Collega's,
een Polo 1.4 van 2006. Komt in noodloop binnen. UItgelezen en gaf aan storing bobine. Bobine vervangen en reset.
Auto liep weer goed. Na paar dagen storing terug. Na resetten loopt weer goed, probleem blijft zich echter na paar dagen herhalen. Regelunit losgehaalt om stekker te controleren. Niks bijzonder te zien.
Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de exacte foutcode? Liefst compleet met nummer.
Zal ik je meteen laten weten zodra de storing er weer inzit. Is gewist en auto staat buiten. Loopt zeer onregelmatig weer nu, alsof 3 cilinders. Alle 4 de bobines zijn vervangen. Originele bobines. Duurt soms langere tijd voordat de storing er weer in staat. Volgens mij staat er dan "Cilinder 1 ontsteking. vonkoverslag". Zoiets. Maar laat ik je precies weten. Uiteraard bougies ook vervangen
Als de bougies en bobines niet de oorzaak zijn, kan het ook een mengsel probleem zijn.
Kun je zien aan de zogenaamde "Fuel trims". Snelste is met EOBD/OBD2 uitlezen in live data de "Long Term Fuel Trim" opzoeken.
Anders moet je in de meetwaarde blokken gaan zoeken. Fuel trim moet rond de 0% zitten.
Bij een grote positieve afwijking (meer dan 10%) is er valse lucht of een defecte sensor.
Als de fuel trim goed is zou ik een Cylinder lek test en/of compressie meting doen om te zien of er iets met de kleppen aan de hand is.
4-gas test al gedaan?
Als de bobine's en de rest van de onsteking goed zijn dan 9 van de 10x een verotte verstuiver. Je kan hem eens verwisselen met een andere cilinder en kijken of die dan overslag geeft maar meestal een verotte verstuiver.
aangezien de auto na resetten weer goed loopt, en dan ineens weer slecht gaat lopen (kan na een half uur zijn maar ook na een dag) zit ik te denken aan het regelapparaat. Maar een Polo, van 2006, 46000 km gelopen.. Wel erg snel. Kont dit wel eens voor, het regelapparaat?
[quote=ricky]Als de bobine's en de rest van de ontsteking goed zijn dan 9 van de 10x een verotte verstuiver. Je kan hem eens verwisselen met een andere cilinder en kijken of die dan overslag geeft maar meestal een verotte verstuiver.[/quote]
Idd bobine en een slechte verstuiver geven beide de storing `misfire`
Soms willen kleppen wel eens vervelend doen door koolaanslag bv.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar