close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: Motorregeleenheid geblokkeerd

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Ik heb een Lupo die al een half jaar stil staat omdat mijn dochter d'r rijbewijs nog niet had. Ik heb een paar keer de accu opgeladen en de auto gestart, echter vorige week startte hij ineens niet meer. Hij slaat 1 seconde aan en daarna weer af. De dealer zei dat het aan de sleuteltransponders ligt en hij zou dit even opnieuw inleren. Inmiddels staat de auto een week bij de dealer en hij zegt dat de regeleenheid de sleutels niet "ziet". Bij uitlezen zegt hij dat de motor regelaar geblokkeerd staat. Nu hebben ze een nieuwe sleutel besteld (staat in backorder) om dit te proberen. Ik heb een beetje het idee dat ze het niet helemaal onder controle hebben.
Ik heb alleen de accu er 2 keer uit gehad in dit halve jaar, verder niets aan de elektrische installatie gedaan.
Is er iemand die ervaring heeft met bovenstaand verhaal?
Alvast bedankt!

Geplaatst door

Bob VW (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hebt geen reservesleutel om te proberen?
Gedrag van de motor klopt met het niet herkennen van de sleutel.
Dat kan aan de sleutel liggen of aan de leesring die bij het contactslot zit.

oldford 0
badge

15 jaar

Reservesleutel doet ook hetzelfde. Bij het uitlezen ziet/herkent de motorregelaar de sleutels niet eens, hij heeft zo'n chipje ook uit de sleutel gehaald en op de stuurkolom geplakt. Geen resultaat.
Zijn deze chipjes gevoelig voor superlijm? Ik heb ze n.l. wel in een klapsleutel geplakt een paar maanden geleden maar de auto startte daarna nog gewoon.

Bob VW 0

15 jaar

Waarom nieuwe sleutel bestellen als de reserve het ook niet doet,2 sleutels stuk? Wel toevallig.
Ik denk dan eerder iets met de leesspoel of regelkastje of verkeerde manier van inleren of bedrading of motorcomputer zelf stuk/in de war.
Komt hij met zijn testkast niet in de regeleenheid of komt hij er wel in en willen de sleutels niet inleren?

ricky 10
badge

15 jaar

Ja, dat lijkt mij ook toevallig...maar er is helemaal niets aan de auto of bedrading gedaan, hij heeft alleen maar stil gestaan en ineens start hij niet meer.
De dealer zegt dat hij wel in de regeleenheid komt maar hij ziet de beide sleutels helemaal niet, daarom hebben ze een nieuwe sleutel besteld. Ik denk ook dat de leesspoel kapot is. Is het dan alleen de spoel vervangen of moet er nog meer vervangen worden?
Zijn zo'n spoel en/of regelkastje dure onderdelen?

Bob VW 0

15 jaar

kan wel komen doordat de accu eraf is geweest en eriets te lang zonder spanning is geweest, zitten alle draden bij de accu goed vast ??

sjaak10918 0
badge

15 jaar

Hier kun je jezelf inlezen over de VW immo systemen.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/im...

Heb je het sleutellabel nog? Auto is uit 19999, met een beetje geluk staat de SKC code onder de kraslaag. Zoek een autobedrijf met VCDS en laat die eens naar dit probleem kijken. Als de auto al een week bij de dealer staat zijn ze waarschijnlijk niet echt thuis in immo problemen.

foklop 0
badge

15 jaar

Hij loopt, het bleek toch te werken met een nieuwe sleutel, waarschijnlijk zijn de chips niet superlijmbestendig waarmee ik ze in de klapsleutel had gelijmd...
Allen bedankt voor de adviezen!

Bob VW 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.