close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: motor slaat niet aan na koppakking vervangen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 AEX 630182 11/96

Hallo

Na koppakking vervangen, motor slaat niet aan.

-gecontroleren: -distributieriem gecheck : goed posistie..
- bougies kabel in order en goed met 1-3-4-2, bougie vonken alle 4 stuks.
- ontsteking terug gemonteerd, en proberen draaien tijdens starten.

Maar motor start wel maar slaat niet aan. Wie kan mij verder helpen.

Bedank.

Danbo.

Geplaatst door

Danbo (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou han als dat allemaal werkt blijft alleen over of je benzine krijgt dus dat zal je nog kunnen controleren.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Hoi Jan ,

Na gecontroleerd ondekt ik dat tot verkeerd distributieriem gemonteerd (de krukas 1 rond te vroeg draaien ). Nu is de distributieriem goed, maar

mijn auto nog steeds niet aanslaan. Misschien is het niet goed met tijd tip van de onsteking. (de onsteking wordt afgehaal tijden cinlindkop eraf maar geen merken). Kunt jij mij uitleggen hoe de ontsteking afstellen.

Alvast bedanken.


Han.

Danbo 0

17 jaar

han de onsteking moet met de testkast afgesteld worden je kan het beste dus de onsteking steeds een stukje draaien voor dat je weer start achteraf is het makelijk maar je had een streepje moeten zetten.
zitten de bougiekabels ook nog goed.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Onsteking globaal afstellen als volgt zet de eerste cilnder in compressie en zorg er voor dat de rotor naar de eerste bougiekabel contact van de verdeelkap wijst
2 compressie rotor naar punt 2 enz enz
succes jan

jan5047 0
badge

17 jaar

Hallo,

Gisteren avond heb ik de compressie van motor gemeet, het is heel slecht resultaat "cinlinder1 ~14 bar, de cinlinder 2,3 en 4 hebben geen druk
gehad. Volgend mij de kleppen zijn krom door verkeerd distributieriem gemonteerd. Morgen zal ik cinlindekop demonteren en checken.
Horen jullie nog van mij.

Met vriendelijke groeten.

Han.

Danbo 0

17 jaar

Han,

helemaal geen compressie ??

oei oei..

heb je dan geen vreemd geluid gehoord tijdens het starten ? ( na montage cilinderkop )

draai de volgende keer even de motor een paar keer met de hand rond ( ratel - krukas ) zodat je zeker weet dat de zuigers de kleppen niet raken.

succes.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

ja han dan zullen ze wel krom zijn en de oorzaak weet je het is wel beroerd voor je maar er zit niets anders op om de boel weer los tehalen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Beste Jan , Sefan,

Mijn auto doet nu weer goed maar is het veel werken. De 8 kleppen van cilindekop worden vervangen. (door revisere bedrijf).

allemaal moeten er af :cilindekop, inlaathuis, uitlaat, koelvloistof...dan weer terug monteren. Maar goed eindelijk alle in order.

Ander kant heb ik ook veel dingen geleerd, als nog een keer doet weet ik zeker dat makelijker en snel gebeuren.

Ik bedankt voor het meedenken.


Met vriendelijke groeten.


Han Vu

Danbo 0

17 jaar

en succes met de auto verder Han..

Gr Stefan

stefan84 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.