Volkswagen Golf IV: Motorblok vervangen, kan nu niet meer uitlezen en loopt slecht.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGN 1.8 20V

Beste medelezers,

Onlangs heb ik het motorblok van mijn auto vervangen door eenzelfde exemplaar van de autodemontage. Alleen had ik eerst een blok van VW, en nu ene van Audi uit een A3, maar beide met dezelfde motorcode, alleen inspuiting zag verschillend uit.
Inspuiting heb ik compleet over gezet van het oude blok. Watertemperatuursensor ook. Ik heb alleen de bobine, de BDP sensor, de nokkenassensor en de klopsensor van het audi blok overgenomen.

Als ik de auto nu start gaat hij even omhoog tot 1600rpm, en daarna valt hij uit. Als ik een beetje gas geef krijg ik het idee dat hij zich een beetje verzuipt/niet reageerd, met moeite komt hij na een paar seconden op toeren vervolgens. Als de motor wat warmer is geworden, kan ik hem wel op 4000rpm constant houden, lager doet hij moeilijk. Af en toe knalt hij ook.

Vervolgens wat ik nog het raarste vind: Ik heb zowel een VAG-kabel als een ELM327, waarmee ik voorheen het oude blok altijd uit kon lezen. En nu kunnen ze op 1 of andere manier geen contact meer maken met de ECU.

Iemand ideeën?

Met vriendelijke groet, Roy

Daimion

Geplaatst door Daimion (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Roy

Vaak zie je bij de ombouw iets over het hoofd of word iets verkeerds aangesloten..

Wat was aan de oude motor omdat je hem eruit hebt gehaald en ben je er zeker van dat deze wel in orde is ?

Heb je ook het motorregelapparaat overgezet ?

Wat is het probleem tijdens het uitlezen ? Of wat geeft hij dan aan ?

Gr Stefan

Daimion (0), 14 jaar geleden

De oude motor was me de distributieriem van gesprongen met als gevolg dat alle kleppen krom stonden en er krasjes in de zuigers zaten. Ik ga ervan uit dat het nieuwe blok verder in orde is. Nieuwe distributieriem en spanrol, nieuwe waterpomp, nieuwe bougies. Rest overgezet van het oude blok, behalve de dingen zoals in mijn eerste bericht genoemd.

Wat is het motorregelapparaat? De ECU? Of zo'n klein "kastje" wat op het motorblok zit, waar de bougiekabels ingeplugd worden, en een kabel van de draadboom? Dat "kastje" heb ik namelijk niet over gezet.. Ik kan je wel foto mailen eventueel..

Tijdens uitlezen met mijn VAG-kabel krijg ik de foutmelding: te veel problemen om een verbinding op te stellen. Met mijn ELM327 krijg ik de melding of hij wel op contact staat en de kabel goed aangesloten is, beide wel het geval.

Groetjes, Roy

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.