Volkswagen Passat: motorsteun rubber

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: vr6

na APK werd er gezegt dat me voorste motorsteun kapot was
Dit om dat het blok omhoog kwam bij was geven
Ik twijfel eraan of deze kapot is
Dit moet je toch horen met opstrekken en gas los laten ? (bokken)
Het is toch normaal dat hij omhoog komt met gas geven ?
Het is geen licht motor maar dat maakt toch niks uit (+/- 190 PK

elcamino

Geplaatst door elcamino (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 8 jaar geleden

Dat klopt hij zal bewegen , maar waarschijnlijk te veel , als ik het goed heb is het waarschijnlijk een olie gevulde demper en de olie zal er wel uit zijn.
Hij is er vrij simpel tussen uit te halen , bekijk hem als hij er onderuit is.
Een herkeurring in beroep zal niet meer gaan , je hebt de auto vermoedelijk al meegenomen.

elcamino (0), 8 jaar geleden

Klopt weer mee genomen
Maar ga dinsdag terug voor herkeuring
Dan kan ik toch in beroep gaan ?

kaleido 1 (1715) PRO, 8 jaar geleden

Dat denk ik niet , auto moet blijven staan en terplekke aanvragen .

elcamino (0), 8 jaar geleden

Heb an het blok getrokken maar hij gaat maar een kleinnnnn beetje bewegen
Maar hij gaf gas en hij kantelde meer als ik eraan trok
Maar dat is toch logish ?

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Als jij twijfelt aan het oordeel van de specialisten, had je direct een second opinion moeten doen. Een herkeuring dus.
Nu twijfel jij, prima. Laat je hem elders keuren.

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Maar waarom werd hij precies afgekeurd op dat rubber? Wat was de precieze reden hiervoor volgens die apk monteur? Lekkage? Of metaal wat metaal raakt?

jorini (0), 8 jaar geleden

voorste motorsteun is makkelijk te controleren.
Wel met twee man uitvoeren.
Motorkap omhoog, blokken voor de voorwielen.
start de auto en zet deze in de eerste versnelling. Laat de koppeling voorzichtig opkomen.
De tweede persoon kijk of het blok opgetild word van de steun.
Het met de hand trekken of duwen heeft geen zin.
Steun is makkelijk te verwijderen en vervanging is niet duur.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.