Volkswagen Golf II : motor slaat slecht aan

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 gti

Hallo als ik mijn auto start slaat de motor niet aan moet echt door starten en dan komt eerst 1 cylinder dan 2 dan 3 en dan allemaal en loopt ook niet echt mooi stationair. Hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft. Denk zelf dat het mischien de injectoren zijn..
mvg jur

Geplaatst door

jur27 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welke motor ligt erin, is het een 8v of 16v / met spinkop ?

Hoe is de staat van de bougie's - kabels - verdeelkap e.d. ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Het is een 8v met 16v spinnekop. Heb al gebrobeerd als de motor loopt om een voor een de bougie kabels los te halen maar toen ging ie duidelijk anders lopen
mvg jur

jur27 0

14 jaar

stationair afstellen met 3,5 mm inbus tussen spinnekop en lucht slang
zeer voorzichtig aan draaien
verstuivers testen op lekken

denxx 0

14 jaar

Dennis,

Dat is geen stationair schroef als je dat soms dacht, deze is voor het CO, de stationairschroef zit in het gasklephuis, als je aan die schroef draait die jij zegt, dan loopt hij of nog slechter, of rijd niet meer fatsoenlijk door te weinig of teveel brandstof..

stefan84 0

14 jaar

sorry,, stefan je hebt gelijk MIJN FOUT kleine inbus is CO , maar deze is wel degelijk van invloed op je stationair gedrag
nu hellemaal hij de spinnekop gewisseld heeft, de konische lucht bak is al verschillend
maar slecht aanpakken gaat vaak gepaart met een slechte brandstof druk
is deze wel goed (moet min 3,5 bar hebben), dan verstuivers contr op lekken , trek er ff een verstuiver uit zet je auto op contact zodat de pomp begint te lopen en kijk wat de verstuiver doet als ze 1 keer iets spuiten is goed maar als ze door blijven lekken vervang ze maar dan zijn ze versleten
blijven ze doornevelen/spuiten moet je de CO draaien tot ze stoppen met nevelen/spuiten daarna co meting doen voor fijn afstelling
zorg wel als je dit alles doet dat de brandstof pomp loopt (dus systeem continu op druk is)
snap trouwens niet waarom je een 16v inspuiting hebt?? opbrengst van beide 8v of 16v is het zelfde
alleen als je ook de luchtweger ook van een 16v monteerd word het vermogen zelfs iets minder!

denxx 0

14 jaar

Heb nog een andere spinnekop ook van een 8v zal disdag eerst die monteren. Maar wat is een goed co mag tot 3.5% toch?? alvast bedankt voor de feedback.
mvg jur

jur27 0

14 jaar

Oke heb de 8v spinnekop van een andere motor afgehaald loopt wel beter stationair. Start nog wel slecht was 1 verstuiver die lekte heb die vervangen. Stinkt wel naar benzine uit de uitlaat kan het mischien aan de warmloopregelaar liggen??
alvast bedankt
mvg jur

jur27 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.