auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: motermangement Brand alweer

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Goedemorgen,

vorige week een vw polo 1.2 uit 2004 gekocht.
We waren een beetje aan het toeren en toen begon het lampje motermangement te branden.
Auto uit laten lezen en het kon de lambdasonde of iets met de katalysator zijn.
Hebben ze bij de garage de lambdasonde vervangen. Lampje was uit wij weer blij
Na iets meer dan 100 km rijden begint het lampje weer te branden.

Er zit airco op maar die slaat alleen aan als je de knop op het koudst zet.
Als je maar een beetje aan het knopje gaat draaien bv op 18 graden dan wordt het echt super warm en het blijft warm zelfs als je de blower op 0 zet.
Je kan bijna wel stikken zo warm.

Kan het zijn dat het met elkaar te maken heeft? of is er toevallig iemand die dit ook heeft gehad?

Groeten.

Geplaatst door

poloeaj (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja, ik ben bang dat dan je katalysator is overleden en dat de lambdasonde voor niets is vervangen.
Die fout heeft in ieder geval niets met de airco te maken.

Wat wil je? Houden of terug brengen i.v.m. verborgen gebrek en geld terug?
In beide gevallen is het wel zo makkelijk als de uitgelezen foutcodes bekend zijn. Ofwel exacte tekst, dan wel het nummer.
Mocht dit een electronisch gestuurde airco zijn, laat die dan gelijk ook uitlezen.

oldford 0
badge

9 jaar

Bedankt voor je reactie.
Jammer inderdaad maar nu weten we dat het niets met elkaar te maken heeft.

poloeaj 0

9 jaar

Komt veel voor met achterstallig of uitgesteld onderhoud.
Veel of weinig km meestal vervuilde motoren door longlife motorolie,
Injector lekkage door slechte of verouderde brandstof.
Koolafzetting op de kleppen en zuigerveren.
Dit bij elkaar geeft slechte compressie waar de lamda sensor acuut op reageerd
Motor inwendig reinigen goede 5/40 motorolie , geen longlife .
Motorolie 15dkm of ieder jaar verversen.
Brandstofsijsteem reiniger toevoegen ivm vervuilde injectors

GR Bert

Wat was precies de storing? Zomaar een lambdasonde vervangen gebeurd helaas vaak terwijl deze juist meestal gewoon nog goed is, lambdasonde zegt iets over de situatie dus is hij niet zomaar stuk.
Mocht je katalysator storing hebben (werking te gering oid) dan wel even goed kijken welke kat er stuk is want als goed is heb je er 1 op uitlaatspruitstuk en 1 onder de auto. Om te kunnen zien beiden demonteren en dan in de pijp kijken.

ricky 10
badge

9 jaar

Dat probleem met de kachel hoor je veel vaker, kan bijna met 100% zekerheid zeggen dat het in de stelmotoren van de kachel zit.
Je kunt dit gemakkelijk controleren door de auto uit te lezen.
Hierbij een artikeltje over het verhelpen van het probleem.
http://www.polo9n.info/Wissen/anleitunge...

wesselb 0

9 jaar

Idd Wessel dat denk ik ook.
Gingen vaak in storing en waarschijnlijk is het onderdeelnummer 6Q0907511 voor de temperatuurstelmotor of met een C erachter.

Let wel op als je hem eventueel tweedehands via internet koopt oid. Er zijn naar mijn mening 2 verschillende type temperatuur stelmotoren in omloop met hetzelfde onderdeelnummer... De ene 6Q0907511 en de andere 6Q0907511C maar als je gaat zoeken op internet op deze 2 nummers dan krijg je 2 verschillende type stelmotoren aangeboden van verschillende aanbieders, dus let op op de aftermarkt.

ricky 10
badge

9 jaar

Ik zou hem niet vervangen, als je hem er dan al zelf uithaalt kun je de potmeter die in de stelmotor zit net zo goed even inspuiten met wd40 of contactspray.
Heb gelezen dat het probleem dan bijna altijd over is ook ook niet weer terugkomt.
(moet het bij mijn eigen auto ook nog doen :P)

wesselb 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.