Volkswagen Passat 110 PK AFN: Motor verliest plotseling vermogen bij acceleren van 80 naar

Bouwjaar: 1997

Passat TDI 1997 110 PK AFN motor
Recentelijk is het vacuum relais en Pierburg LMM (nieuw) vervangen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Af en toe treedt het fenomeen op dat bij accelereren gedurende
een lange tijd , bijv van 80 naar 120 in de 5e versnelling
het vermogen ineens terugzakt. Het maximum toerental, waarna
de motor op weg was, is dan min of meer begrenst rond de 3200 rpm. Nadat tijdens het rijden het kontakt even uit en weer
aan is gedaan is het probleem opgeslost.....totdat er weer
een soortgelijke rijsituatie optreedt.

Wanneer er constant 100...120..140.. gereden wordt is er niets
aan de hand, is er alrijd voldoende koppel, maar zoals ik
net bescheven heb met een lastwissel over een groot bereik gaat
er iets mis.

Graag een advies.

M.vr.gr.
Rob

Rob_NL

Geplaatst door Rob_NL (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Rob_NL (0), 19 jaar geleden

En, de Turbo is 4 maanden geleden ook vevangen door een gereviseerde. Daarvoor was het probleem er ook al.
Tevens komt er een foutcode : turbodruk inlaatdruk verschil te groot.
Kan het zijn dat er iets in het vacuum system lekt ?
De motor heeft 360000km gelopen, en is verder 100%

kees6216 (0), 19 jaar geleden

ik heb een keer bij een bora megemaakt dat de vacuumklep voor de aansturing van de turbo aan het overlijden was,gaf ook soms wel soms niet problemen.

Rob_NL (0), 19 jaar geleden

De Turbo is een aantal maanden vernieuwd door een gereviseerde,
ik zou er niet aan moeten twijfelen. Natuurlijk zal ik het vacuum gedrag toch checken, je weet maar nooit.
Ik denk zelf eerder aan de volgende dingen :

1. EGR klep (EGR kanaal kan ernstig vervuild zijn)
2. EGR solinoid
3. MAF sensor (is bij mijn AFN motor geintegreerd in het
motormanagement) en de vaccuum slang van het luchtfilterhuis
naar de MAF sensor ingang
4. Turbo Boost regulator , die het vacuum naar de VNT15 turbo
regelaar stuurt.

Binnenkort ga ik een rijden met VAG-COM en een laptopje, dan moet eruit komen waar het konijn zich bevindt

Rob_NL (0), 18 jaar geleden

Klep N75 was electrisch OK, toch vervangen en nu is het probleem voor 99 % opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.