Volkswagen Golf: Motorgeluid

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16-klepper

Mijn Skoda Fabia met dezelde motor die ook door VW en SEAT wordt gebruikt produceert sinds 40.000 km. een metalige tik, het sterkst bij koude motor, ook nog goed hoorbaar warm en wegvallend en terugkomend als je gas loslaat en weer weinig gas geeft. Volgens de garage was dat een kantelende zuiger, maar geen probleem, omdat "ze dat allemaal doen". Wie heeft dat meegemaakt, hoe gaat dat verder en wat deed Pon daarmee?

doel38

Geplaatst door doel38 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Over welke wagen en motornummer heb je het nu?

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Wordt er opzich oud mee,en ja,is een bekend probleem en hebben veel last van,de oplossing is een nieuw onderblok.
Pon doet daar niets meer mee,tenzij je in de garantie zit of in de coulance periode,maar dat zul je even moeten navragen bij de dealer.

doel38 (0), 16 jaar geleden

[quote=auto-peter]Over welke wagen en motornummer heb je het nu?[/quote]
Een Fabia met een 1.4 16-klepper, motorcode BBY

doel38 (0), 16 jaar geleden

Zal er wel oud mee kunnen worden, maar ze zijn niet bereid dat te garanderen. Lekker als je wilt inruilen of verkopen, de ANWB keurt hem geheid af (vond dat de mijne gerepareerd moest worden), een handelaar die ik vanmorgen sprak koopt ze niet in, die had trouwens recent een Golf gehad waarvan de bak ongeveer ontploft was - ja, de klinknagels van het kroonwiel. Wat een kwaliteit!

[quote=ricky]Wordt er opzich oud mee,en ja,is een bekend probleem en hebben veel last van,de oplossing is een nieuw onderblok.
Pon doet daar niets meer mee,tenzij je in de garantie zit of in de coulance periode,maar dat zul je even moeten navragen bij de dealer.[/quote]

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=doel38]Zal er wel oud mee kunnen worden, maar ze zijn niet bereid dat te garanderen. Lekker als je wilt inruilen of verkopen, de ANWB keurt hem geheid af (vond dat de mijne gerepareerd moest worden), een handelaar die ik vanmorgen sprak koopt ze niet in, die had trouwens recent een Golf gehad waarvan de bak ongeveer ontploft was - ja, de klinknagels van het kroonwiel. Wat een kwaliteit[/quote]
Bekijk alles niet zo zwart-wit. niet iedereen vertelt altijd een compleet verhaal, ook niet iedereen pleegt zorgvuldig onderhoud, ook niet iedereen heeft gevoel voor de hedendaagse techniek, ook niet iedereen is even zuinig op een auto... Dus er is ook nog een heel grijs gebied, het is maar net door welke bril je kijkt.........[url=http://imageshack.us][img]http://img238.imageshack.us/img238/7439/...[/img][/url]

Gr. paul

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

wat die bakken aangaat, de ene klant zonder petje rijd er 3 ton mee en is nooit iets mee, heeft ie een petje heeft ie elke 25.000 een bak nodig omdat de klinknagels breken.... Ra ra hoe kan dat nou??

Ik ga door voor de slagroomtaart :-) met geweld is alles te slopen.

Wat die kantelzuigers aangaat, lekker mee doorrijden, als ie het niet meer doet is het vroeg genoeg om de boel te opereren. (of gewoon simpel weg te smijten en een donorblok aanrukken)

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=audia4]wat die bakken aangaat, de ene klant zonder petje rijd er 3 ton mee en is nooit iets mee, heeft ie een petje heeft ie elke 25.000 een bak nodig omdat de klinknagels breken.... Ra ra hoe kan dat nou??

Ik ga door voor de slagroomtaart :-) met geweld is alles te slopen.[/quote]
Klopt ook wel, maar je zult WEL moeten toegeven dat die bakken kwalitatief ERG onderbemeten zijn. Mijn collega ( 59 jaar) had er een in een cordoba station liggen, en reed hem er ook onderuit, en die heeft ECHT geen petje meer op.
Tweedehands zo goed als nergens te krijgen, revisie kon niet meer ( huis kapotgeslagen) en nieuw bijna niet te betalen. Dus na veel rondbellen toch ergens een bak op de kop getikt, en met een flink prijskaartje laten afleveren.( meen ergens rond de 300), dat zegt wel iets van hoe gewild die bakken zijn denk ik.

Groeten Marcel

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=hellbat]Mijn collega ( 59 jaar) had er een in een cordoba station liggen, en reed hem er ook onderuit, en die heeft ECHT geen petje meer op[/quote]
Je hoeft ook geen petje te dragen om een petje te zijn.............[url=http://imageshack.us][img]http://img160.imageshack.us/img160/3509/...[/img][/url] Met een koni schokbreker onder het gaspedaal gaan bakken toch een behoorlijke tijd mee...

Gr. paul

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

klopt paul, maar ook JIJ zult moeten toegeven, dat dit type bak veel minder mishandeling kan ondergaan voordat ze de geest geven. Alles is kapot te krijgen of heel te laten met de juiste behandelingen. Enne, als een koni onder het gaspedaal zo goed is voor een auto, waarom bouwen ze die af-fabriek niet in dan ??????

Groeten Marcel

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=hellbat]klopt paul, maar ook JIJ zult moeten toegeven, dat dit type bak veel minder mishandeling kan ondergaan voordat ze de geest geven. Alles is kapot te krijgen of heel te laten met de juiste behandelingen. Enne, als een koni onder het gaspedaal zo goed is voor een auto, waarom bouwen ze die af-fabriek niet in dan ??????

Groeten Marcel[/quote]
verkopen ze geen bakken meer

doel38 (0), 16 jaar geleden

[quote=audia4]wat die bakken aangaat, de ene klant zonder petje rijd er 3 ton mee en is nooit iets mee, heeft ie een petje heeft ie elke 25.000 een bak nodig omdat de klinknagels breken.... Ra ra hoe kan dat nou??

Ik ga door voor de slagroomtaart :-) met geweld is alles te slopen.

Wat die kantelzuigers aangaat, lekker mee doorrijden, als ie het niet meer doet is het vroeg genoeg om de boel te opereren. (of gewoon simpel weg te smijten en een donorblok aanrukken)[/quote]
Als-ie ermee ophoudt, hoe zie of hoor ik dat dan aankomen? Wil ik wel weten, ik rijd nog wel eens over autobahnen waar je òf tussen de trucks moet blijven zitten òf met 130 met de BMW's enz. meemoet. Krijg ik liever geen vastloper. En als-ie stukgaat, neemt VeGe het blok dan nog in? Probeer maar eens een sloopblok te krijgen!

Een algemene opmerking aan de H.H. dealers: doe niet of iedereen gek is en opzettelijk z'n auto naar de gallemieze rijdt en jullie het alleen weten. Dit is de tiende auto die ik heb gereden of beheerd, en dit is de eerste keer dat me dit overkomt. Ik heb een Nissan Prairie die bij 170.000 km nog loopt als een turbine (ook koud!) en waar de eerste koppelingsplaat nog in zit!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.