close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: motormanagement Lampje brandt

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.2 TDI

Het gaat om een VW Polo 1.2 TDI Bluemotion (6r) bj 2010 Kmstand 88900
Het wordt gecombineerd gebruikt( snelweg/korte afstanden)

Probleem:

Kort geleden ging het motormanagement lampje branden laten uitlezen volgende Fout code's kwamen naar voren.

P245200 - Sensor differentieeldruk deeltjesfilter: elektrische fout
- Intermitterend

P245300 - Druksensor partikelfilter; Onwaarschijnlijk signaal
- Permanent

P242A00 - Uitlaatgas tempratuursensor 3, groep1; Elektrische fout.
- Intermitterend

Wat ik begrepen heb is dat dit komt door de Roetfilter(vol zit met vuil).

Ik hoor graag iets hier meer over en wat ik het beste kan doen!

Alavst bedankt!

Geplaatst door

Rakan (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sensor G450 vervangen en opnieuw inleren.

wopitop 0
badge

9 jaar

Beste Wopitop

Bedankt voor je tip!

Rakan 0

9 jaar

[quote=wopitop]Sensor G450 vervangen en opnieuw inleren.[/quote]
Beste Wopitop,

Ik heb VW dealer gevraagd voor de SENSOR G450, zij gaven aan dat er 2 sensoren waren die vaak worden vervangen en hebben het zelfde
G450 code één is bij de DRUKVERSCHILSENSOR als ik het goed heb begrepen en de andere bij de INLAAT van (gas)??

Graag zou ik willen weten welke u bedoelde!

Gr,

Rakan

Rakan 0

9 jaar

je hebt 2 storingen erin staan
dus 2 vervangen of gokken door eerst 1 te vervangen
druk en temp sensor
maar zit je roetfilter niet gewoon vol????
anders heeft vervangen geen zin

Voor de eerste twee storingen is het zinvol om de verschildriksensor g450 te vervangen. Deze meet voor en na het roetfilter de druk en vergelijkt die met elkaar. Deze gaan vaak stuk. In sommige poli's worden ze ook g550 genoemd. De temp voeler storing is de voelt na het roetfilter. De verschildriksensor moet wel ingeleefd worden

wopitop 0
badge

9 jaar

Hallo,

Gisteren 26 mei, heb ik de G450 Drukverschil sensor laten vervangen door (BOVAG Garage) en opnieuw laten inleren.

in eerste instantie leek de probleem opgelost te zijn! stukje rijden de GLOEI Spiraal begon te knipperen, opnieuw laten lezen
Later ging de Management lampje ook branden.

Kwam nieuwe FOUT code naar voren Tempratuurverschil sensor groep 3, groep 1...... bij de garage kwamen ze niet uit! ik heb toen contact opgenomen VW Dealer Afspraak gemaakt kan pas volgende week terecht!

Wat ik er nog bij wil toe voegen is dat sinds de G450 drukverschil sensor vervangen is werkt de Start / Stop System het weer.

Overigens de Auto rijdt goed en reageert goed geen vermogen verlies! (Het verbruik 1:24 gemiddeld)

Vanochtend auto gestart en de Motormanagement lampje ging uit van zelf, ik ben benieuwd of dat zo blijft of het weer gaat branden!

Bedankt voor de Tips!

Rakan 0

9 jaar

HAllo Rakan,

Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem met onze Polo BM (2010 - 82000km), hoe is het bij jou nu?
Ben van plan om de auto komende week mee te nemen voor een langere rit en kijken of het niet toch het roetfilter is wat mogelijk vol zit.

[quote=W201-4everyoung]HAllo Rakan,

Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem met onze Polo BM (2010 - 82000km), hoe is het bij jou nu?
Ben van plan om de auto komende week mee te nemen voor een langere rit en kijken of het niet toch het roetfilter is wat mogelijk vol zit.[/quote]
Hallo,

Ik had zelf ook het idee, van het is de Roetfilter, gelukkig was dat niet het geval!
Wat het wel was in dit geval bij mij de drukverschil sensor die heb ik laten vervangen.(dit was een van de oorzaken) vervolgens bleef de motormanagement lampje branden ik ben toch maar naar de vw dealer gegaan(bij de vakgarage konden ze niet vinden welke sensor het was). ze hebben het laten uitgelezen en volgende kwam naar boven de tempratuursensor was niet meer goed en je hebt meerdere, beste wat je kan doen en op kosten kunnen besparen en gelijk erachter komen welke tempratuur het is kan je beter naar de vw dealer gaan (ik dacht dat er 2 senoren waren en die hebben allebei verschillende kleur zelfde code)

sinds dien heb ik geen problemen en nergens last meer van!

hopelijk heb je hier wat aan!!

Gr

Rakan 0

9 jaar

Rakan, volgens de foutcode heb je minstens 3 (drie) temperatuur sensoren in de uitlaat zitten.

oldford 0
badge

9 jaar

Is geen vakgarage dan want dat ze niet kunnen ontdekken welke sensor het is dan denken hun ook niet verder dan hun neus lang is hoor..
Ten eerste (met goede uitlees apparatuur) zien ze een foutcode met verwijzing naar een code en met die code kan je volgens een schema achterhalen welke sensor het is of zelfs via Google.
Ook staat er op elke sensor een onderdeelnummer dus daarmee kan je het ook achterhalen.
Ook kan je de stekkers 1 voor 1 lostrekken en storing uitlezen, krijg je dan dezelfde storing terug dan weet je om welke sensor het gaat.

ricky 10
badge

9 jaar

Dank beste mensen voor jullie reacties.
Het roetfilter kan ik dan dus uitsluiten? Neem aan dat deze indicatie anders ook was gaan branden.......heb dit eerder met een Audi gehad.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.