auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo 2007: soms valt 2de cilinder uit

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BMD, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 40

Goede dag,

Het probleem gaat om een vw polo 1.2 benzine uit 2007
soms valt tijdens het rijden de 2de cilinder uit of leverd minder vermogen.
en het motor management lampje gaat dan knipperen en gaat dan niet harder dan 10 km/h.
Als ik dan het contact uit en aan doe is het lampje uit,en loopt de motor redelijk normaal.
Soms springt het motormanagement lampje spontaan aan en moet dan gereset worden met de obd2 scanner.
Deze geeft dan foutcode P0302
Ik heb de bobines onderling verwisseld en gaf geen resultaat.
Alle bougies zijn vernieuwd.
gasklephuis gereinigd wat iets verbetering gaf,maar na een 30 km was het weer raak.steeds weer foutcode P0302
Als ik de connectors van de brandstofinjectors stuk voor stuk los maak, geeft dat op alle 3 cilinders een reactie.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

met vriendelijke groet,

Geplaatst door

moersleutel (60)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan natuurlijk ook de injector zijn die weigert . Bedrading of aansturing kan dit veroorzaken bv.

bedankt voor de reactie.
is het te makkelijk om de injector er uit te halen?,ik kan er ook eentje bij een auto demontage bedrijf halen.

Meet eerst eens of een signaal krijgt op de injector.
Wel de omgeving even goed schoon maken bij demontage .

Ik heb met draaiende motor de connector van de brandstofinjector los gemaakt,en geen verandering geconstateerd.(signaal gemeten met spanningzoeker)
na enige tijd ging het motormanagent lampje weer knipperen en begon weer flink over te slaan.
connector weer met draaiende motor los gemaakt en een signaal gemeten.
Beide keren ging de spanningzoeker branden.
Ik verdenk de brandstofinjector ervan dat hij defect is.

Grote kans , alleen NOOIT met een spanningszoeker meten , is tegenwoordig dodelijk voor de electronica teveel vermogen van het lampje.

Ik denk dat je de voedingspanning van de injector hebt gemeten.
Die is continue 12 volt, daarom gaat je spanningszoeker branden.
De injectoren worden gestuurd door een massa schakeling.

oldford 0
badge

2 jaar

ok bedankt,dat wist ik niet.

als ik alles losgemaakt hebt kan ik dan de injectorbrug er uittrekken?

Ja voorzichtig heen en weer zitten rubbertjes omheen .

bedankt.

Compressie meten en/of controleren of distr ketting niet versprongen is, helaas al paar gehad bij deze 3 cilinder motoren.

inderdaad, veel minder compressie op de 2de cilinder.
volgende week maar de kop eraf halen.

Ik had helaas al zo een beetje het vermoeden.

probleem gevonden,verbrande uitlaatklep van de 2e cilinder.
heb gelijk alle kleppen vernieuwd incl. de distributieketting,en hij loopt weer als een zonnetje.
allemaal bedankt voor het meedenken en de snelle reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.