Bij 100 km/u of sneller wordt de motor na ongeveer 30 minuten te warm. Bij 80 en in zijn 4 wordt hij wel warm, maar net niet te. Dit geldt ook voor zijn 1, 2 en 3.
Er zit geen prut in de olie of de koelvloeistof. Ook verliest hij geen olie of koelvloeistof.
De ventilatoren slaan soms pas aan, 5 minuten nadat ik gestopt ben omdat de motor te warm is. De distributieriem is vervangen en een maand later begonnen de problemen. Eerst na 3 uur rijden, nu dus na 30 minuten
Degarage denkt aan een lekke koppakking (veel druk) maar omdat de olie en de koelvloeistof schoon blijven vragen wij ons dit af.
Wat kan het nog meer zijn (voordat we de koppakking vervangen en het probleem hiermee misschien niet is opgelost)?
Maarten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan losse of versleten koelwater pomp zijn waarvan de vin los zit of versleten is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar