auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Scirocco: motor slaat aan maar valt weer uit

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 8v (JH K Jetronic)

Hallo,

Ik heb een Scirocco type 2 gekocht met een probleem,als ik de
moter start slaat de moter aan maar valt gelijk weer
uit.Als ik gas geef dan blijft hij ong. 5 sec lopen en valt
alsnog uit.Ik heb de brandstof pomp gecontroleerd
die is goed en de druk ook.De bedrading klopt en zou graag
wat info willen van mensen die wat weten.

alvast bedankt.

michael

Geplaatst door

michael91 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Michael,

Hoe heb je de brandstof pomp gecontroleerd ?

Meet de druk eens, en kijk wat er gebeurt als hij afslaat, blijft de druk goed en zakt niet weg ?

Hoe is de ontsteking ? Dus bougies / verdeelkap en rotor in orde ? Ontstekingstijdstip kun je controleren, als je hem zo hebt gekocht zou ik ook even kijken of de bougie kabel in de juiste volgorde op de verdeelkap zijn aangesloten.

Is de vonk en brandstof in orde, controleer dan eens de timing van de distributie riem.

Je moet wat nalopen want je weet niet wat ze al allemaal gedaan of veranderd hebben.

Als hij die 5 sec blijft lopen, hoe loopt hij dan ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo.

ik heb de brandstof pomp gecontroleerd heb er direct 12 volt op gezet en dat veranderde niks met of zonder

de druk heb ik gemeten was 5.1 bar en hij moet 4.7-5.4 zijn dus is ok

bougies,verdelerkap en roter zijn nieuw

timing is goed heb er een nieuwe distributie riem en spanroller op gedaan

heel netjes maar als je geen gas geef valt hij gelijk uit en geef ik gas blijft hij even heel netjes lopen en dan
valt hij ineens weg

mvg michael

michael91 0

14 jaar

Michael,

Oke, maar de timing van de ontsteking is ook goed ? En zeker weten dat je de distributie riem er goed op hebt liggen ?

Maak anders eens een opname en plaats die op youtube, dan kunnen wij ook iets horen.

Als de motor op BDP staat, wijst dan de rotor naar bougiekabel 1 ? Op het ontstekingshuis zelf staat een kerfje, het midden van de rotor moet op één lijn liggen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

zal ik vanavond doen, de man waar ik hem van gekocht heb zij ik reed op de snelweg 120
en in eens viel ik stil en ik heb hem zo gekocht en een grote beurt distributie kabels roterkap roter
vervangen maar helpt niks ik denk dat het in het electische gedeelte zit net of de brandstof word af gesloten

mvg

michael91 0

14 jaar

het relais van de brandstofpomp wil nog wel eens stuk gaan. ik weet niet meer welk nummer dat was. dat weet vast iemand anders hier wel.

Mausx 0

14 jaar

Dat zal nr 67 of 167 hebben..

stefan84 0

14 jaar

ik heb gister avond gekeken mijn brandstofpomp relais is goed,riem nog een keer gecontroleerd en ontsteking staat goed ,maar ik denk dat ik wat gevonden heb.
ik heb een motor met een spinner kop,maar waar de brandstof naar binnen gaat als ik daar de banjer bout los draai
heb ik brandstof en de andere bouten ook maar draai ik een leiding los op de spinnerkop, maar die van de injector krijg ik geen brandstof.Heb ik een andere geprobeerd
die nog op de zaak lag komt van een draaiende motor er op gezet en het zelfde probleem doet het nog steeds niet, maar spuit ik rem reiniger in de
lucht slang dan loopt hij netjes dus het zit in de brandstof iemand ideeen hoor ik het graag

mvg michael

michael91 0

14 jaar

Krijg je ook geen brandstof door de injectoren als je de 'klepel' handmatig omhoog trekt, dan wel voorzichtig ?

Even de rubber los draaien bij de spinkop en testen..

Kun je gelijk kijken of de rubber tot en met de gasklep nergens kapot of gescheurt is.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

dat zal ik eens proberen, de slang is heel want die er op zat was kapot

ideeen zijn welkom

mvg michael

michael91 0

14 jaar

als ik dat doe dan loopt hij gelukkig, maar ik heb er een andere spinnekop er op gezet en daar hebben ze aan de co stel schroef
gezeten dus als ik de slang er op doe dan doet hij het niet.Omdat als je de co stel schroef verdraai dan klopt je hoeveelheid
brand stof niet meer met de aangezogen lucht.Dus ik zoek de nul instelling van dat schroefje want zonder dat loopt hij niet,
want hij verzuipt nu gewoon want de hele zaak stonk naar de (onverbrandde) benzine.
Als iemand de nul instelling weet van de co schroef dan hoor ik dat maar al te graag.

mvg Michael

michael91 0

14 jaar

Blijft je koudstart injector niet inspuiten en daardoor verzuipen ?

Een spinkop waar al aan gepruts is, krijg je zo lastig weer in orde..

Haal de bougie's er eens uit, laat de motor even rond draaien en maak de bougie's droog, draai ze erin en start hem eens met volgas..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

heb het gevonden ik heb de spinnekop uit elkaar gehaald enhelemaal schoon gemaakt.ik heb de co schroef er uitgedraaid
en schoongemaakt de stand van de klepel iets verandert iets open laten staan op zijn nul stand.
toen de brandstof pomp constand laten draaien en alle leidingen van de spinnekop er af gehaald en net zo
lang aan de co blijven draaien tot er een beetje benzine uit de kop komt en dan leidingen er op even door
starten en hij liep als een zonnetje..

mvg michael

michael91 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.