wie kent het probleem bij een pompverstuivermoter ,dat af en toe als je hem start dat hij verhoogd en onregelmatig stationer gaat lopen..ik heb zelf het vermoeden dat het de luchtmassa meter is. maar dat is ook maar een vermoeden. alvast bedankt voor je eventuele reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is niet je luchtmassameter. Als eerste kun je het beste de tandriem bekijken (spanrol) of de temperatuursensor.
Jos.
bedankt jos,maar jij zegt dat ik de riem moet bekijken,maar naar mijn inziens zou ik het euvel elke keer moeten hebben bij het starten.maar jij zegt er bij de spanrol?die heb ik vervangen toen de riem vervangen is.of bedoel jij dat de timing verlopen is ?en wat bedoel jij met de temp sensor is kapot of geeft hij een verkeerde waarde aan de ecu?
20 jaar
staat je motor ook te schudden anders kan er sprake zijn van een defect 2-massa vliegwiel
Kan ook zijn dat er een pompverstuiver eenheid defect is. Deze kun je in meetwaarden blokken controleren. Hierdoor wilt de motor ook nog weleens gaan schudden of vreemd gaat lopen.
Komt vooral voor bij de AJM en ATJ motoren
hoi, pim...!! ajm.. probleem..? hier niet bekent...? ik heb er één bij met 2 ton...!! niks aan het handje..!! nog nooit een sleutel op de motor gehad..!! ( alleen met onderhoud ) echt met deze golf is er nog nooit iets of wat, aan de hand geweest( en is toch behoorlijk gechipt..! ( ABT 140,pk )( verbruik géén drup olie ) en mijn vrouw behandeld hem toch niet zacht...!! ( echt een wonder auto ) sta er soms zelf van te kijken..!!
paul,
inderdaad pim het is een atj motor,het probleem doet zich niet altijd voor maar soms ,ik heb de auto nu meer als een maand een hij heeft het ong 3 keer gedaan.je start hij loopt gelijk hoog in toeren en het vreemde is dat hij dan gallopeert en na een aantal sec is het over.en tijs hij staat niet te schudden dus een defect vliegwiel kan ik dan alvast uisluiten.
20 jaar
Heeft toch bij vw in het handboek service techniek gestaan dat bij deze motoren nog weleens een pompverstuiver kapot gaat. Ik wil niet zeggen dat ze allemaal kapot gaan. Maar dat er toch meerdere waren waar de pompverstuivers van vervangen zijn.
Heb dit op het werk bij een behoorlijk aantal ajm en atj motoren gedaan.
hoi pim,bedankt voor je reactie.dus het probleem kan dus zijn dat er pompverstuiver defect is?maar dan is het toch vreemd dat dat het maar af en toe is .en ik kan er zeker alleen achter komen welke het is door in de meetwaarden blokken te controleren.
20 jaar
hoi,pim zal er eens naar kijken morgen...!! het kan natuurlijk altijd...!! maar ik heb ze nog niet gehad...!! met dit euvel.. en ik heb er zelf één lopen met de code ( ajm ) ( ruim 2 ton op de klok )( ik ruilde hem in bij 97000,km ) ik heb er nog nooit een sleutel aan gehad aan de motor..!! vandaar..!
die rep, aan de pompverstuivers is dat nog een beetje te doen pim...!!
paul,
pomp verstuiver(s) verv. i sniet zo moeilijk let op dat alle afdicht ringetjes nog goed zijn.de pompverstuiver is niet te repareren alléén te vervangen.er is meestal wel een foutcode aan terug te vinden.
Ik bedoel met de spanrol eigenlijk de spanner. Hier heb ik nu twee verschillende problemen mee gehad. Bij een daarvan liep de motor ook niet goed stationair (zagen). Wanneer het tweemassa vliegwiel kapot is gaat de motor in ieder geval niet hoger stationair lopen.
Jos.
Pompverstuiver vervangen is opzicht wel te doen. Maar je moet daarna deze wel heel precies afstellen. Als je dit namelijk niet doet kan het zijn dat er iets afbreekt en dan is het einde oefening voor de cil kop
hebben we op het werk een keer meegemaakt, Chef deed me even voor hoe het moest. Dat was wel balen voor de chef dat de auto en week later binnen stond met een kapotte motor.
dus als ik het goed begrijp is het niet even iets dat je even doet als je het nooit gedaan hebt?heb jij eendig idee wat zo iets kost wat het ziet er wel duur uit?maar ik denk eerst dat ik de auto eerst moet laten uitlezen om te kijken wat nou percies het probleem is wat het begint steeds enger te worden.
maar je had het over dat er iets afbreekt,wat bedoel je daarmee?en hoe stel je hem dan af doormiddel van plaatjes ofzo?
20 jaar
hoi. nou lekker pim....!! ik zal morgen eens even kijken hoe het zit met dat spul....!! ( hoop maar nooit dat ik dat risico, hoeft te dragen dan...?? )dat het mis kan gaan...!! lekkere techniek..?
paul,
water Temp zender achter op de motor kapot.
martijn
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar