Volkswagen Golf IV: Motormanagementlampje brandt

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6FSI

Na meerdere pogingen is het nog steeds niet gelukt het (geel) oplichtende motormanagementlampje uit te krijgen. Na uitlezen en reset gaat het wel uit, maar op weg naar huis gaat het telkens al weer aan. De foutmelding schijnt een storing te geven met de inlaatklep.
Inmiddels is een stukje electronica vervangen, bobines vervangen, inlaatklep vervangen, maar het lampje duikt steeds weer op. De VW dealer heeft al gesuggereerd dat ik er misschien maar mee moet leren leven, maar zover ben ik nog niet.
De motor loopt verder gewoon goed en zuinig. Iemand suggesties?

VincentH

Geplaatst door VincentH (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=VincentH]. De VW dealer heeft al gesuggereerd dat ik er misschien maar mee moet leren leven, maar zover ben ik nog niet.
De motor loopt verder gewoon goed en zuinig. Iemand suggesties?[/quote]
Je bent niet de enige met dit probleem.... Bakken geld kun je hierin kwijt maar niets helpt, het lost niets op. Lampje uitschakelen is dan het enige wat je nog kunt doen.

Gr. paul

vraagbaak (0), 15 jaar geleden

motormanagement lampje brandt vincent wel eens gedacht aan laambdasonde vervangen? Succes vraagbaak

auto-peter (0) PRO, 15 jaar geleden

Klepzittingen ingesleten.Compressie laten meten bij warme motor,en kijken naar drukverschil.Is gekend probleem bij Polo en Fabia 1.2 driecilinder motoren.Daar helpt alleen:cilinderkop vervangen.M vr gr Peter

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Er mee leren leven?.
Wat is dat voor een antwoord.
Je koopt juist een vw om zijn geroemde degelijkheid en dan krijg je zo een antwoord.
Een bak met geld uitgegeven aan juist een auto waar je dacht van dit soort ellende af te zijn.
Dat is de reden waarom ik de europeanen de rug toe gekeerd hebt, wat je ook koopt er is altijd wel wat mee.
Maar daar heb jij nu niks aan.
Paul, kan jij hier niks mee, of ben je al moe gestreden met dit probleem?.
Of is je antwoord een beetje cynisch bedoelt?.

auto-peter (0) PRO, 15 jaar geleden

Yo Primera,no offence,maar zitten er in Nissan geen Renault motoren,in Mazda geen Ford motoren-lees europese mechaniek-?Bak met geld:hoe goedkoop zijn oosterse auto's dan?Toch m vr gr Peter.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Auto-Peter, daarom word mijn volgende auto naar alle waarschijnlijkheid ook geen nissan meer, want je erft ook de ellende van deze techniek.
Ik ben eerlijk gezegd ook niet merk gebonden, heb van alles gereden, stap net zo makkelijk weer in wat anders.
Maar laten we eerlijk zijn, een golf is geen goedkope auto, dan verwacht je ook wel iets meer service van zo een merk.
En niet het antwoord wat de ts gekregen heeft.
Uiteindelijk heb je wel mee betaald aan al die glazen paleizen, kortom je mag een bepaald verwachtings patroon hebben van dit merk.
Anders kan ik net zo goed mijn auto bij de handelaar op de hoek halen.
De ene storing is de andere niet, maar ik vind dat een dealer wel zijn stinkende best moet doen om het op te lossen.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=VincentH]Na meerdere pogingen is het nog steeds niet gelukt het (geel) oplichtende motormanagementlampje uit te krijgen. Na uitlezen en reset gaat het wel uit, maar op weg naar huis gaat het telkens al weer aan. De foutmelding schijnt een storing te geven met de inlaatklep.
Inmiddels is een stukje electronica vervangen, bobines vervangen, inlaatklep vervangen, maar het lampje duikt steeds weer op. De VW dealer heeft al gesuggereerd dat ik er misschien maar mee moet leren leven, maar zover ben ik nog niet.
De motor loopt verder gewoon goed en zuinig. Iemand suggesties?[/quote]
Wat was de storing precies?
Hoezo bobine's vervangen terwijl er een storing over de (gasklep?) in staat? (misschien andere dealer zoeken,want met "mee leren leven"gebeurd bij ons niet!)
Probleem met distributieketting/nokkenasversteller is ook een bekend probleem bij deze motoren.
Eerst weten wat de precieze storing is.

P.S.Gewoon een Mitsubishi kopen (en dus niet die ene met Vw motoren).hahaha

VincentH (0), 15 jaar geleden

En een ongewenst vervolg. Vandaag de auto voor een APK weggebracht. Ook nog maar even melding gemaakt van het lampje (in augustus trouwens ook nog een uitgebreide servicebeurt gehad, waarna de melding een kwartiertje weg was). Werd ik net gebeld dat ze de melding hebben uitgelezen en dat de NOx sensor defect is.
Een causaal verband is er niet volgens de VW dealer, maar ik ben daar toch niet helemaal gerust op. Afgezien van dat het een dure grap is (€500) vraag ik me dan toch af waar het vandaan komt en of het dan ook opgelost is...

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

De nox sensor gaat wel vaker stuk,dus dat kan wel,maar laat ze ook een softwareupdate uitvoeren voor de ecu,dat kan ook wel dit soort storingen verhelpen.

VincentH (0), 14 jaar geleden

Het is een jaar later, maar het probleem is opgelost! De vervanging van de NOx sensor hielp niet, maar onlangs ben ik aangereden, waarna de twee linkerdeuren moesten worden vervangen. Sindsdien is het motormanagementlampje verdwenen!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Is het lampje nu niet stuk gegaan door de klap ? hihi..

berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden

Het lampje is zeker geknapt door de klap (HAHA)

Gr. Harry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.