Nee die heb ik niet, ik moet wel even melden dat ik inmiddels al bij 3 garages ben geweest nummer 2 en 3 zeiden hetzelfde en de eerste neemt inderdaad een loopje met ons, kapotte zuigers geven volgens ons andere symtonen en volgens mij kan je door te luisteren niet gelijk weten wat het is.
Ik ga nu weer terug naar de 3e garage en even kijken wat die zegt, het gekke is wel
Dat de klachten even weg waren na het vervangen van een bobine, maar snel weer terugkwamen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Allemaal,
De ellende met mijn polo begin in september toen hij voor de apk moest. Hij had een te hoge CO2 uitstoot omdat er een klep vast liep, dus moest de motor uit elkaar, vervolgens is hij wel door de apk gekomen.
Na 2000 km gereden te hebben sprong het motormanegementsysteem lampje aan en na een dag ging deze weer uit en vervolgens ging hij na een week weer aan. Teruggegaan naar de garage en deze gaf aan zonder hem aan de computer gehangen te hebben dat dit te zuigers waren.
Wij merkte verder niets aan de auto en hadden twijfels dus zijn naar een andere garage gegaan de computer gaf een misfire van de bobine aan en deze is vervangen en het lampje bleef vervolgens 3 weken uit maar kwam helaas weer terug en dan weer steeds na een week branden en na een dag weer uit. Weer naar de garage gegaan en deze gaf een misfire van bobine 4 aan en deze is vervangen vervolgens is hij weer de computer gehangen en de storing is weg echter is het weer na een week teruggekomen.
De auto maakt een ratelend geluid en het lijkt net of je op een massagestoel zit bij een koude motor
Opvallend is dat het lampje vooral gaat branden in de stad/ bij stilstaan/schakelen. Ik weet dat ik weer terug moet naar de garage en ga dit ook doen
Toch ben ik benieuwd of iemand enig idee heeft wat dit kan zijn?
Er zitten 4 bobines op, nu zijn er als het goed is 2 vervangen dus ZOU KUNNEN dat de andere 2 nu ook de geest geven.
Je moet daarom even aan de garage vragen of het inderdaad niet dezelfde bobine is die de 2e keer stuk was.
Ja ik hoop dat het de bobines zijn ga van de week terug naar de garage, gekke is dat hij verder geen foutcodes geeft alleen een misfire op de bobine die dan vervolgens na het vervangen weer weg is.....
8 jaar
Heb je ook het nummer van die foutcode?
Want een bobine heeft geen misfire. De kreet misfire wordt gebruikt boor het ontbreken van verbrandingen in een cylinder.
Dat kan een defecte bobine zijn, maar er zijn nog veel meer oorzaken zoals een defecte klep, een defecte sensor, defecte brandstofpomp, etc.
De 1e garage nam volgens mij een loopje met je. Die is kennelijk helderziend.
Gezien je klacht over ratelen zou ik eens de dealer om een 3rd opinion vragen.
Zoals oldford zegt, bobines hebben geen misfires.
Zijn de stekker op de bobines wel in orde? Met name omdat de klacht even weg is na vervangen van bobine.
Dat zou heel goed kunnen inderdaad het lampje gaat na een paar keer starten uit en komt na een paar dagen weer terug. Auto gaat wel gewoon boven de 2000 toeren maar lijkt wel op 3 cilinders te lopen. Na het vervangen van de eerste bobine was het probleem 3 weken weg en na de 2e kwam het sneller terug
Van de week ga ik hem weer wegbrengen naar de garage hoop dat zij nu het juiste probleem kunnen opsporen.....
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar