👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Geachte nn.Deze storing had hij al,maar toen was er koelvloeistofverlies door een lekke koppakking. de koppakking is vernieuwd(het was de 4e cilinder)De motor loopt weer, maar nog steeds heb ik dat knipperende templampje!Ook is de compressie van de 2e cilinder de helft(5atm.)van de andere cilinders. Kan dat liggen aan de hydraulische klepstoters?Bijvoorbaat Dank. Gr Cees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Kees,
Zo te lezen heb je 1 klein en mogelijk 1 groot probleem :
Temp lampje zal een probleem in de sensor zijn, wellicht bij jou type te vinden in het koelvloeistof expansie reservoir, het lampje kan gaan branden als het reservoir leeg is of de temp te hoog word, in dit geval zal het eerste van toepassing zijn.
Probleem 2 :
Koppakking is vernieuwt dus daar zal het al niet aan liggen, was het probleem van de compressie voor het vervangen ook al aanwezig ?
Het kan aan zuigerveren liggen, of aan een klep die niet goed sluit bv.
Meet eens de compressie bij warme motor en noteer deze, giet dan in elke cilinder een scheutje olie en meet opnieuw, word de compressiedruk nu een stuk hoger dan kan het aan de zuigerveren liggen, blijft hij nagenoeg hetzelfde dan zou je het probleem in de kop ( kleppen ) moeten zoeken.
Gr Stefan
Cees ,zonde van al dat werk . Je kunt proberen om de motor wat reiniger op te laten zuigen . Misschien zit er wat vuil tussen een klepzitting. De oliedruk kan wel eens zo hoog zijn dat alle kleppen na het starten open blijven staan,maar een klep een beetje dat kan niet. Doe anders een lektest door het bougiegat. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar