Ik heb al ontsteking gecontroleerd, ik heb een vonk van 8mm aan elke bougie. Als ik de bougies nazie,zijn de bougies helemaal nat in benzine. Ik heb ook al de 4 injectoren nagezien op lekkage die zijn ook goed. De ontstekingstijd heb ik ook gecontroleerd dat is ook juist. Weet er iemand raad? (ik heb al de injectorenkabels afgelegd en heb geprobeerd met startpilot en die doet het ook niet)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de distributie niet versprongen?
Als bougies flink nat zijn geworden probeer het
dan eens met nieuwe bougies.
Of is er per abuis diesel getankt.
Hans
De distributie is al nagezien en OK, er zijn nieuwe bougies van hetzelfde type die in de wagen moet. En heel de tank is al nagezien. Ondertussen heb ik de motor kunnen doen draaien met 4 hoge weerstandsbougiekoppen van 2 MegaOhm dan draait de wagen goed. Maar als je die bougiekoppen wegneemt start de wagen niet.
Als je er een uithaalt draait de wagen op 3 cylinders. Ik heb nu al een andere bobijn ingeplaatst en het is altijd hetzelfde gebleven!!! Zou het misschien de krukassensor in de delco kunnen zijn?
Nee want dan is er geen vonk.
Probeer maar eens nieuwe bougiekabels zonder de ontstoringsdoppen.
Hans
je heb zelf de oplossing toch gevonden, bougiekabels
We hebben het ondertussen gevonden en nieuwe bougiekabels gedaan alles gaat
terug prima!!!
De oude bougiekabels hadden de weerstand van 5 kOhm
de nieuwe bougiekabels van 6,5 kOhm maar ik denk ook
dat door die metaalomhulsel doorvonkt. Als je de bougie
op 1 cm kleppendeksel houdt had ik een vonk aan de bougie. Als de bougie op
kleppendeksel lag had ik geen vonk.
Jullie zijn allemaal hartelijk bedankt!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar