Goede morgen,
Afgelopen woensdag is mijn polo (6R) naar de dealer (een niet nader te noemen dealer in midden Nederland) gegaan voor een 30 000 [km] beurt, er staat ondertussen 84 xxx [km] op de klok (er is verder nog nooit wat geconstateerd). Ze hebben geconstateerd dat het lager bij mijn rechter voorwiel vervangen moest worden en dat hebben ze ook meteen gedaan.
Een dag later (donderdag) heb ik een stuk snelweg gereden en kwam ik er achter dat mijn auto naar rechts trok, en ik moet dus constant naar links sturen.
Net de dealer gebeld en hiermee geconfronteerd. Hij vroeg of de auto verlaagd is. Dat klopt, met een AP set (TÜV gekeurd) en na het verlagen (januari dit jaar) hebben ze hem weer uit gelijnd. Dit hebben ze meteen er na gedaan. Ik heb toen geen enkel probleem gehad dat hij scheef trok of iets dergelijks. Een aantal weken later zijn er rondom nieuwe banden op gekomen en heb ik de auto aan de voorkant iets hoger laten zetten. Ook weer opnieuw laten uitlijnen en wéér niks aan de hand. Dus het heeft in mijn optiek niks te maken met het verlagen van auto, ik heb er immers nooit problemen mee gehad.
En na het beurtje trekt hij in eens naar rechts (terwijl ik voor het beurtje geen enkel probleem had)..!
Is het een standaard procedure dat na het vervangen van een (voorwiel) lager de auto opnieuw uitgelijnd moet worden?!
Groet,
bdbroker
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee, op zich niet. Het wiel blijft als het goed is staan op de zelfde plaats. De poot wordt als het goed is zelfs niet uit het lagerhuis gehaald.
Als de fusse eraf geweest is moet de zaak weer uitgelijnd worden...(camber)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar