van de sloop 3 dagen prima gewerkt. Tot ik gisteren ineens een wastrommel kreeg.
Dit was een totaal ander probleem maar ik wist het niet zeker. Het leek wel of er een cilinder of meerdere niet meer meedeed.
Dus ik weer naar de sloop en voor de zekerheid gekeken of nog een andere stroomverdeler de oplossing gaf. Helaas, na meerdere malen de stroomverdeler te hebben versteld, blijft hij schokken.
Ik zit nu dus met deze symptomen:
- De motor schokt en loopt stationair niet lekker.
- Uit de uitlaat pruttelt harder, onregelmatig.
- Accelereren gaat in sommige versnellingen en snelheden als een wastrommel.
- Optrekken duurt vele malen langer (hij mist vermogen).
- Harder dan 120km/h gaat hij met heel veel moeite.
- In z'n vrij stilstaand gas geven gaat ook heel onregelmatig.
Dus ik dacht: Dat zal wel een bougie zijn, alle bougies nagekeken en die hebben allemaal een mooie vonk.
De lokale garage (vriend van me) had nog een test bobine liggen voor dit type auto's (blijkt een kwaaltje te zijn), dat was het ook niet.
Het lijkt net of alle 4 cilinders gewoon meedoen maar zichzelf inhouden.
Heeft het met de timing van de motor te maken? Of misschien iets in de brandstof leiding / filter waardoor de brandstof niet goed / lekker binnenkomt?
Ik zal het er maar gelijk bij vertellen en weet niet of dit belangrijk is voor het probleem; De distributieriem is al ruim 8 jaar niet meer vervangen.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je een klopsensor op dr motor zitten ?
is je egr klep niet de boesdoener?
En check vooral ook op vacuumlekken!! Rembekrachtiger bv
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar