Tweedehands polo gekocht in december, motorcontrolelampje ging meteen branden en hij hield in bij accelereren. Bij uitlezen bleken twee bobines het niet te doen en die zijn vervangen. Daarna weer hetzelfde probleem, een lambdasonde vervangen. Probleem bleef bestaan waarna achter elkaar de EGR filter en catalysator ook zijn vervangen door nieuwe. Weer terug naar garage want binnen een paar dagen ging lampje weer aan: inlaatspuitstuk schoongemaakt. Na een week lampje weer aan: nu ook tweede lambdasonde vervangen (die fluctueerde niet). Eindelijk dacht ik alles te hebben gehad, maar nee hoor: lampje brandt weer en auto houdt in bij gas geven. Kan iemand mij vertellen wat er mis is en wat ik het beste kan doen? Ik blijf er maar geld in stoppen en ben ten einde raad :(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heel, heel rap een andere garage gaan zoeken.
De tweede lambdasonde (die na de kat) hoort NIET te fluctueren. Dus het vervangen daarvan is weggegooid geld.
Als de lambdasonde na de kat fluctueerd dan geeft dat aan dat de katalysator niet (meer) werkt.
Is er een originele katalysator gemonteerd of een goedkope aftermarket?
In het laatste geval ken ik voorbeelden dat die nieuw uit de doos al niet werken.
Eerst maar eens ergens anders laten uitlezen en dan de foutteksten compleet met nummer hier plaatsen.
Bij voorkeur uitlezen met VW dealer (of gelijkwaardige) apparatuur, maar desnoods kan elk APK station het voor je doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar