close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Motor vermogen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 55 kw

Help,

Sinds kort haalt de motor van mijn VW Polo amper en met moeite de 120.
De motor loopt ver geweldig, houdt niet in, stottert niet en trekt goed op.
Als ik een boedelbak achter de zuto hangt dan ben ik blij met 90 km op de snelweg te halen.
Sinds enkele maanden is alleen de bobine vervangen

Wie kan mij een stukje op weg helpen, ben maar een leek!

Geplaatst door

f.potjes (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als dit gekomen is vlot na de vervanging van de bobine, dan kan je katalysator verstopt zitten.
Je kunt testen door de katalysator aan de voorkant los te halen, maar dit gaat wel een hele hoop lawaai maken.

oldford 0
badge

14 jaar

Frans,

Ook ik denk aan een gedeeltelijk verstopte uitlaat, het kan de kat zijn, maar ook de tussen of einddemper, komt er nog voldoende uit de uitlaat ? Je zegt dat hij goed optrekt, doet hij dat tot aan de 120 km/h of is hij traag met accelereren en haal je met amper de 120 ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Mijn idee is dat er voldoende uit de uitlaat komt, er staat flinke druk op. De auto accelereert prima en is behoorlijk fel. Tot aan de 100 gaat dit uitstekend. Als er van de 4e naar de 5e wordt geschakeld vanaf de 100 dan krijgt hij er moeite mee. Als de 120 wordt gehaald in de 5e versn dan is ook het toerental nog steeds acceptabel, 28000. Over de 120 lukt gewoon niet.
Concreet, vanaf de 100 duurt het vrij lang om de 120 te halen, goed toerental, en vanaf de 120 blijft de auto prima lopen maar komt er ook niet boven.

Gr Frans

f.potjes 0

14 jaar

Je zult wel een nulletje te veel hebben neergezet bij je toerental, want zelfs een F1 motor komt niet boven de 18000 toeren.
Maar 2800 toeren in V bij 120 is wel een laag toerental, zeker voor zo'n klein motortje (of je toerenteller geeft verkeerd aan).

Is de versnellingsbak nog origineel of ooit vervangen?
Als je in de IV door gaat tot aan de toeren begrenzer (6000 of zo), trekt de auto dan wel door?

oldford 0
badge

14 jaar

Tja, van dat nulletje, klopt.
Helaas ken ik geen history van de versnellingsbak.
Na het verwijderen van de verdelerkap en rotor heb ik gemerkt dat het asje van de rotor niet stabiel zit, dwz, dat er erg veel beweging/speling in zit. Vanaf gisteravond loopt de motor erg onrustig!!
Wellicht zit het probleem in de ontstekingsunit???
Super dat ik door de diverse input zelf e.e.a. kan checken om zo dichterbij de oplossing te komen.

Gr Frans

f.potjes 0

14 jaar

Is het benzinefilter niet verstopt? Wordt nog al eens vergeten.

Denman 0

14 jaar

Frans,

Een beetje speling is wel normaal, dus als je minimaal tegen of met de klok mee kan bewegen, maar er mag geen speling aanwezig zijn van boven naar onder, hoe is de verdeelkap, zijn de contacten nog goed of zijn deze ingebrand / troep erop ?

Dit moet zowiso in orde zijn..

Je kan als de motor loopt, eens de bougiekabels en bobine nat sproeien, zie je nu vonken of slaat hij af, dan moet je die delen vervangen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.