Volkswagen Polo: Motor slaat af tijdens rijden, minuutje wachten en weer starten

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4-16v AFH

We hebben een probleem met de Polo .Deze slaat af tijdens het rijden.Ik heb gisteren de rotor verdeler en de bobine en bougies vervangen.De auto gestart laten draaien en na plusminus 5 minuten uit. Auto weer gestart direct starten en weer laten draaien na 20 minuten maar uitgezet.
Vandaag testritje door het dorp op de provincialeweg uit ik reed 80 motor uit contact snel uitgedaan weer aan en koppeling oplaten komen maar niets. Nogmaals gestart maar wederom niets.
Auto een grote kruizing over geduwd een parkeerplaats opgerold en het nog een keer gestart en hij deed het weer. Ik heb toen weer een half uur gereden zonder problemen.

Polo 1.4-16v 74kw bouwjaar 1997 model 1998
125.000 km
motor code AFH
Marelli ontsteking(ofzo)

Hebben jullie enig idee.Alvast bedankt voor het meedenken Stef

PassatVariant

Geplaatst door PassatVariant (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Waarschijnlijk vonkt hij ook niet meer op het moment dat hij niet meer aanslaat, dan kan komen door een defecte hall-gever.

Je kunt ook eens kijken of de toerenteller wel nog uit de hoek komt op het moment dat hij niet meer aanslaat.

Volgens mij heb je je vergist in het bouwjaar :)

Gr Stefan

PassatVariant (0), 13 jaar geleden

Je hebt gelijk hij is van 97 model 98 de toerenteller slaat inderdaad niet meer uit,is dat omdat de hall voeler kapot is? Maar hoe kan het dan zo wezen dat ie het een paar tellen later wel weer doet????

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Is een veel voorkomend probleem, word warm en geeft de geest, vervangen van de hall-gever ( goede 2e hands ontsteking ) zal de oplossing zijn..

PassatVariant (0), 13 jaar geleden

Zijn die los te koop of zit ik aan een complete ontsteking vast? moet dat ong afgesteld worden of is dat een vaste maat?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ja je moet hem erna afstellen, 6 graden voor BDP, is ook te controleren met Vagcom of VCDS indien je dat hebt.

Je kan een sloop exemplaar monteren, of een nieuwe hall gever kopen, het is net wat je wilt, met een nieuwe zit je altijd goed, een sloop exemplaar is ook maar altijd afwachten.

PassatVariant (0), 13 jaar geleden

[quote=stefan84]Is een veel voorkomend probleem, word warm en geeft de geest, vervangen van de hall-gever ( goede 2e hands ontsteking ) zal de oplossing zijn..[/quote]
De enige die de geest geeft ben ik. Vandaag de hall sensor vervangen, geen verbetering.Laten draaien na ongeveer en minuut of 5 uit eventjes gewacht en weer starten en lopen heen. Op weg naar huis uit en niet meer aan te krijgen.Terug gesleept .Maar een nieuw ding is dat ik de pomp ook niet hoor.Spanning meten geen spanning.Als ik stroom op de pomp zet pomp hij.Relais vervangen voor een andere geen resultaat.Stuurkolombekleding erafgehaald om te kijken en te rommelen niet het gewenste resultaat. Pomp eruit gehaald pompt prima.Op een gegeven moment contact aan en de pomp weer draaien en de motor weer strarten heen.En er staat weer stroom op de stekker van de pomp.Wat kan de pomp uitzetten als het contact aan staat?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Heb je de hall-gever vervangen door een nieuwe of en gebruikte ?

Een gebruikte kan ook defect zijn, als hij dan ook niet vonkt dan zal dat samen hangen..

Gebeurt er ook niks als je wat aan de sleutel beweegt ( Contactblokje ) ?

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

onderdelen die tevergeefs zijn vervangen worden door Stefan vergoed....

Gr. paul

PassatVariant (0), 13 jaar geleden

[quote=stefan84]Heb je de hall-gever vervangen door een nieuwe of en gebruikte ?

Een gebruikte kan ook defect zijn, als hij dan ook niet vonkt dan zal dat samen hangen..

Gebeurt er ook niks als je wat aan de sleutel beweegt ( Contactblokje ) ?[/quote]
Nee een nieuwe hall-gever gemonteerd starten heen, en weer afslaan na een minuut of 7 . Paar keer starten niets ,daarna weer prima starten.
Vandaag andere uitleeskast ,van Bosch dit keer. Kon precies zien welke stekkers ik eraf had gehad maar verder geen vreemde storingen.
Nu maar rijden tot er weer storing komt, met een collega afgesproken morgen, sleepkabel mee en rijden maar.Hopen dat er een storing komt om hem dan uit te lezen.Vandaag geen storing gehad,een paar keer af laten koelen en weer starten laten draaien geen storing dus.Ik heb op alles te morren, porren en slaan op de computer,dashboard,stuurkolom van alles.Ik wacht het af wat hij morgen weer doet.Word vervolgt.
Groet Stef

PassatVariant (0), 13 jaar geleden

[quote=P. Kelder]onderdelen die tevergeefs zijn vervangen worden door Stefan vergoed....

Gr. paul[/quote]
Dat is pas klantenbinding

Stef

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Paul,

Kom jij eens met DE oplossing ??

Gr Stefan

johndoornbosch (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat Paul bedoeld is dat met ''hagel'' schieten de ts vaak op het verkeerde been gezet wordt en zodoende onnodig op kosten wordt gejaagd.



gr john

borg (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik zou gaan voor het electrisch gedeelte van het contactslot.


Jos

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=stefan84]Paul,

Kom jij eens met DE oplossing ??

Gr Stefan[/quote]
Stefan.

We zien het liefst dat er enkel gereageerd wordt indien men het probleem herkent.
Dat is ook de reden dat IK niet overal meteen op reageer. Dat wil niet zeggen dat ik het probleem niet op kan lossen,
er komt iets meer bij kijken dan zomaar wat roepen en mensen nutteloos delen laten vervangen, ik ben daar niet zo'n voorstander van.

Je kunt wel roepen, meet hier = kijk daar = maar men vergeet dat een leek daar niet alle middelen voor heeft die wij als garage wel voorhanden hebben.
Op problemcar hechten we meer waarde aan oplossingen dan het opkrikken van het aantal postings.

Gr. Paul

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=P. Kelder][quote=stefan84]Paul,

Kom jij eens met DE oplossing ??

Gr Stefan[/quote]
Stefan.

We zien het liefst dat er enkel gereageerd wordt indien men het probleem herkent.
Dat is ook de reden dat IK niet overal meteen op reageer. Dat wil niet zeggen dat ik het probleem niet op kan lossen,
er komt iets meer bij kijken dan zomaar wat roepen en mensen nutteloos delen laten vervangen, ik ben daar niet zo'n voorstander van.

Je kunt wel roepen, meet hier = kijk daar = maar men vergeet dat een leek daar niet alle middelen voor heeft die wij als garage wel voorhanden hebben.
Op problemcar hechten we meer waarde aan oplossingen dan het opkrikken van het aantal postings.

Gr. Paul[/quote]
Kijk Stefan, in dit geval geef jij de TS aan en wel heel stellig, dat hij het probleem oplost door er een nieuwe hall gever in te zetten.... Tuurlijk, komt heel veel voor maar hoeft het niet te zijn.

Een Hallgever kost niet ff een paar tientjes nieuw.......

In dit geval blijkt dan wat er gebeurd, met stelligheid wordt er 2 keer geroepen hall gever want je toerenteller doet het ook niet meer.... dan nog het advies"een nieuwe ben je zeker" en nu heeft de TS er een duur onderdeel inzitten met het zelfde resultaat. Hij valt nog uit.
In dit geval was een leendeel van een andere auto misschien beter geweest, had namelijk een 195 euro gescheeld........ en een garage heeft zo'n deel vaak liggen, gewoon uit een goed lopende motor gehaald, om dit te testen......

Dat bedoelen wij dus met hagel schieten..... Stefan, je kent je best uit met VW, maar je wilt te graag scoren hier, en schopt dan wel eens in eigen doel... dat wordt door de rest niet in dank afgenomen... houdt ff de rem erop voor je antwoord.

gr

Peco Power

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Peco,

Dat zei ik niet, in #2 lees je dat er staat ''dat KAN komen door een defecte hall-gever'

Hij heeft zelf voor een nieuwe gekozen, terwijl ook een gebruikte een mogelijkheid was, ook dat staat er letterlijk.

Daarbij, als het niet klopt wat er staat, of een aanvulling op mijn bericht noodzakelijk is, dan had dat al lang iemand gepost hier, maar ook daar zag je niks van, je kunt dus stellen dat er meerdere aan een defecte hall-gever dachten maar dat niet posten omdat ik dat al gezegd had.

En nu is het een keer wat anders, en ben ik Jan met de korte achternaam.

Ik begrijp wel wat je ermee bedoelt te zeggen, maar vaker word er vanalles geroepen en vervangen wat niet tot een oplossing leid, en ook dan krijg je dit soort reacties niet..

Nu schoot ik mezelf voor de kop, gelukkig wel met een losse flodder :)

Gr Stefan

johndoornbosch (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=stefan84]En nu is het een keer wat anders, en ben ik Jan met de korte achternaam.

maar vaker word er vanalles geroepen en vervangen wat niet tot een oplossing leid


Gr Stefan[/quote]
Stefan,

Dit proberen ze jou al lange tijd duidelijk te maken....


gr john

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

Misschien lukt het een keer d.m.v plaatjes, niet iedereen kan begrijpend lezen......

Gr. paul

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Stefan, idd het zou heel goed de hall gever kunnen zijn, net zoals het bekende contactblokje, een bobine met kuren, etc etc. ook dat moet jij weten, maar dat zet je er niet bij, nu de schuld naar een ander schuiven dat die ook niet antwoorden omdat ze het met jou eens zouden zijn....... en vonden dat jij de juiste conclusie had getrokken. Ik zeg ook: je kent je best uit met vw, maar gaat te snel uit van het is DAT! En een aantal mensen ziet dat. Na het voorval van een paar weken terug, heb ik ook direkt al een paar mensen teruggefloten om jou wat respijt te geven. Het ging ook een stuk beter, maar het moet niet weer afglijden. Bovendien geef je je verkeerde conclusie niet toe en spring je in de verdediging. Ik maak ook geregeld een fout, of trek een verkeerde conclusie.... maar durf dat toe te geven. Omdat de topicstarter niks heeft aan deze discussie tussen jou en een paar andere forumgebruikers (en ja, sommige zitten jou heel zwaar op de nek) houdt ik er hier mee op, ik vindt het de discussie niet waard.

gr

Peco Power

PassatVariant (0), 13 jaar geleden

Wat een tumult allemaal, ik ben al blij dat Stefan snel reageerde op het geval en hij zijn gedachte erover laat gaan p.s. hall-gever was(maar)65 euries bougies verdeler rotor moesten toch al.
Dus het valt nog mee tot nu toe. Het is jammer dat de storing niet direct op te lossen is maar je moet ook dingen kunnen uitsluiten.
Ik denk zelf dat ze het bij de dealer ook op die manier doen,waar moet je anders beginnen.
De Polo heeft het verder prima gedaan vandaag,geen verkeerde slag. Vanmorgen via een collega naar het werk voor het geval dat ,sleepkabel mee sleepoog in het front,gelukkig niet nodig gehad.Ik zal morgen proberen om hem nog eens uit te lezen om te kijken of er al iets in het geheugen staat van de Polo.Jullie horen er nog van.

PassatVariant (0), 13 jaar geleden

Hallo allemaal,

Het probleem is weer terug. Mijn vrouw belde op. Ik sta stuk op de n201 op de weg kan nergens parkeren heel druk kom snel. Ik er snel heen niet meer aan te krijgen.Proberen uit te lezen ......niets.Spanning op de bobine maar geen vonk.Andere bobine gehaald geen resultaat. Nogmaals starten niet aanslaan. Maar tijdens het draaien van de sleutel een beetje gerommeld aan de sleutel toen haperde de startmotor.Misschien toch het contactblokje?????
Ik vervolg de story

PassatVariant (0), 13 jaar geleden

Vandaag, contactblokje vervangen. Ben erg benieuwd of hij blijft lopen.
Word vervolgt.



Groetjes Stef

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.